SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Şamil Özoğul
Şamil Özoğul
samilozogul@tekiskalip.com.tr
Hedefler Değişmez, Stratejiler Değişir..

UKUB INTERMOLD 2016 JAPONYA İŞ GELİŞTİRME GEZİSİ

 

Değerli Kalıpçılar,

 
Geçtiğimiz Nisan ayında UKUB olarak yine oldukça verimli ve faydalı geçen bir yurtdışı iş geliştirme gezisi gerçekleştirdik.
 
Japonya’da her yıl düzenlenen INTERMOLD Uluslararası Kalıpçılık Fuarı bu yıl Japonya’nın en büyük üçüncü şehri olan Osaka’da düzenlendi. UKUB üyelerinden oluşan 15 kişilik bir heyetle gerçekleştirdiğimiz iş geliştirme gezisi kapsamında Tokyo, Nagoya ve Osaka şehirlerinde faaliyet gösteren Japon kalıp üreticilerini, takım tezgahı üreticilerini ziyaret ettik, fabrikalarını gezdik ve karşılıklı bilgi alışverişinde bulunduk.
Her firma ziyaretimizin sonunda Türk sanayisi ve Türk Kalıpçılık Endüstrisi’ni, UKUB faaliyetlerini tanıtmak amacıyla sunumlar yaptık, kültürümüzü yansıtan hatıra hediyelerimizi taktim ettik.
 
INTERMOLD 2016 Fuarı’nın açılış seremonisinde özel davetli olarak ülkemizi temsil ettik. Fuar konferans merkezinde Türk sanayisi ve Türk Kalıpçılık Endüstrisi’ni, UKUB faaliyetlerini tanıtmak amacıyla sunumlar yaptık, Türkiye’de yatırım yapmak isteyen, Türkiye’den tadarikçi arayan firmalar ile görüşmeler gerçekleştirdik.
 
Firma ve fuar ziyaretlerimiz haricinde bir diğer önemli ziyareti de Türkiye Cumhuriyeti Tokyo Ticaret Müşavirliği’ne gerçekleştirdik. Son derece verimli ve faydalı olan bu ziyaretimizde Tokyo Ticaret Baş Müşaviri Sayın Musa Demir ve Ticaret Müşaviri Sayın Mete Özbalaban bizlerle yakından ilgilendiler ve Türkiye ile Japonya arasında ticaret yapmak isteyen üyelerimizin nasıl bir strateji ile hareket etmeleri gerektiğine dair çok değerli bilgiler verdiler. Kendilerine buradan bir kez daha çok teşekkür ediyorum.
 
Değerli Kalıpçılar,
Son verilere göre Japonya dünyanın en büyük ikinci kalıp pazarına sahip olan ülkesi durumunda. Başta otomotiv olmak üzere elektronik, elektrik, dayanıklı tüketim gereçleri sektörlerinde yüzlerce küresel marka oluşturmuş bir ülke Japonya. Her bir üründen milyonlarca hatta milyarlarca adet üreten ve dünyaya satan bir ekonomi devi Japonya. Hal böyle olunca kalıpçılığın önemi daha da artıyor.
 
Japon Kalıpçılar Birliği (JDMIA) 1957 yılında kurulmuş. Bizlerin Çin işi - Japon işi diye dalga geçtiğimiz 80’li yılların çok öncesinde birileri farkına varmış. Sanayi devrimi yapmak istiyorsak, üretime odaklanmak istiyorsak önce üretimin olmazsa olmaz en temel ekipmanı olan kalıpçılık endüstrisini geliştirmek mecburiyetindeyiz.
 
Japonya’da kalıpçılık endüstrisi, 2. Dünya Savaşından sonra başlatılan yeniden yapılanma ve kalkınma çalışmaları kapsamında, farklı hükümetlerin farklı yönetim dönemleri müddetince bir değil iki değil tam 5 (beş) kez kalkınmada öncelikli desteklenmesi gereken sanayi sektörü olarak ilan edilmiş.
 
Hiçbir başarı tesadüfi değildir. 60-70 yıl geçmiş üzerinden dile kolay. Savaşla, nükleer bombalarla neredeyse yok olmuş bir ülkenin yarattığı mucize bugün ortada.
 
Sadece Toyota markasını dikkate alalım. Bugün efsane haline gelmiş olan, dünyada bugüne kadar en çok adet üretilmiş olan (yaklaşık 40 Milyon adet !) Corolla modelinin ilk aracının üretim bandından çıkış tarihi 1966 yılıdır.
Bizim sabotaja uğrayan DEVRİM otomobilimizin marş bastığı, hareket ettiği tarih ise 1961 !...
 
İsmini ilk Şener Şen filmlerinden duyduğumuz Vecihi’nin, Vecihi HÜRKUŞ’un kendi tasarladığı ve ürettiği uçağın yerden koptuğu tarih 1924 !...
 
Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en önemli girişimcilerinden, sanayicilerinden Nuri DEMİRAĞ’ın ilk uçak fabrikasını kurduğu
tarih 1938 !...
 
AIRBUS’ın kuruluş tarihi ise 1970 !...
 
Değerli Dostlar,
Güdümlenecek bir hedef olmadan başarıya ulaşmak mümkün değildir. Önce ulaşmak istediğiniz kısa, orta ve uzun vadeli kesin hedeflerinizi belirlemelisiniz. Bu hedeflerinizi dış koşullardan etkilenmeden ısrarla muhafaza etmelisiniz. Sonra bu hedeflere sırasıyla ulaşmak için stratejilerinizi geliştirmelisiniz. Stratejilerinizi de değişen koşullara göre anında revize etmeli, güncellemelisiniz.
 
Hedefler değişmez, stratejiler değişir. Ülkelerin ulusal hedefleri değişen her yönetimle değişirse o ülkenin gelişmesi mümkün değildir. Mikro ölçekte düşünürsek firmalarımız için de geçerli bir durumdur bu.
 
Doğru seçilmiş hedeflerinize siz ısrarla sahip çıktıktan sonra ilerleme kaçınılmazdır, başarısız olma ihtimaliniz yoktur.
 
29 Ekim 1923 tarihinde başlayan mucizeye, konulan hedeflere hep birlikte sahip çıkabilmiş olsaydık Türkiye’miz bugün dünyanın en büyük ekonomilerinden biri haline gelmiş olmaz mıydı?
 
Sevgi ve selamlarımla, Şamil ÖZOĞUL UKUB Yönetim Kurulu Başkanı
 
 
 
