SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Şener Muter
Şener Muter
sener.muter@yeniasir.com.tr
İş Dünyasında Rekabet Gücü Kazanma
Şirketler eski yöntemler ve katı disiplin kurallarıyla değil, yeni teknoloji yatırımları, inovasyon, esnek yönetim anlayışı, karşılıklı güven ortamı ve insan kaynaklarının performansını artırıcı önlemlerle küresel rekabette başarı sağlayabiliyor. Ayrıca şirketlerin küresel rakiplerden geride kalmamaları, katma değeri daha yüksek ürünler üretmeleri ve yeni pazarlara açılmaları da zorunlu hale geliyor.
 
Günümüzde alışılagelen iş yapma yöntemleriyle başarıya ulaşma çabaları çok çeşitli zorluklarla karşılaşıyor. Yeni tasarımlarla, farklı bakış açılarıyla, verimlilik artırıcı yöntemlerle ve sürekli gelişme bilinciyle işlere sahip çıkma zorunluluğu ön plana çıkıyor. 
 
İnsanlarda genel olarak kısa vadeli düşünme ve mevcut durumu sürdürme alışkanlığı ağır basıyor. Öyle ki, günlük işler yöneticilerin zamanının neredeyse tümünü alıyor. Kuruluşların başarıya ulaşmalarında küresel pazarların ve yeni teknolojilerin yakından izlenmesi, sürekli gelişme konularına öncelik verilmesi, insan kaynaklarının bilgi ve motivasyonunun artırılması etkili bir rol oynuyor. Günümüzde başarılı bir yönetici olabilmek için bu konuların göz önünde bulundurulması büyük bir önem taşıyor.
 
Küresel rekabet ortamında bir kuruluşun başarısı sadece kendi performans verileriyle ve mali tablolarıyla sağlıklı olarak ölçülemiyor. Bir kuruluşun bilançosu ve gelir tablosu bugün için bir takım bilgiler verebiliyor. Ancak bu bilgiler geleceğe yönelik yeterli bir güvence sağlamıyor. Bir kuruluşun başarı düzeyi sadece kendi verilerine değil, rakiplerinden ne kadar ileride olduğuna bakılarak belirlenebiliyor. Günümüzde bir kuruluşun performans göstergeleri iyiye gidiyor olabilir. Ancak rakiplerin başarı göstergeleri o kuruluştan daha hızlı bir biçimde iyiye gidiyorsa, o kuruluş geriye gidiyor demektir.
 
Şirketlerde tüm çabalar, hedefler ve kurumsal politikalar müşteri beklentilerini karşılamayı ve rekabet gücünü artırmayı öngörüyor. Küresel rekabetle baş edebilmek için iş süreçlerinde sürekli yenilikler ve farklılıklar gerekiyor. Ayrıca bir şirketin hep aynı tempoda yönetilmesi, sürekli gelişmenin gerçekleştirilmesi, öncü atılımların yapılması ve küresel rekabetle baş edilmesi açısından yeterli bir ortam sağlayamıyor.
 
Kuruluşların başarıya ulaşmaları öncelikle yönetim becerilerini geliştirmelerine bağlı bulunuyor. Yönetim becerilerini geliştirebilen kuruluşlar teknolojilerini ve rekabet güçlerini de geliştirebiliyor. Günümüzde iş yapmak, başarıya ulaşmak ve başarıyı sürekli kılmak kolay değil. Dünyayı saran serbest piyasa ekonomisine yönelik uygulamalar kuruluşları güçlü olmaya, iç ve dış pazarlarda rekabet etmeye zorluyor. Daha iyi iş sonuçları alabilmek için insan kaynaklarının eğitimi, motivasyonu ve verimli kullanımı önem kazanıyor. Böyle bir ortamda başarılı bir yönetici olabilmek de giderek güçleşiyor.
 
Şirket yönetiminde sürekli baskı ve zorlamaların kalıcı bir yararı olmuyor. Yenilik ve yaratıcılık insanların kendilerini yararlı ve değerli hissettikleri ortamlarda gerçekleşiyor. İş dünyasında daha başarılı bir gelecek için kamu kuruluşları, işverenler, yöneticiler ve tüm çalışanlar el ele vermek zorunda. Küresel rekabette başarılı olmak da bunları gerektiriyor.

 

Paylaş Tweet
1564 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Shell Eco-Marathon Londra İçin Geri Sayım Başladı!
Shell Eco-Marathon Londra Heyecanı Başlıyor. Türkiye’nin Dört Bir Yanından Lise Ve Üniversite Öğrencilerinden Oluşan 13 Takımın Katılacağı Yarışmada, 27 Ülkeden Toplam 192 Takım, Tasarladıkları Ve Ürettikl DEVAMI...
Coşkunöz Kalıp Makina AŞ, “Uluslararası Anahtar Teslim Proje Yönetimi” ile fark yaratıyor
Türkiye’deki en büyük otomotiv kalıbı üretim kapasitesine sahip olan Coşkunöz Kalıp Makina AŞ, otomotiv sektörüne 1983 yılından beri büyük ebatlı kalıplar üretiyor. Müşteri ana dil DEVAMI...
ISTMA (International Special Tooling & Machining Association)
ISTMA 15. Dünya Kalıpçılık Konferansını geçtiğimiz Haziran ayında gerçekleştirdi.  UKUB’un da üyesi olduğu ISTMA, yirmi ülkenin kalıpçılar birliklerinin küresel birliğini, bu bağlamd DEVAMI...
Arçelik, 10’uncu Kez Türkiye’nin En Sevilen Markası
Arçelik, MediaCat önderliğinde Ipsos tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’nin Lovemark’ları” araştırmasında bu yıl da en sevilen beyaz eşya markası seçildi. 10 yıl üst üste bu DEVAMI...
SOLIDWORKS'den Beklenen 1 Alana 1 Bedava Kampanyası
DEVAMI...
Değişen Ve Gelişen İnsan Mı Teknoloji Mi
7. Ulusal Kalıpçılık Zirvesi Gerçekleştirildi Dünyamız Hızla Değişiyor, Sanayi Değişiyor, Her Şeyden Önemlisi İnsan Değişiyor. Gelişmiş ülkeler yaptıkları araştırmalarla, sürekli değişen ve geli DEVAMI...
Tezmaksan Akademi, Cnc Sektöründe Önce Öğretmenleri Eğitecek
Tezmaksan makine ve milli eğitim bakanlığı mesleki ve teknik eğitim genel müdürlüğü işbirliğine gitti. Bu kapsamda tezmaksan akademi’de eğitim alan öğrencilerin sertifikaları artık milli eğitim bakanlığı onaylı DEVAMI...
Oyak Renault’dan Yurtdışına İki Transfer Daha
Renault Grubu Tarafından Son Beş Yılda 200’E Yakın Beyaz Ve Mavi Yakalı Çalışanı Dünyadaki Çeşitli Yönetim Merkezleri Ve Üretim Tesislerinde Görevlendirilen Oyak Renault, Yalnızca Üretim Değil; İn DEVAMI...
Tekiş, Gebze Ticaret Odası Tarafından İhracatın Yeni Yıldızları 2017 Ödülüne Layık Görüldü
Tekiş, 2016’Da Ki İhracat Atağı İle 26 Temmuz 2017’De Gebze Ticaret Odası Tarafından Ramada Plaza İstanbul Asia Airport Otel’de Düzenlenen, Gümrük Ve Ticaret Bakanımız Sayın Bülent Tüfekçi Ve DEVAMI...
Redoks, Bebka Desteği Kapsamında Türk Savunma Sanayisine Proje Üretti
Redoks, Bebka Desteği İle Savunma Sanayiine Yönelik Yüksek Katma Değerli Ürün Üretme Kabiliyetlerinin Arttırılması Ve Altyapısının Geliştirilmesine Yönelik Yeni Bir Projeyi Hayata Geçirmenin Mutluluğunu Y DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM