E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Türk Kalıp Sektörü Avrupa’ya Yaklaştı

Otomotiv ana ve yan sanayi temsilcilerini bir araya getiren 3. Ulusal Kalıpçılık Semineri’nde, Türkiye’nin dünya ve Avrupa’daki yeri konuşuldu. Sektörün sorunlarının da masaya yatırıldığı seminerde, teknolojik yenilikler açık üretim modelleri geliştirilmesinin önemine dikkat çekildi.

 

Ulusal Kalıp Üreticileri Birliği Başkanı Şamil Özoğul, Türk kalıpçılık sektörünün son 15 yılda önemli aşama kaydettiğini, ancak yine de Avrupa’nın 5 yıl gerisinde olduklarını söyledi. Özoğul,  standart dışı üretim başta olmak üzere tasarım ve analize yeterince zaman ayrılmamasının sektörün en önemli sıkıntılarından biri olduğunu belirtti.

 
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği(TAYSAD) Organize sanayi bölgesin de yapılan seminere ilgi yüksek olurken, kalıpçılık sektörünün genel durumu ele alındı. Toplantının açılış konuşmasını yapan UKUB Başkanı Şamil Özoğul,  Kalıpçılık Vadisi projesi başta olmak üzere yaptıkları çalışmaları aktarırken, sektörün içinde bulunduğu durumu gözler önüne serdi.
 
Denetim Mekanizması Oluşturacağız
Türk Kalıpçılık sektörünün üretim odaklı çalıştığını, bilgisayar teknolojisi, tasarım, yazılım, analiz gibi sektörü yeniliklere açacak gelişimden uzak kalındığını anlatan Başkan Özoğul, “Ana sanayi tasarım vermediği zaman kalıpçılar kendilerine göre tasarım ve imalat yapıyorlar. Standart dışı üretim, en büyük sıkıntılarımızdan biridir. Bunun sonucunda genel kalite ve katma değer düşüyor. Ayrıca rekabet şansı azalıyor’ dedi.
 
UKUB Başkanı Şamil Özoğul, sorunu aşabilmek için bağımsız bir kalite denetim kuruluşu ile çalışma yürüteceklerini açıkladı. Bu çalışmayla değerlendirme ve belgelendirme sistemi oluşturmayı düşündüklerini ifade eden Özoğul, talep eden firmaları kalıp imalatı konusunda sertifikalandırılmasını sağlayacaklarını belirtti. Türkiye’nin kalıpçılık sektöründe geldiği aşamaları anlatırken çözüm bekleyen sorunlara da dikkat çekti.
 
Tedarik Zincirinin En Güçlü Halkalarından Olmalıyız
UKUB Başkanı Özoğul, Türkiye’nin güçlü bir tedarik zinciri olması nedeniyle küresel markaların imalat üssü haline geldiğini kaydederek, ‘Kalıpçılık da bu zincirin en güçlü halkalarından biri olmalıdır. Şuan kullanılan imalat malzemelerini ve yöntemlerini terk etmeli, gelecekte kullanılacak teknoloji ve imalat malzemelerine yönelerek gelişmelidir. Türkiye düşük ve orta teknoloji seviyesinde üretim yapan bir ülke olmamalıdır’ şeklinde konuştu.
 
 
Türkiye Yüzde 15 Pazar Kaybetti
Otomotiv Sanayi Derneği(OSD) Genel Sekreteri Ercan Tezer ise, otomotiv sektöründe geçen yıla göre ilk 8 ay artış olduğunu, ancak bunun ithal araçlardan kaynaklandığını söyledi.  Otomobilde pazarın yüzde 80’nin, hafif ticari araçlarda da yüzde 46’sının ithal araçların oluşturduğuna dikkat çeken Tezer, Türkiye’nin Avrupa pazarında bu yıl yüzde 15 kayıp yaşadığını açıkladı. Hafif ticari araçlarda Türkiye’nin ve Avrupa’nın lideri olduğunu söyleyen Ercan Tezer, ‘Totalde, ihracat büyümüyor, otomotiv sektöründe durmak geri kalmak anlamına geliyor.  Sektör,  gelecekle ilgili beklentileri hedefleyemiyor. Hafif ticari araçlarda Türkiye’nin en büyük pazarı AB ülkeleridir. Ancak ÖTV, KDV ve K2 yetkilendirme belgesinin getirdiği yüzde 45’e varan vergi yükü, yüzde 15 pazar kaybına yol açtı. Bazı firmalar ABD pazarına da girmeye başladı. Ama bu kaybı önlemeye yetmeyecek. Çünkü yeni pazar bulma şansımız da az’ diye konuştu.
 
Yeni Yöntemler Geliştirmeliyiz
Taşıt Yan Sanayi Derneği(TAYSAD) Genel Sekreteri Süheyl Baybalı da, Türk kalıpçılık ve otomotiv sektörüne AB tarafından bakıldığında 3 kriterin ön plana çıktığını belirterek, bunların güvenli, emisyon salımı ve hafif malzeme olduğunu söyledi. Baybalı, UKUB’un Kalıpçılar Vadisi’nde kurmayı planladığı AR-GE merkezinin büyük önem taşıdığını kaydederek, kalıpçıların kullanılmayan malzemeleri meslek liselerine bağışlayıp, genç kuşakların eğitimine katkı sağlanmasını istedi. Baybalı, sözlerini ‘İnnovatif olmalıyız, yeni yöntemler geliştirmeliyiz’ diye bitirdi.  
 
Seminerde Tofaş adına Can Okatan ve Ford Otosan adına Cenk Temel söz alarak, ana sanayi olarak kalıpçılık sektörüne bakış açılarını, ilişkilerini, beklentilerini ve önerilerini dile getirdiler. Seminerde ayrıca B plas, Sarıgözoğlu firmalarının temsilcileri de, ana sanayi ile olan ilişkilerini, gelişimlerini ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştılar. 
 
 
 
Paylaş Tweet Paylaş
1490 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM