E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
Otomobillerin Geleceği Üretimde Başlıyor

Otomobil üretimindeki işlem verileri nasıl kaydedilebilir ve üretimde enerji ve kaynak verimliliğini artırmak için nasıl kullanılabilir? Tahrik milleri ve aks tahrikleri gibi dişli elemanlarının bileşen kalitesinin elektrikli otomobillerdeki gürültü oluşumu üzerinde nasıl bir etkisi vardır? İşlenmesi zor olan yeni malzemeleri ve çelikleri işlemek için hangi taşlama takımları kullanılabilir?

 

50 yıldır en verimli makineler, aletler ve sistemler arayışı, araç üretim ve tedarikçi şirketlerinden gelen ticaret ziyaretçilerini ve uzmanları, üretim teknolojisi alanında dünyanın lider ticaret fuarı olan EMO Hannover’a çekiyor. Makine aletleri için ikinci en büyük müşteri olan otomotiv endüstrisinin dönüşümü, EMO’nun odağını değiştiriyor. Otomasyon, dijitalleştirme ve yapay zeka gibi konular gelişmeyi işaret ediyor. Yeni tahrik konseptleri, elektrikli otomobiller için mekanik bileşenlerin mi yoksa yakıt hücreleri için kompresör ve motor şaftlarının mı üretilmesi gerektiği sorusunu gündeme getiriyor. Düzenleyici çerçeve kökten değiştiği için dairesel ekonomi veya pil geri dönüşümü için endüstri çözümleri odak noktasına geliyor. Ve her şeyden önce zorluk, müşteri isteklerine hızlı bir şekilde yanıt verebilmek için mümkün olduğunca verimli ve esnek olmaktır. 

 

 Daha fazla rekabet için verimli otomobil fabrikaları 
“Modern takım tezgahları ve yenilikçi üretim sistemleri, verimli, esnek ve dayanıklı fabrikalar inşa etmek için olmazsa olmazdır,” diye vurguluyor EMO organizatörü VDW’nin (Verein Deutscher Werkzeugmaschinenfabriken – Alman Takım Tezgahı Üreticileri Derneği) Genel Müdürü Dr. Markus Heering. Ticaret fuarı konsepti şu anda EMO Dünya Turu’nda uluslararası bir sahnede sunuluyor. “Üretimde Yenilik” sloganıyla EMO, metal işçiliğinin yenilikçiliğini, uluslararasılığını, ilhamını ve geleceğini temsil ediyor. Heering aynı zamanda ticaret fuarının endüstri çözümlerindeki uzmanlığını vurguluyor: “Takım tezgahı endüstrisi her zaman araç üretim şirketleriyle yakın temas halindedir,” diyor. 

 

Özellikle Çinli otomobil üreticileriyle olan şiddetli uluslararası rekabette, odak noktası tasarım, özellikler, kalite ve maliyetlerdir. Burada kendilerini gösterebilmek için fabrikaların modernizasyonu hem OEM’ler hem de orta ölçekli tedarikçi şirketler için acil bir endişe kaynağıdır. Modern fabrika, uçtan uca süreç otomasyonu, hassas bir şekilde koordine edilmiş arayüzler ve entegre dijitalleştirme çözümleri sunar. Takım tezgahı üreticileri bir çözüm bulmuş ve makineleri fabrikadan teslim kapsamlı sensör ve izleme sistemleriyle donatmaktadır. Veri toplama ve analizi için temel sağlarlar. Amaç, müşterilerin süreçlerin görselleştirilebildiği ve optimize edilebildiği veri odaklı üretim teknolojilerine başlamalarını kolaylaştırmaktır. 

 

Dijitalleşme kendi başına bir amaç değildir, BMW AG’de üretimden sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Milan Nedeljković yakın zamanda verdiği bir röportajda vurguladı. Aksine, önemli bir kolaylaştırıcıdır. Trend, elektrikli otomobillerin güç aktarma organları alanında nispeten küçük miktarlarda üretimi, seri üretimler kadar ekonomik, verimli ve güvenilir bir şekilde yapmak için kullanılabilen entegre makine sistemlerine doğru gidiyor. Araç üreticilerinin alıcıları teşvik etmek istediği geniş yelpazedeki ekipman varyantları ve tasarım özellikleri de esnek üretim çözümleri gerektiriyor. 

 

Modüler bir sistemde otomasyon
EMO Hannover 2025, örneğin ardışık olarak ve mevcut makinelerle birlikte uygulanabilen geniş bir otomasyon çözümleri yelpazesiyle bu tür eğilimleri ele alıyor. Otomasyon, palet değiştiriciler ve elleçleme sistemleri gibi basit çözümlerden robotların ve kendi kendine sürüş sistemlerine sahip otonom fabrikaların kullanımına kadar uzanıyor. Temizleme, etiketleme ve ölçme gibi ikincil süreçler entegre edilebilir. Örneğin Cobot Area ortak standında odak noktası işbirlikçi robotlar ve bunların potansiyel uygulamaları olacak.

 

Makine operatörlerini desteklemek ve rahatlatmak için yapay zekanın da kullanılabileceği yardım sistemleri sunu lacak. Yapay zeka çözümleri ayrıca öngörücü bakım ve uyarlanabilir süreç yönetimi için de kullanılabilir. AI + Dijitalleştirme Alanı ortak standı, otomotiv endüstrisinden gelen ziyaretçilere en iyi uygulama örnekleri hakkında daha fazla bilgi edinme fırsatı sunuyor. 

 

Tedarik zinciri boyunca sürdürülebilirlik
Otomotiv endüstrisi, üretimde enerji ve malzeme tüketiminin nasıl azaltılabileceğini yoğun bir şekilde tartışıyor. Bu, yakın zamanda Berlin’deki VDA (Alman Otomotiv Endüstrisi Derneği) Mobilite İnovasyon Zirvesi’nde de gösterildi. EMO organizatörü VDW’ye göre, yeni makinelere yapılan yatırımlar, yüzde 25’lik enerji tasarrufuyla karşılığını veriyor. Ancak, üretim süreçlerini daha verimli hale getirmek ve karbon emisyonlarını azaltmak için başka kaldıraçlar da belirlenebilir. EMO 2025’teki Sürdürülebilirlik Alanı, sürdürülebilir üretim için modern çözümler keşfetmek için bir buluşma yeridir. Malzeme verimliliği önemli bir rol oynar. Örneğin, bileşen geliştirmede yeni simülasyon yöntemleri ve yenilikçi üretim süreçleriyle bileşenler daha da dayanıklı ve uzun ömürlü olacak şekilde tasarlanabilir. 

 

Yeni araç bileşenleri geliştirilirken geri dönüşümün dikkate alınmasıyla araçların geri dönüştürülebilirliği sağlanmalıdır. VDA’ya göre, bir aracın yaklaşık %85’i şu anda geri dönüştürülebilir. Yeni bir aracın yaklaşık üçte biri ikincil malzemeden yapılmıştır. Bu kotaları daha da artırmak için, tüm paydaşların yakın bir şekilde birlikte çalıştığı ve verilerini paylaştığı işleyen bir dairesel ekonomi kurulmalıdır. Bu, her araca takılan birkaç bin bileşen ve parça için üretim ve malzeme tedarik zincirlerini içerir. Özellikle elektromobilite açısından, pilleri yeniden kullanmak ve yeni piller için lityum, nikel ve kobaltı geri kazanmak önemlidir. Bu örnekler, geliştirme, üretim ve araç yapımı arasındaki yakın iş birliğinin önemini göstermektedir. EMO Hannover 2025, teknoloji ve şirket arası tartışmalar için en iyi platformdur.

 

Özellikle otomotiv ve yan sanayi sektöründen EMO katılımcılarının müşterilerine neler sunduğunu fuar öncesindeki açılış sayfasından öğrenebilirsiniz.https://visitors.emo-hannover.de/tr/gemisayfasi/otomotiv/indexBurada EMO katılımcıları, 22-26 Eylül 2025 tarihleri ​​arasındaki EMO sonuna kadar otomotiv sektöründen ziyaretçileri stantlarında neler beklediğini sırasıyla aktaracak.  

 

Yazar: Cornelia Gewiehs
Kaynak: EMO2023/VDW

Paylaş Tweet Paylaş
276 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM