E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
“Mercedes ve Audi’nin Kalıpları Türkiye’de Üretiliyor”

 

Ulusal Kalıp Üreticileri Birliği (UKUB) Yönetim Kurulu Başkanı Şamil Özoğul, kalıpçılığın en önemli müşterisi olan otomotiv ve beyaz eşya sanayisinin Türkiye’de hızlı büyümesini sürdürdüğünü belirterek, bu sürecin kalıpçıları olumlu etkilediğini söyledi. En çok kalıp yaptıkları sektörün otomotiv olduğunu belirten Özoğul, “Türk kalıpçılar 2012’de de çok önemli projede yer alıyor. Önümüzdeki sene çıkacak olan yeni Range Rover, BMW, Volkswagen, Mercedes, Audi, Renault araçların kalıpları Türkiye’de üretiliyor” dedi. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krizde Payımız Yükseldi

Özoğul: “Belki krizden dolayı dünyada üretilen kalıp sayısı düştü, pasta küçüldü ama Türkiye’nin pastadan aldığı pay büyüdü. Maliyeti düşürmek amacıyla Avrupa’daki kalıp firmalarının Türkiye’ye yöneldiğini görüyoruz. Yüksek maliyetle başa çıkamayan firmalar Türk kalıp firmalarına ya ortak proje teklif ediyorlar, ya da en sık görülen Avrupa’daki kalıp firmalarına fason olarak kalıp yaptırıyorlar. Ekonomik kriz Avrupa’daki ana sanayi ve yan sanayiyi, kaliteli ama daha düşük maliyetli kalıp tedarik edebilirlikleri için Türkiye’ye kaydırdı. Bu tabii ki olumlu yönde etkiledi” dedi.
 
Üye Sayımız 186 Oldu
2008’de 76 üyesi olan UKUB’un bugün 186 üyesi olduğunu belirten Özoğul, “Yönetimi teslim aldığımızda kasada eksideydi ama şimdi artıda. Birliğe para kazandırma amacıyla iktisat işletmemizi kurduk” dedi. Artık birçok faaliyet ve organizasyon yapabildiklerini ve BEBKA tarafından kabul edilen bir proje kapsamında tersine mühendislik merkezini kurmak için cihazlar satın almaya başladıklarını belirten Özoğul, kalıpçılık sektörünün en büyük ve en önemli projesi olan “Kalıpçılar Vadisi” projesini hayata geçirmek için somut adımların atıldığını söyledi.
 
Enerji Maliyeti Büyük Sorun
 
Enerji maliyetleri çok yükseldiğini ve bunun da önemli bir sorun olduğunu belirten Özoğul, “Bunun dışında personel sıkıntımız var. Kalıpçılık özel imalat gerektiren bir sektördür. Bir kalıbı bir kere yapıyorsanız şanlısınız ve bir benzerinin üretimini daha alabilirsiniz. Kalıp işi nitelikli teknik personel gerektiriyor. Kapasite olarak şu an aldığımız işin üç mislini alabiliriz, ama yapacak personelimiz yok. Makine yatırımı yapmak çok kolay ama o makineyi çalıştıracak, kalıptan anlayacak teknik elemanı bulmak çok zor. Bu tür sorunları çözebilmemiz, daha verimli ve daha kaliteli üretim yapmamız için ‘Kalıpçılık Vadisi’ projesi çok önemlidir” dedi. 
 
Yapabileceklerimizi Bilmiyorlar
 
Diğer önemli sorunun da Türk otomotiv yan sanayi ana ve yan sanayinin burada yapılabilen birçok kalıbı yurt dışından ithal etmesi olduğunu söyleyen Özoğul, bunu ortadan kaldırmak amacıyla OSD, TAYSAD ve UKUB’un yürüttüğü proje kapsamında denetleme komisyonu kurduklarını ve detaylı denetim formu oluşturduklarını belirtti. Özoğul, “Türkiye genelinde 23 kalıp imalatçısını gezdik, değerlendirdik. Otomotiv ve yan sanayinin yurt dışından kalıp tedarik etmelerinin önemli sebebi olarak, Türkiye’de kalıpçılığın kötü bir imajı var. Kalıpçılık zamanında merdiven altı bir iş olduğu için otomotiv ve beyaz eşya sektörünün 2000’li yıllarda hızlı büyümesiyle, kalıplar yurt dışından tedarik edilmeye başlandı. Türkiye’deki bir kalıpçı Türkiye’de faaliyet gösteren bir yabancı firmaya kalıp satamadı ama aynı markanın başka ülkedeki firmalarına kalıp ihraç etti. Bu proje çok yararlı bir projeydi, iletişim sıkıntısını ortadan kaldırarak Türk kalıp firmalarının önünü açtı. Daha fazla kalıp satmamızı sağladı” diyerek sözlerini tamamladı. (Kaynak: hurriyet.com/kobi)
 
Paylaş Tweet Paylaş
1553 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM