Millileşmek İçin Üretim, Üretim İçin Takım Tezgahları Almak Gerek
Ülkelerin gelişme sürecinde stratejik öneme sahip olan ve temel üretim makinası olmasının yanı sıra girdi sağladığı sektörlerin üretim becerilerini belirleyerek ekonomik gelişmede çarpan etkisi yaratan Takım Tezgahları Sektörü, sanayinin gelişime paralel olarak büyüyor. Sanayinin lokomotifi olan bu sektörlerde takım tezgahlarının yarattığı kullanım değeri yıllık yaklaşık 1,3 milyar dolar olurken sektör, 2018’i 550 milyon dolar ihracat, 780 milyon dolar üretimle kapatmayı hedefliyor. Bu güçle yerli üretimi arttırmaya yönelik çalışmalarını destekleyen Maktek Avrasya, markaların yerli ve mili inovasyon harikası ürünlerini 2-7 Ekim 2018 tarihlerinde arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek fuarda sergilemeye hazırlanıyor.
Hem dünyada hem de Türkiye’de Takım Tezgahları Sektörü, ülke ekonomisinin ve gelişmişlik seviyesinin önemli bir parametresi olarak karşımıza çıkıyor. Sektörün en önemli pazarlarından biri olan otomobil, savunma ve havacılık sanayisindeki gelişmeler, takım tezgahları sektörüne duyulan ihtiyacı artırıyor. Yarattığı kullanım değeri yıllık yaklaşık 1,3 milyar dolar olurken sektör, 2018’i 550 milyon dolar ihracat, 780 milyon dolar üretimle kapatmayı hedefliyor.
Bu bilinçle takım tezgahları sektörün yerli üretimi arttırma hedefinde olduğunun altını çizen TÜYAP Fuar ve Fuarcılık Hizmetleri Genel Müdürü İlhan Ersözlü, Maktek Avrasya’nın da bu farkındalıkla yerli üretimi desteklediğini söyledi. Yerli ve milli üretim için daha fazla takım tezgahının üretilmesi gerektiğini savunduklarını belirten Ersözlü, krizlerden çıkmanın yolunun üretim olduğunun farkındalığıyla sektörün çalışması gerektiğinin altını çizdi. Ersözlü, “Fuarımızda ziyaretçiler, sektörde var olan tüm yenilikleri daha belirgin bir şekilde görecekler. Fuar alanı içerisinde inovasyon harikası ürünler, yerli ve milli ürünler yer alacak. Fuarın öncelikli amacı, Türkiye’deki takım tezgahları sektöründe neler başarıldığını ve destek verirlerse neler başarılabileceğini gözler önüne sermek ve Türkiye’den çıkan yenilikçi ürünleri fuar ziyaretçileri ile buluşturmak. Fuarlar bir anlamda en yeni ürünlerin doğrudan son kullanıcısına veya sektörün ilgililerine tanıtıldığı platformlardır. Yenilikçi ürünleri fuar kapsamında böyle alanlarda fuar ziyaretçisine tanıtarak sektörün geleceğinden bir kesit sunuyoruz” dedi.
“Maliyetin azalmasıyla çeşitliğin artacağına inanıyoruz”