 
Paylaş Tweet
3061 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
UKUB Yönetim Kurulu Başkanı Şamil Özoğul İle Röportaj Gerçekleştirdik
Bu yıl 7.’si düzenlenecek Zirve’de, ziyaretçileri neler bekliyor? Her yıl düzenlediğimiz geleneksel hale gelen Ulusal Kalıpçılık Zirvesi’nin 7.’s DEVAMI...
Dünya’da ve Türkiye’de Kalıpçılık
Dünya kalıpçılık sanayi toplam cirosu 84 Milyar € civarındadır ve sektör her yıl %6 büyüme eğilimindedir. Türkiye’deki kalıpçılığın toplam cirosu 3 DEVAMI...
Hedefler Değişmez, Stratejiler Değişir..
UKUB INTERMOLD 2016 JAPONYA İŞ GELİŞTİRME GEZİSİ   Değerli Kalıpçılar,   Geçtiğimiz Nisan ayında UKUB olarak yine oldukça verimli ve faydalı geç DEVAMI...
Mesleki Eğitim
Son yıllarda sürekli dile getirdiğimiz, artık “önemli” olmaktan çıkıp “hayati” duruma geçen ara eleman sorunu ülkemiz üretim sanayisi i&cce DEVAMI...
Geleceğimiz, Gençlerimize Emanet..
Değerli Sanayicilerimiz, 2008 yılında büyük bir heyecanla UKUB Yönetimini üstlendiğimizde koyduğumuz ana hedef, UKUB’u ve Türk Kalıpçılık Sektörü DEVAMI...
Değişim Kaçınılmazdır, Gelişim ise İsteğe Bağlıdır
Değerli Kalıp Sanayicileri,   Seçimler ve türlü sıkıntılarla dolu bir yılı geride bıraktık, yeni umutlarla yeni bir yıla daha girdik.   Ülkemizin eko DEVAMI...
UKUB Başkanı Şamil Özoğul’dan Mesaj
-Değerli Kalıpçılar,  Ulusal Kalıpçılık Zirvesi’nin 5. sini, kalıp sektörünün değer kattığı sanayi tedarik zincirinin, ana sanayiden en küç&u DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
Shell Eco-Marathon Londra İçin Geri Sayım Başladı!
Shell Eco-Marathon Londra Heyecanı Başlıyor. Türkiye’nin Dört Bir Yanından Lise Ve Üniversite Öğrencilerinden Oluşan 13 Takımın Katılacağı Yarışmada, 27 Ülkeden Toplam 192 Takım, Tasarladıkları Ve Ürettikl DEVAMI...
Coşkunöz Kalıp Makina AŞ, “Uluslararası Anahtar Teslim Proje Yönetimi” ile fark yaratıyor
Türkiye’deki en büyük otomotiv kalıbı üretim kapasitesine sahip olan Coşkunöz Kalıp Makina AŞ, otomotiv sektörüne 1983 yılından beri büyük ebatlı kalıplar üretiyor. Müşteri ana dil DEVAMI...
ISTMA (International Special Tooling & Machining Association)
ISTMA 15. Dünya Kalıpçılık Konferansını geçtiğimiz Haziran ayında gerçekleştirdi.  UKUB’un da üyesi olduğu ISTMA, yirmi ülkenin kalıpçılar birliklerinin küresel birliğini, bu bağlamd DEVAMI...
Arçelik, 10’uncu Kez Türkiye’nin En Sevilen Markası
Arçelik, MediaCat önderliğinde Ipsos tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’nin Lovemark’ları” araştırmasında bu yıl da en sevilen beyaz eşya markası seçildi. 10 yıl üst üste bu DEVAMI...
SOLIDWORKS'den Beklenen 1 Alana 1 Bedava Kampanyası
DEVAMI...
Değişen Ve Gelişen İnsan Mı Teknoloji Mi
7. Ulusal Kalıpçılık Zirvesi Gerçekleştirildi Dünyamız Hızla Değişiyor, Sanayi Değişiyor, Her Şeyden Önemlisi İnsan Değişiyor. Gelişmiş ülkeler yaptıkları araştırmalarla, sürekli değişen ve geli DEVAMI...
Tezmaksan Akademi, Cnc Sektöründe Önce Öğretmenleri Eğitecek
Tezmaksan makine ve milli eğitim bakanlığı mesleki ve teknik eğitim genel müdürlüğü işbirliğine gitti. Bu kapsamda tezmaksan akademi’de eğitim alan öğrencilerin sertifikaları artık milli eğitim bakanlığı onaylı DEVAMI...
Oyak Renault’dan Yurtdışına İki Transfer Daha
Renault Grubu Tarafından Son Beş Yılda 200’E Yakın Beyaz Ve Mavi Yakalı Çalışanı Dünyadaki Çeşitli Yönetim Merkezleri Ve Üretim Tesislerinde Görevlendirilen Oyak Renault, Yalnızca Üretim Değil; İn DEVAMI...
Tekiş, Gebze Ticaret Odası Tarafından İhracatın Yeni Yıldızları 2017 Ödülüne Layık Görüldü
Tekiş, 2016’Da Ki İhracat Atağı İle 26 Temmuz 2017’De Gebze Ticaret Odası Tarafından Ramada Plaza İstanbul Asia Airport Otel’de Düzenlenen, Gümrük Ve Ticaret Bakanımız Sayın Bülent Tüfekçi Ve DEVAMI...
Redoks, Bebka Desteği Kapsamında Türk Savunma Sanayisine Proje Üretti
Redoks, Bebka Desteği İle Savunma Sanayiine Yönelik Yüksek Katma Değerli Ürün Üretme Kabiliyetlerinin Arttırılması Ve Altyapısının Geliştirilmesine Yönelik Yeni Bir Projeyi Hayata Geçirmenin Mutluluğunu Y DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM