SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Kenan Ersözlü
Kenan Ersözlü
kenanersozlu@rtc-tec.com
RTC - Mold Clean RTC Kalıp Kanal Temizleme Makinesi
Günümüze plastik enjeksiyon kalıplarında rastlanan en önemli problemlerden birisi; soğutma kanallarının zamanla tıkanarak kendisinden beklenen performansı göstermemesi sonucu, üretilen ürünün kalite seviyesinin düşmesidir. Kalıp içerisinde bulunan soğutma kanallarının iç cidarlarının zamanla kireç tutması, sudaki kir ve pisliklerin de buralarda birikmesi sonucu soğutma kanallarının çapı gittikçe küçülür. 
 
Bu durum soğutma suyunun geçişini kısıtlamakta, soğutma performansının düşmesi sonucu ürün kalitesinin olumsuz etkilenmesine neden olmaktadır. Bu problemi gidermenin tek yolu; periyodik olarak soğutma kanallarının temizlenmesidir.
 
 
Soğutma Kanallarının Durumu
Kalıp kullanıldıkça soğutma kanallarında aşağıdaki şekilde tasvir edildiği gibi tıkanıklıklar oluşmaya başlar.  Bu tıkanıklar başta (suyun sertliğine bağlı olarak) kireçlenme ile başlar ve sudaki kir, pas ve pisliklerin de cidarlara tutunarak kanalların tıkanmasına neden olur.
 
 
 
 
Kalıp soğutma kanallarının tıkanması sonucunda soğutma performansı ciddi oranda düşer ve üretim sırasında kalıbın soğutulması sağlanamadığında bu durum ürün kalitesine doğrudan olumsuz olarak yansır.
 
 
RTC Kalıp Kanal Temizleme Makinesi
Kalıp soğutma kanallarındaki tıkanıklıkların giderilmesi için RTC ArGe mühendislerinin çalışması sonucu “Kalıp Kanal Temizleme Makinesi” geliştirildi ve yerli olarak üretildi.
 
Bu makine; bildiğimiz kadarıyla Türkiye’de yerli olarak geliştirilip üretilen ilk makine olma özelliğini de taşıyor.
 
Temizleme 3 aşamada yapılmaktadır;
 
1. Aşama işlem
Su, pas, kir ve kireç çözücü kimyasal bileşimi (RTC kod no: CS 10); kalıpların soğutma kanallarına basınç altında basılmak suretiyle soğutma kanallarının her köşesine ulaşarak temizlik yapılır. Bu aşamada kalıp cidarlarındaki kireç ve birikintiler çözünerek kanallar tamamen temizlenmiş olur.
 
2. Aşama işlem
Nötralizasyon aşamasıdır. Birikintilerin çözülmesinde kullanılan kimyasal bileşimin (RTC kod no: NS 20) kanallarda nötralize edilmesi için uygulanır.
 
3. Aşama işlem
Koruma amaçlı uygulanan bir işlemdir. Soğutma kanallarında oluşacak olan kireçlenmenin geciktirilmesi amacıyla nötralizasyon işlemi sonrasında uygulanan bir solüsyondur. (RTC kod no: PS 30)
Bu işlem, temizlik sonrasında kireç oluşum süresini uzatır.
 
Burada çok önemli bir detayı belirtmek gerekir; kalıp kanallarının temizleme operasyonu kanallar tamamen tıkanmadan önce yapılmalıdır. Aksi halde temizleme işlemi çok uzun süreceği gibi çok da zahmetli olacaktır. Tamamen tıkanmış bir kanalın açılması sırasında kanallara hasar verme ihtimali de çok yüksektir.
 

Kullanılan Solüsyonlar ve kullanım amaçları:

 
 
 
Makinenin Temel Özellikleri
Makine seyyar olarak tasarlanmış ve üretilmiştir. Böylece ağır kalıpların temizlik amacıyla taşınması yerine, temizlik makinesi kalıpların yanına götürülerek temizleme işlemi yapılır. Kalıpların temizlik amacıyla demonte edilmesi gerekmemektedir. Soğutma kanallarının açık olan iki ucundan basınç altında uygulanacak olan çözeltilerle temizlik işlemi kolayca yapılır. Elektrik ihtiyacı duymaz, basınçlı hava ile çalışır.
 
 
 
 
Sonuç olarak; kalıpların soğutma performansının düşmesi ürün kalitesini doğrudan etkileyen bir faktördür. Bunu önlemek için soğutma kanallarının sık sık temizlenmesi gerekir. Kanal iç cidarlarında fazla birikim olmadan temizleme işlemi yapmak gerekir.

 

Paylaş Tweet
2533 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Ford Otosan’dan Beyçelik Gestamp’a Altın Yıldız Ödülü
Otomotiv yan sanayi metal sektöründe kalıp, teçhizat ve komponent tasarlayan, geliştiren ve üreten Beyçelik Gestamp, Ford Otosan’ın gerçekleştirdiği İmalatçılar Zirvesi Ödül Tör DEVAMI...
Böhler Sert Maden Yeni Yatırımlarıyla Hedeflerine Adım Adım İlerliyor…
Kurulduğu 1967 yılından günümüze sert metal üretimine ara vermeden devam eden gerek yurt içi gerekse yirmiyi aşkın ülke ihracatı ile sanayi üretimine katkı sağlayan Böhler Sert Maden almış olduğu yen DEVAMI...
İnoSuit Projesi Sarıgözoğlu A.Ş.’de Meyvelerini Verdi
Türkiye İnovasyon ve Girişimcilik Haftası’nda konuşan Sarıgözoğlu Hidrolik Makine ve Kalıp Sanayi Anonim Şirketi Yönetim Kurulu üyesi İsmail Sarıgözoğlu, İnoSuit-İnovasyon Odaklı Mentorluk Projesi’ni kuru DEVAMI...
MB30EDM / MB40EDM – Korozyon Dayanımı ve Darbe Dayanımı Yüksek Yeni Sert Metal Kaliteleri
Karbür ve kesici takım uzmanı Boehlerit laminasyon kalıpları ve zımba imalatı için yeni sert metal kaliteleri MB30EDM ve MB40 EDM’i pazara sunuyor.   Yüksek tokluk ve korozyon direncine sahip yeni kalitele DEVAMI...
Renault Trucks, 2019’da Elektrikli Kamyon Satışına Başlayacak
Renault Trucks, 2019 yılında yeni elektrikli araç serisini sunacağını açıkladı. Bu ürün grubu, elektrikli araçların gerçek taşımacılık koşullarında müşteriler ile test edildiği on yıllık bir deneyim DEVAMI...
DMG MORI 2017 Mali Yılında Rekor Rakamlara Ulaştı
• DMG MORI 2017 mali yılında rekor rakamlara ulaştı • Sipariş alımları %16 artarak 2.754,8 milyon € oldu (geçen yıl: 2.369,9 milyon €) • 2.348,5 milyon avroluk satış cirosu da rekor düzeyde (+%4, DEVAMI...
AHMEDABAD’da düzenlenen “PLASTİNDİA 2018” Fuarında Ziyaretçileriyle Buluştu
Quick Coupling sektörünün İhracat ödüllü öncüsü RTC Bağlantı Elemanları A.Ş. 07-12 Şubat 2018 tarihinde Ahmedabad Uluslararası fuar merkezinde 3 yılda bir düzenlenen PlastIndia fuarına bayisi DEVAMI...
Cemerel Kalıp Teknolojileri 5.yaşını Kutladı
Cemerel Kalıp Teknolojileri, Türkiye’ de  otomotiv sektörüne yönelik plastik enjeksiyon kalıp imalatı yapan öncü firmalardan biri olma bilinci ile kurulmuştur.    Bugün firma 5. DEVAMI...
PAGEV Genel Kurulu Yapıldı
Plastik sektörünün dinamizmi ve büyümesini sürdürmesi için pek çok projeye imza atan, sektörü uluslararası platformda başarıyla temsil eden PAGEV, Genel Kurul toplantısını yaptı. PAG DEVAMI...
Lojistik Maliyet Otomotiv Devlerini Türkiye’ye Yatırımdan Kaçırıyor
Sınır kapılarında yaşanan bürokratik işlemlerin ve uzayan süreçlerin bir an önce aşılması gerektiğini dile getiren TAYSAD Başkanı Alper Kanca, lojistik sürelerinin uzun ve maliyetlerinde yüksek olması nedeniyl DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM