E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Beyçelik Gestamp, Sıcak Şekillendirmede Uzmanlaşacak

Otomotivde yeni nesil malzemelerin ve yüksek mukavemetli sacların şekillendirilmesiyle ilgili yatırıma giden Beyçelik Gestamp, 2012’de tamamlanacak 20 milyon Euro’luk yatırımıyla, ‘mevcut yöntemle şekillendirilemeyecek hammaddeyi’ yeni tesisinde şekillendirecek ve yılda 20 bin ton sac işleyebilecek.

 

Otomotivde yaşanan gelişmelerin daha yüksek kalifikasyon gerektiren üretim hatlarının kurulmasını zorunlu kıldığını belirten Beyçelik Gestamp CEO’su Baran Çelik, “Kendimizi bu noktada uzmanlaştırmaya çalışıyoruz. Özellikle araçların içindeki büyük ağırlıklı parçaların hafifletilmesi, sac şekillendirme sektöründe hem tasarım, hem de üretim yeteneğimizi güçlendirmemizi zorunlu kılıyor. Şu an yaptığımız sıcak şekillendirme yatırımı da bu amaçla yapılıyor. Mevcut yöntemle şekillendirilemeyecek olan hammaddeyi burada kurulacak olan hatla şekillendirme kabiliyetine ulaşacağız” dedi. 

 
Bazı montaj bölümlerini de aynı fabrikaya kaydırmayı planladıklarını açıklayan Çelik, presli parçaların montajları için ise 10 milyon Euro’luk robot yatırımı yapacaklarını ifade etti. Baran Çelik, 2012’de üç ayrı lokasyonda toplam 90 bin metrekarelik alanda üretim yapmaya başlayacaklarını söyledi.
 
Yatırımların bu yıl içinde başlayıp, 2012’de tamamlanacağı bilgisini veren Çelik, toplam yatırım tutarının 30 milyon Euro olduğunu belirterek, 15 milyon Euro ihracatı olan Beyçelik Gestamp’ın, yıllık 90 bin ton sac tüketimiyle 150 milyon dolar ciroya sahip olduğunu dile getirdi.
 
Yılsonunda yüzde 15 büyüme öngörüyor
 
Firma olarak, Tofaş Fiat, Ford Otosan, Renault, Dacia, Peugeot Citroen gibi markalara üretim yaptıklarını vurgulayan Baran Çelik, “Bu markaların Türkiye’deki önemli tedarikçilerinden, en yüksek hacimli presli şekillendirme yapan firmalardan biriyiz. Sac şekillendirme sektöründe lider kuruluşlardanız. Türkiye’de Ar-Ge unvanı almış iki firmadan biriyiz. 70 mühendisimizle ürün kalıp ve prosesleri kendimiz geliştiriyoruz” diye konuştu. 
 
Mevcut projelerinin hepsinde yenilenme olduğunu belirten Çelik, “Önümüzdeki yıllarda Renault Clio yeni modeli ve farklı versiyonları için kalıp üretimlerimiz olacak. Ford, Renault, Tofaş’ın Türkiye’deki tüm projelerinde yer alıyoruz. Ayrıca elektrikli Fluence’da da yer aldık” dedi. Çelik, 980 kişi istihdam eden şirketin, yatırımların sonuçlanması halinde yüzde 20 istihdam artışı sağlayacağına da dikkat çekti.
 
Bu yıl sadece kendisi için kalıp üretecek
 
Ford’un Romanya’daki fabrikası için üretim yapmak üzere Craiova’da 8 bin metrekarelik alanda 7 milyon Euro yatırımla bir tesis kurma kararı aldıklarını da hatırlatan Çelik, tesiste 120 kişinin istihdam edileceğini ve tesisin yılsonuna doğru üretime başlayacağını aktardı. Kalıp alanında ise geçen yıl yüzde 100 kapasite ile çalıştıklarının altını çizen Çelik, şunları söyledi; “Toplamda yıllık 250 bin adam/saat kalıp üretme kapasitemizi tam kapasite kullanıyoruz. Bu alanda ortağımızın katkısı çok büyük oldu. Projelerin çoğu ona yaptığımız kalıplardı. Bu yıl dışarıya kalıp yapamayacağız. Bütün kalıpları kendi üretimimiz için kullanacağız.”
 
Türk otomotiv endüstrisinin önümüzdeki dört yılda ciddi bir sıçrama yaşayacağı beklentisi içinde olduklarını belirten Çelik, “Beklenti; Türkiye’deki otomobil pazarının, ihracatının, üretiminin büyümesi yönünde. Dört yıllık süreç, Türk otomotiv sanayi için olumlu olacak. Otomotiv ihracat hedefi Türkiye’nin top yekûn kalkınmasıyla alakalı. İç pazarın gelişmesi ile Türkiye’deki üreticiler de güçlenir. Hem ihracat, hem de iç pazar için üretim cazip hale gelir. Ayrıca bugün burada yatırımı olmayan markaları da buraya çeker”dedi.
Paylaş Tweet Paylaş
1999 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM