SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Şamil Özoğul
Şamil Özoğul
samilozogul@tekiskalip.com.tr
İhracat Hedefi ve Üretimde Yerlilik Oranı
Değerli Kalıpçılar,
 
Türkiye ekonomisi ihracata dayalı bir yapı içerisinde büyümeye devam ediyor. Her ne kadar 2011 yılı büyüme oranının altında kalacak olsa da 2012 yılını da büyüme ile kapatacağız.
 
Sayın Başbakanımız bir süre önce Cumhuriyetimizin 100. yaşını kutlayacağımız 2023 yılı hedeflerini açıklarken ihracat için 500 milyar dolar hedef koydu. 2011 yılı ihracatımızın 135 milyar dolar olduğunu dikkate aldığımızda 2023 yılına kadar yaklaşık 4 misli bir büyümeden bahsediyoruz.
 
Geçtiğimiz on beş yıl içerisinde otomotiv ve beyaz eşya sektörlerinde bu oranda bir büyümenin gerçekleşmiş olması önümüzdeki on yıl içerisinde de aynı oranda bir büyümenin teorik olarak gerçekleşebileceği anlamını taşımaktadır. Ancak bu büyümeye adetsel olarak baktığımızda yaklaşık 1 milyon toplam otomotiv üretim adedinin 4 milyon adede ulaşması için ulusal ve uluslararası pazarların çok detaylı araştırılması ve analiz edilmesi gereklidir.
Talep olması halinde kapasitenin artırılması için gerekli bilgi birikimi, tecrübe, kabiliyet ve kararlılık Türk sanayicilerinde mevcuttur.
 
Ancak burada dikkatinizi çekmek istediğim konu, otomotiv, beyaz eşya ve tüm üretim sektörlerinin yan sanayileri, alt tedarikçileri ile birlikte bir bütün olarak, tedarik zinciri mantığı içerisinde ele alınması gerektiğidir. 2000’li yıllarda başlayan hızlı gelişim sürecinde salt ana ve birinci dereceden yan sanayilerin büyümesine odaklanılmış bu yüzden tedarik zincirinin kalıpçılık başta diğer halkaları yeterince gelişememiştir. Bu durumdan dolayı üretim adetleri arttıkça, ilgili yan sanayi ürün ve hizmetlerinin yurt dışından tedarik edilmesi de zorunlu olmuş, üretim artışı ile birlikte ithal girdi miktarları da artmıştır.
 
Üretim sanayimiz büyürken, yerlilik oranı git gide düşmekte, ithalat arttıkça cari açığımız da büyümektedir.
 
Bugün geldiğimiz duruma baktığınızda, 1980’lerde otomotivde yerli üretim oranı % 85 seviyelerinde iken bugün bu oran % 60 seviyelerine düşmüştür.
Öncelikli hedefimiz, sanayi üretiminde yerlilik oranını artırmak olmalıdır. Zira büyük oranda ithal girdilere dayalı olarak yapılan ihracatın katma değeri ve getirisi son derece düşük olacaktır.
 
İç dinamikler ve cari açığın kapatılması açısından üretim ve ihracatta yerlilik oranının artırılması, düşük yerlilik oranı ile ihracatın artırılmasından daha öncelikli ele alınmalıdır.
 
UKUB olarak bizim koyduğumuz 2023 ihracat hedefi ise 2.5 milyar dolardır.
 
UKUB Kalıpçılar Vadisi’nin faaliyete geçmesiyle bu hedefi tutturmamız hayal değildir.
 
Otomotiv üretim adetleri Türkiye ile neredeyse aynı olan İtalya’nın kalıpçılık sektörü büyüklüğü 5 milyar doların üzerinde ise Türkiye kalıpçılık sektörü için koyduğumuz hedef, otomotiv sanayisinin büyüme oranını da dikkate aldığımızda son derece gerçekçi bir hedeftir.
 
Sevgiyle kalın,
 
Paylaş Tweet
265 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
Gücün Gerçek Kaynağı – Bilim ve Teknoloji
Değerli Kalıpçılar,    8. Ulusal Kalıpçılık Zirvesi’ni, 20 Eylül’de TOSB Workinn Otel’de gerçekleştirdik. Zirve’mize bu yıl, otom DEVAMI...
Çalışmamanın Bahanesi Olmaz
Değerli Dostlar,   Yokuş inmeye, yokuş çıkmaya alışmış güzel ülkemiz yine inişli çıkışlı bir dönemden geçiyor.    Hava değişiklikl DEVAMI...
Değerli Kalıp Sanayicileri,
Koca bir yılı daha geride bıraktık bırakıyoruz derken yeni yılın yoğun gündemiyle neredeyse ilk çeyreği de arkamızda bırakıyoruz.   Her yeniliğin altında umut vardır, iyili DEVAMI...
UKUB Yönetim Kurulu Başkanı Şamil Özoğul İle Röportaj Gerçekleştirdik
Bu yıl 7.’si düzenlenecek Zirve’de, ziyaretçileri neler bekliyor? Her yıl düzenlediğimiz geleneksel hale gelen Ulusal Kalıpçılık Zirvesi’nin 7.’s DEVAMI...
Dünya’da ve Türkiye’de Kalıpçılık
Dünya kalıpçılık sanayi toplam cirosu 84 Milyar € civarındadır ve sektör her yıl %6 büyüme eğilimindedir. Türkiye’deki kalıpçılığın toplam cirosu 3 DEVAMI...
Hedefler Değişmez, Stratejiler Değişir..
UKUB INTERMOLD 2016 JAPONYA İŞ GELİŞTİRME GEZİSİ   Değerli Kalıpçılar,   Geçtiğimiz Nisan ayında UKUB olarak yine oldukça verimli ve faydalı geç DEVAMI...
UKUB Kalıpçılık Eğitim Merkezi Açıldı!
Değerli Kalıpçılar,   Son çeyrek asırdır eğitim sistemimize yapılan yanlış müdahaleler, bugün Türk imalat sanayisinin büyümesi için en &cc DEVAMI...
Değerli Sanayiciler;
Son yıllarda rekor seviyeye ulaşan büyüme hızımızın önümüzdeki yıl % 3-4 seviyelerinde gerçekleşmesi beklenmektedir. Ekonomik büyümenin yavaşlaması ile rek DEVAMI...
İhracat Hedefi ve Üretimde Yerlilik Oranı
Değerli Kalıpçılar,   Türkiye ekonomisi ihracata dayalı bir yapı içerisinde büyümeye devam ediyor. Her ne kadar 2011 yılı büyüme oranının altında DEVAMI...
Değerli Kalıpçılar,
Türk kalıpçılık endüstrisinin hızla yükselmesini sağlayacak büyük proje için UKUB olarak geri sayımı başlattık.   Birliğimiz kurulduğundan beri k DEVAMI...
Mesleki Eğitim
Son yıllarda sürekli dile getirdiğimiz, artık “önemli” olmaktan çıkıp “hayati” duruma geçen ara eleman sorunu ülkemiz üretim sanayisi i&cce DEVAMI...
Geleceğimiz, Gençlerimize Emanet..
Değerli Sanayicilerimiz, 2008 yılında büyük bir heyecanla UKUB Yönetimini üstlendiğimizde koyduğumuz ana hedef, UKUB’u ve Türk Kalıpçılık Sektörü DEVAMI...
Değişim Kaçınılmazdır, Gelişim ise İsteğe Bağlıdır
Değerli Kalıp Sanayicileri,   Seçimler ve türlü sıkıntılarla dolu bir yılı geride bıraktık, yeni umutlarla yeni bir yıla daha girdik.   Ülkemizin eko DEVAMI...
UKUB Başkanı Şamil Özoğul’dan Mesaj
-Değerli Kalıpçılar,  Ulusal Kalıpçılık Zirvesi’nin 5. sini, kalıp sektörünün değer kattığı sanayi tedarik zincirinin, ana sanayiden en küç&u DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
MARKA ile 1 Milyon TL’lik Anlaşmanın İmzaları Atıldı TOSB, Türk Otomotiv Sektörünün İnovasyon Merkezine Dönüşüyor
Otomotiv yan sanayi ihtisas organize sanayi bölgesi’nde kurulacak inovasyon merkezi projesi için T.C. Doğu marmara kalkınma ajansı (marka) ile 1 milyon tl’lik anlaşma çerçevesinde imzalar atıldı. Proje & DEVAMI...
Formnext 2018 Yılında da Büyümeye Devam Ediyor
26 ülkeden yeni katılımcılar Formnext 2018, 550’den fazla katılımcısı, 36.000m2’den fazla alanı ve içerikleriyle öne çıkmaya devam ediyor. Katmanlı ve ileri teknoloji üretim teknikleri alanında li DEVAMI...
Alseko – Uddeholm Teknoloji Günü
11 Eylül 2018’de Bursa Crowne Plaza da gerçekleştirilen Alseko – Uddeholm Teknoloji Gününe oldukça yoğun bir katılım gerçekleşti.    Teknoloji gününde; kalıpç DEVAMI...
Boeing Portland ve HAIMER Arasındaki Ortak Çalışmalar, OMIC Ar-Ge’de İşbirlikçi Üyelik ile Yoğunlaşıyor
Boeing Company ve Haimer group arasındaki ortak çalışmalar, omıc Ar-Ge enstitüsünde stratejik bir üyeliğe dönüşmüştür. Resimde William Gerry, boeing araştırma ve teknoloji için küresel te DEVAMI...
Üretime İlham Veren Fuar, Maktek Avrasya Yerli Üreticiyi Destekliyor
Millileşmek İçin Üretim, Üretim İçin Takım Tezgahları Almak Gerek   Ülkelerin gelişme sürecinde stratejik öneme sahip olan ve temel üretim makinası olmasının yanı sıra girdi sağladığı DEVAMI...
MİB Başkanı Ahmet Özkayan: “İmalat Sanayinde Yaşanan Değişim, Toplumu Da Dönüştürecek”
İş dünyasının önemli buluşma noktası ve makine imalat sanayinin bölgedeki en büyük fuarı MAKTEK Avrasya, 2-7 Ekim tarihleri arasında Makine İmalatçıları Birliği (MİB) ve Takım Tezgâhları Sanayici ve İşad DEVAMI...
Ermaksan’dan Üniversite-Sanayi İş Birliğine Örnek Hamle
•‘Yenilikçi Teknolojiler’ sloganıyla, fizik tabanlı bilime dayalı teknoloji üretimine odaklanan ermaksan, gazi üniversitesi ile önemli bir iş birliği protokolüne imza attı. •Tübitak 1 DEVAMI...
Üretim Süreçlerini Geliştirmek için Sa-ba’nın da Tercihi Mouldflo!
Kısaca sizi ve firmanızı tanıyabilir miyiz? Hasan Düzcan, 1988 Artvin doğumluyum, 2007-2011 yılları arasında Balıkesir Üniversitesi’nde Makine Mühendisliği bölümünü okudum. 2011 yılında ünive DEVAMI...
Erkan CNC Ünlü Markaları Türk Sanayiciye Sunuyor
EDM ve freze alanında pazarın dinamik firmalarından Erkan CNC, ürün skalasını yeniledi. Fanuc, Axile, Ona, Exeron ve Parpas markalarının satış temsilcisi olan firma, yeni döneme hayli iddialı giriyor.   EDM ve işlem DEVAMI...
AKERMAK ‘ın Geleneksel İtalya Teknik Gezilerinden Biri Daha Başarıyla Gerçekleşti
Akermak, 1990’lı yıllarda teknik hırdavat sektöründe Bursa’da faaliyet göstermeye başlamış olup, zaman içinde ürün çeşitliliğini artırarak kesici takımlar, kalıp sarf malzemeleri, makine, ot DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM