E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
Alüminyum Ekstrüzyon Kalıp Malzemelerinden BeklentilerGeri
1.Giriş
 
Ekstrüzyon, hafif metal endüstrisinin en önemli ve en çok kullanılan plastik şekil verme yöntemlerinden biri olup alüminyum tüketiminin son 20 yıldaki artmasına paralel olarak hem Türkiye’de, hem de dünyada çok yüksek büyüme hızı gösteren bir sektördür. Başta inşaat olmak üzere imalat sanayinde giderek artan Al profil talebi ile yükselen sektörün en büyük sorunlarından biri de teknik kapasitenin, teknik bilgi ve birikimin sektörün büyümesine paralel olarak gelişememesidir. Özellikle mühendislik profilleri gibi, karmaşık profillerin üretiminde karşılaşılan sıkıntılar, verimliliğin düşmesine ve termin sürelerinde gecikmelere yol açmaktadır. 
 
Bu yazıda, alüminyum  profil imalatının en kritik aşamalarından olan kalıp imalatı için kalıp çeliğinin seçimi üzerinde durulacaktır. Kalıp ömrünü belirleyen temel hasar mekanizmaları açıklanmaya çalışılarak; bu hasar mekanizmalarının ya daha geç devreye girmesi için ya da tamamen engellenmesi için nasıl bir kalıp çeliği seçimi yapılmalıdır, açıklanmaya çalışılacaktır. 
 
Bu yüzden, başta kalıp olmak üzere ekstrüzyon takımlarında (Şekil 1) malzeme seçimi yapmadan önce hangi parçada ne tür sorunlar yaşandığı değerlendirilmeli ve hasar mekanizması öngörülerek bu hasar mekanizmasına karşı en dirençli malzeme ve ısıl işlem prosedürü seçilmelidir. Bunun için de olası hasar mekanizmaları çok iyi anlaşılmalıdır. 
 
 
 
2. Ekstrüzyonda Hasar Mekanizmaları
 
Ekstrüzyonda malzeme akışı, ekstrüzyon türüne, ekstrüzyon oranına, kalıp şekline, sürtünme ve yağlama koşullarına bağlı olarak değişmektedir. Bu tür faktörlerin yanı sıra, ekstrüzyon sıcaklığı, matrisin şekli, ürün biçimi gibi pek çok faktör de malzeme akışını etkilemektedir. Şekil 2’de malzeme akış türleri şematik olarak gösterilmiş olup bu akış türlerinden A tipi akış ideal akışı, D tipi akış ise istenmeyen akışı göstermektedir.
 
 
Proses boyunca ekstrüzyon takımlarının maruz kaldığı dış etkenleri mekanik ve termal olarak ikiye ayırmak mümkündür. Presleme basıncı ve sürtünmeden kaynaklı etkiler takımları mekanik olarak etkilerken; sürtünme, deformasyon ve biyet sıcaklığı termal olarak etki etmektedir. Proses süresince ön ısıtma sıcaklığı, plastik deformasyon esnasındaki sıcaklık, biyet ile kalıp arasındaki sürtünmeden kaynaklı sıcaklık ve kovan çekirdeği ile biyet arasındaki sürtünmeden kaynaklı sıcaklığa bağlı olarak biyet sıcaklığı değişir. 
 
Yüksek basınç ve sıcaklık kalıp, kovan ekipmanları gibi takımların ömrünü kısaltarak çeşitli hasarlara sebep olabilir. Uygun olmayan malzeme kompozisyonu, su vermeden kaynaklı çatlaklar, inklüzyonlar kalıpta erken hasarlara yol açabilir. Isıl işlem sırasında çarpılmalar, işleme veya proses hataları, erozyon ve korozyonda hasarlara sebep olabilecek nedenlerdir.  Kalıplarda en çok karşılaşılan hasar mekanizmalarını şu başlıklar altında sınıflayabiliriz. 
 
Kırılma,
 
Aşınma,
 
Plastik deformasyon,
 
Çatlak,
 
Isıl Yorulma. 
 
Şekil 3’te ise bu hasar mekanizmalarının şematik gösterimi sunulmuştur.
 
 
Aşınma daha çok biyetin akıp son şeklini aldığı bölgelerde meydana gelerek nitrasyon veya kaplama ile giderilebilir. Belli bir süre çalıştıktan sonra kalıp tekrar nitrasyona ihtiyaç duyacağından bu süreler iyi takip edilmelidir. Kırılmaya veya plastik deformasyona hassasiyet ise genellikle kalıp geometrisi ile alakalı olup kalıp tasarım aşamasında bu tür hatalar önlenebilir. Kırılma çoğunlukla ilk deneme baskısında meydana gelir, kalıp tasarımı veya uygun olmayan kalıp malzemesinden kaynaklanır. Plastik deformasyon çok sayıda baskıdan sonra oluşur. Aşamalı ve geri döndürülemez bir durumdur.
 
Kırılma, ekstrüzyon takımlarında en sık karşılaşılan hata türüdür. Kalıp kullanım süresince hem mekanik,  hem termal streslere maruz kalır. Mekanik stresler ise sıfırdan maksimuma ve tekrar geriye şeklinde döngüseldir. Bu döngüsel stresler eğer daha önceden gelen çatlaklar da varsa (ısıl işlem sırasında oluşan mikro çatlaklar gibi) çatlağın ilerlemesi ve nihayetinde yorulma kırılmasına sebep olabilir. Hata mekanizmasının oluşumu;
 
a.Biyet malzemesi, geometrik toleransları ve yüzey finişi,
 
b.Kalıp ve takımların malzemeleri, ısıl işlemleri, yüzey sertleştirilmeleri, geometrileri,
 
 
c.Ekstrüzyon prosesi boyunca stres dağılımı, stresin zaman ve sıcaklıkla değişimi,
 
d.Pres ve ilintili takımların katılığı ve kinematiği ile ilgilidir.
 
 
Yorulma hataları genellikle keskin köşe, kesit değişimi, damga izleri gibi yüksek stres konsantrasyonlarının olduğu bölgelerde görülür. Yorulma kırılmaları özellikle yüksek stres konsantrasyonlarına sebep olan yüksek ekstrüzyon oranlarında daha fazla oluşur. Çatlak oluşumu işleme izleriyle daha da artabilir. Kalıp üretim aşamasında erozyon gibi işlemler sırasında bazı ön çatlaklar oluşabilir. Çatlak derinliği genellikle 0,01 mm civarındadır. Aşınma direncini artırmak için kalıba çoğunlukla nitrasyon veya başka yüzey sertleştirme işlemleri yapılır. Bu yüzey işlemler sıklıkla küçük çatlaklara yol açar. İstenilen sertlik-tokluk dengesine ulaşmak için kalıplar ısıl işlemler serisine (sertleştirme/östenitleme, temperleme, su verme vb.) tabi tutulur. Mevcut küçük çatlaklar bu operasyonlar sırasında büyür. Ekstrüzyon prosesi sırasında yorulma döngülerine bağlı olarak bu öncül çatlaklar ilerler ve hasara sebep olur. 
 
Hata mekanizmalarından bir diğeri aşınmadır. Karmaşık profil geometrileri, yüksek basınç ve sıcaklık, çok sert kalıp malzemesi, ön ısıtma sırasında biyet yüzeyinde oluşan çok sert ve aşındırıcı alüminyum oksit tabakası kalıp yatağında aşınmaya sebep olur. Kalıp aşınması tribolojik bir etkidir ve işleyen yüzeyden malzeme eksilmesi veya aşamalı kaybı şeklinde tanımlanabilir. Aşınma kalıp yatağının topografisini değiştirdiğinden nihai ürünün hatalı çıkması ve kalıbın ömrünün erken bitmesine neden olacak yüzey hasarlarına sebep olur. Ani sıcaklık dalgalanmaları ve yüksek sıcaklıklara uzun süre maruz kalmadan kaynaklı hem adhesif, hem de abrasif aşınma mekanizmaları görülebilir. Abrasif aşınma daha kademelidir ama yüksek sıcaklıklarda oldukça hızlanır.  
 
Kalıp ve biyetin ön ısıtması ekstrüzyon prosesi sırasındaki deformasyon ve sürtünmeyle birlikte yüksek sıcaklıklar (400-470 °C) oluşturur. Biyeti kalıba itmek için kalıp ve biyet arasındaki sürtünmeye aşacak kadar yüksek basınç gereklidir. Simetrik olmayan profiller bu yüksek basınçlarda dengesiz kuvvetlere sebep olabilir. Yüksek sıcaklıkla da birleşince mandrelde plastik deformasyona sebep olabilir. En nihayetinde mandrel ve/veya kalıpta çarpılma veya kırılma oluşturur.
 
3. Kalıp Çeliği Seçimi
 
Ekstrüzyonda kullanılan kalıpların çeliklerinden beklenen yüksek sıcaklık mukavemeti, yüksek ısıl yorulma direnci, yüksek sıcaklıkta aşınma mukavemeti, yüksek temperleme direnci özelliklerine sahip olmasıdır.  Uddeholm’ün ekstrüzyon kalıplarında kullanılan çeliklerin üretiminde uzun süreli bir deneyimi vardır. Sert termal koşullara maruz kalan kalıpların ömrünü uzatmak için uygun çelik seçimi ve doğru ısıl işlemin birleşimi ile en uygun koşullar sağlanmalıdır. Uddeholm’ün ekstrüzyon kalıpları içim ürettiği çelik kaliteleri; Orvar 2M, Dievar, Alvar, QRO 90 Supreme, Hotvar, ve Unimax’dır. 
 
Orvar 2M genel olarak ortalama sıcaklık ve gerilmelerin bulunduğu ekstrüzyon uygulamalarında kalıp malzemesi olarak kullanılmak üzere üretilmiştir. Daha uç sınırdaki uygulamalar için Uddeholm’ün özel üretimi olan QRO 90 Supreme, Hotvar, Dievar ve Unimax kullanılması tavsiye edilmektedir. Bu kaliteler patentli üretim olup tokluk, süneklik ve yüksek sıcaklık mukavemetinin mükemmel birlikteliğine sahiptir. Tablo 1’de çelik özellikleri karşılaştırması ve Tablo 2’de farklı kalıp hatalarına karşı çelik kalitelerinin direnç karşılaştırmaları verilmiştir. 
 
 
Ekstrüzyonda en çok kullanılan sıcak iş takım çeliklerinin tokluk ve sıcak aşınma/plastik deformasyon direnci karşılaştırması Şekil 4’te gösterilmiştir.
 
 
4. Özel Kalıplar İçin Özel Seçim: Dievar
 
Dievar ekstrüzyonda özellikle düşük ölçü toleransına sahip kalıplarda tercih edilmelidir. 1.2344 kalite çelikten daha yüksek tokluğa ve 1.2367 kalite çelikten daha fazla yüksek sıcaklık mukavemetine sahiptir. Şekil 5’te Dievar’ın 1.2344 ve
1.2343 kalite çeliklere göre tokluk ve sıcaklık mukavemeti karşılaştırması verilmiştir.
 
 
Öncül çatlaklardan veya termal yorulmadan kaynaklı hasarların önlenmesinde Dievar mükemmel bir çözümdür. Ayrıca yüksek sıcaklık aşınması ve plastik deformasyon söz konusu olduğunda Dievar ekonomik bir çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır. Tablo 3’te Dievar kullanımı sayesinde biyet başına elde edilen tasarruf verilmiştir.
 
 
5.Sonuç
Ekstrüzyon kalıplarında kullanılan çeliklerden beklenen özellikler, ektrüzyon prosesinden gelen yüksek sıcaklık, basınç ve sürtünmelerden kaynaklı oluşacak yukarıda bahsettiğimiz hasar mekanizmalarına karşı mukavim olmalarıdır. Yüksek sıcaklık mukavemeti, yüksek ısıl yorulma direnci, yüksek sıcaklıkta aşınma mukavemeti, yüksek temperleme direnci bu çeliklerde olması gereken özelliklerdir. 
 
Bu amaçla Uddeholm uzun yıllara dayanan tecrübesiyle çeşitli sıcak iş takım çelikleri geliştirmiştir. Tablo 4’te bu çeliklerin hangi ekstrüzyon ekipmanının imalatında ve hangi sertlikte kullanılabileceğine dair özet bilgiler verilmiştir.
 
Alüminyum ekstrüzyonda kullanılan standart kalıplar 45-50 HRC’ye sertleştirilmiş Orvar 2M kalite çelikten yapılmaktadır. İyi yüksek sıcaklık dayanımı ve aşınma direnci olan Orvar 2M genellikle sıcak biyet ile direkt temas eden kalıp gibi ekstrüzyon ekipmanlarında kullanılması tavsiye edilmektedir.
 
Karmaşık şekilli alüminyum profil ekstrüzyonunda QRO 90 Supreme kullanmak 1.2344 kalite çeliğe göre kalıp ömrünün daha uzun olmasını sağlar. Bu tip kalıplar çok yüksek ısı artışlarına maruz kalırlar ve QRO 90 Supreme, mükemmel yüksek sıcaklık mukavemeti ve yüksek sıcaklık sertliği sayesinde aşınma ve bükülme/kırılmaya karşı daha iyi direnç sağlar. Çok iyi aşınma direnci sayesinde QRO 90 Supreme, alüminyum ekstrüzyon kalıplarının uzun ömürlü kullanımı için mükemmel bir seçimdir. QRO 90 Supreme ayrıca alüminyumdan daha yüksek sıcaklıklarda ekstrüde edilen bakır ve diğer metal alaşımlarının daha az karmaşık kalıplarında da tavsiye edilmektedir.
 
Dievar ise çatlakların veya ısıl çekilmenin görüldüğü kalıplar için çok uygun bir sıcak iş takım çeliğidir. Ayrıca yüksek sıcaklık aşınması ve plastik deformasyon gibi birden çok hasar mekanizmasının birleşiminin görüldüğü yerlerde Dievar, ektrüzyon takımlarının uzun ömürlü olması için ekonomik bir çözümdür. İyi yüksek sıcaklık mukavemeti ve bütün yönlerde mükemmel tokluk ve sünekliğe sahiptir. Tokluk ve sünekliğin en çok istendiği ekstrüzyon ekipmanlarına kullanılması tavsiye edilmektedir.

 

Paylaş Tweet
9094 kez okundu
GÜNCEL YAZILAR
Çok Malzemeli Matkapların Avantajlarını Ortaya Çıkarmak
Çok yönlü delme, daha verimli üretimin anahtarını sunuyor.   Ocak 2025’te Dünya Ekonomik Forumu, Küresel Deniz Feneri Ağı’nın bir parçası ol DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Kalıplarında Hasar Mekanizmaları
Dr Aziz Hatman / V’Steels - aziz.hatman@volkansteels.com   Metal enjeksiyon kalıplarında kalıp ömrünü belirleyen belli başlı hasar mekanizmalarının işleyişini kavradığımızd DEVAMI...
Borlama İşleminin Düşük Karbonlu Plastik Kalıp Çeliği Mikroyapısına ve Sertliğine Etkisi
Funda Gül Koç / Kocaeli Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü  Ece Simooğlu Sarı / Kocaeli Üniversitesi DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Kalıplarında Yüzey İşlemleri ve Yapışma Problemi
Belgin Mert | Volkan Steels belgin.mert@volkansteels.com Dilek Serçeci | Volkan Steels dilek.serceci@volkansteels.com Yakup Zigaloğlu | Volkan Steels yakup.zigaloglu@volkansteels.com   Y DEVAMI...
Seçici Lazer Ergitme Yöntemi (SLM) ile Eklemeli İmalat
*Additive Manufacturing With Selective Laser Melting Method (Slm)   Muzaffer ZEREN / Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Böl&uu DEVAMI...
Saç Kalıp Sektöründe Geleceğe Yönelik Beklentiler
Dr. Gül Çiçek Zengin Bintaş    Giriş Kalıp sektörü, seri üretimin ayrılmaz bir parçası olarak kendini gösterir ve üretim süreç DEVAMI...
Sac Kalıp Sektöründe Dijital Teknolojilerin Kullanımı: Verimlilik Sağlayan Uygulama Örnekleri
Gül Çiçek Zengin Bintaş, Mubitek Tasarım Bilişim Makine San. Ve Tic. Ltd. Şti.   1. GİRİŞ Sac kalıp tasarımı imalat sanayinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Doğru ve etkili DEVAMI...
Polilaktik Asit (Pla) Plastik Filamentlerin 3D Eklemeli İmalat Uygulamalarında Kullanımı
Muzaffer ZEREN, Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Şüheda ÖZEL, Kocaeli Üniversitesi FBE   &Ou DEVAMI...
Eklemeli İmalatta Eriyik Yığma Modelleme (FDM) Yöntemi İle Otomotiv Parçalarının Prototipleme Çalışması
Muzaffer ZEREN, Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Neşe Çakıcı ALP, Kocaeli Üniversitesi Mimarlık ve Tas DEVAMI...
İki Farklı Kalınlığa Sahip Press Fit Terminallerinin Mekanik Özelliklerinin İncelenmesi*
Müge Erdoğan, Ezgi Az, Mert Onan, Ahmet Celal Topkaya Hatko A.Ş., Ar-Ge Merkezi, Avcılar-İstanbul *Investigation of Mechanical Properties for Two Different Thickness of Press Fit Terminals DEVAMI...
Fusion 360 Genel Kabiliyetler
DEVAMI...
Tasarımdan Üretime Verimli Yönetim
Dr. Gül Çiçek Zengin Bintaş, Endüstriyel Tasarımcı, Mubitek Ltd. Şti.- İnovasyon Müdürü Harun Öztürk, Bilgisayar Mühendisi, MUBİTEK Ltd. Şti. &nda DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Uygulamalarında Hasar Mekanizmaları ve Yüksek Performanslı Yeni Bir Kalıp Çeliği: SITHERM S361R
  M. Önder Yücel Akademi Metalurji - Genel Md.   Öncelikli olarak metal enjeksiyon kalıplarında oluşan hasarları özetlemek ve daha sonra yüksek performanslı yeni DEVAMI...
3 büyük Türk Firması, Birleşerek Alpha Metalurji Markasını Yarattı
Türkiye, elektrikli otomobil, savunma sanayi, beyaz eşya, havacılık sanayi gibi alanlarda dünya ile rekabet edebilecek konuma doğru ilerlerken; bu sektörlerde kullanılan malzemelerin ü DEVAMI...
Endüstriyel Seri Üretim Kalıp İmalatçı Firmaların Sanayi Üretimindeki Etkileri ve Kalıp Endüstrisinde Mikro ve Küçük İşletmelerin Önemi
Mak. Müh. Can OKATAN Can Okatan Endüstriyel Danışmanlık Mühendislik Kalıp San. ve Tic. Ltd. Şti.   Kalıp Nedir ? / Kalıpçı Nedir ? Arapça kālib (TDK &ndas DEVAMI...
Arge Merkezi Kurulum Süreçleri, Sürdürülebilirlikte Arge ve İnovasyonun Önemi*
Dr. Gökhan Başman,  A. Tolga Özbey gokhanbasman@kormetal.com,  tolgaozbey@kormetal.com  Kormetal San. Ve Tic. A.Ş., Arge Merkezi Müdürlüğü Ünivers DEVAMI...
Çekme Kalıbı Tij Mili Optimizasyonu ve Yeni Tasarım Yapısı
Fatih Yaylacı, Kadir Akcan, Gürkan Erol, Burak Gürler                                       &nb DEVAMI...
Plastik Enjeksiyonda Kalıp İçinde Meydana Gelen Birleşme İzlerini Ortadan Kaldıracak Bölgesel Isıtma Soğutma Teknolojisinin Geliştirilmesi*
Yazar: Ali GÜLER - MTN Kalıp  *The Development Of District Heating And Cooling Technology That Will Remove Integration Signs Occurring İn Mould İn The Plastic    DEVAMI...
Alüminyum İşlemede İyileştirmeler
Birden fazla takımdan ziyade tek bir frezeleme takımı ile alüminyum parçalarda işleme uygulaması gelişiyor.   Otomotiv sanayi ağırlık ikilemiyle karşı karşıya kalıyor. Ö DEVAMI...
DAHA YALIN ÜRETİME DOĞRU BİR ADIM
Sandvik Coromant Daha Hızlı Kurulum Değişiklikleri Daha Küçük Parti Üretimi Mümkün Kılıyor     Daha küçük partilerde ü DEVAMI...
Kalıpçılıkta ve Parça Üretiminde Lazer İle Isıl İşlem
Doğan ÖZDEN, Genel Müdür - Atlas CNC Makina Tic. Ltd. Şti.   Bu yazda sizlere Alman Alpha Laser Gmbh.  ve Alman Alotec Dresden Gmbh.  Firmaları tarafından DEVAMI...
Malzemelerde Yaşanan Devrim, Üretimin Geleceğini Şekillendiriyor
Sandvik Coromant Malzemeler konusundaki son eğilimleri izlemek çok önemli   Yeni malzemeler sayesinde mühendisler daha güçlü, tok, hafif ve yü DEVAMI...
Tasarım 4.0 / Bölüm 1
Mustafa BİNTAŞ, Uçak ve Makine Yük. Müh., MUBİTEK Kurucu Başkan Cengiz ÖZ, Makine Müh., MUBİTEK Teknik Müdür   İnsanoğlu var olduğu andan beri bir DEVAMI...
Autodesk in Tümleşik Analiz Çözümü ; Autodesk SimulationMechanical 2017
Tasarımcılar, mühendisler ve analistler   Doğru bir şekilde ürün davranışını tahmin etmek, tasarımları idealleştirmek ve imalattan önce mekanik simülasyon yolu DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Kalıpları için Yeni Nesil Çelik: ISOTROP
Özgü Can Öksüz, Metalurji ve Malzeme Müh, Ekol Çelik, Ece Uçak, Malzeme Bilimi ve Mühendisi, As Çelik, Murat İnan, Metalurji ve Malzeme Müh., DEVAMI...
KALIP TEKNOLOJİLERİ ALSEKO LAZER KAYNAK
Öztürk GÖKGÜR, Alseko Enerji,  lazer@alsekoenerji.com.tr   Dünya pazarlarında ekonomik ama kaliteli ürün ve hizmetlerin rekabet şansını arttırdığı, y DEVAMI...
Ayhan Dere Ayhan Takım Çelik A.Ş. Genel Müdürü
Ayhan Dere Ayhan Takım Çelik A.Ş. Genel Müdürü   Üretim Projesi   Kendilerine özgü uygulama tipi ve gerekli kimyasal ve fiziksel &oum DEVAMI...
Plastik Parça Üretimi Sonrasında Görülen Et Kalınlık Problemlerinin Soğutma Prosesine Etkisi
Fahri İbişoğlu*, İrfan Kamaş*, Taner Karslıoğlu  FEKA Otomotiv Mamülleri San. ve Tic. A.Ş., Ar-ge Böl., BURSA   ÖZET   DEVAMI...
Yüzey Taşlama Sürecinde Kullanılan Alternatif Soğutma Sıvıları
Alternatıve Coolıng Fluıds Used For Surface Grındıng   Yrd. Doç. Dr. Senai YALÇINKAYA, syalcinkaya@marmara.edu.tr  Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakü DEVAMI...
Ayakkabı Taban Kalıbı Tasarımı Ve İmalat Aşamaları
  DEVAMI...
AUTODESK FUSION 360
Desita Yazılım, Tınaz KUBAT, tinaz@desita.com.tr Fusion 360 nedir?  Fusion 360, ürün geliştirmeye yönelik bulut tabanlı bir 3B CAD/CAM aracıdır. Autodesk, Fusion 360&rsq DEVAMI...
Çelik Seçiminiz Doğru Mu ?
Önder Tamşen, SteelTec Takım Çelikleri Satış Müdürü, Tamsen, Onder.Tamsen@steeltec-group.com   Kalıpçılık sektörü günden güne DEVAMI...
Cimatron Mold Design ve Die Design Yeni Özellikleri
Desita Yazılım, Tolgahan KÖROĞLU, tolgahan@desita.com.tr   Kalıp üreticilerinin karşılaştıkları farklı zorlukları karşılamak için tasarlanan, Kalıp Modül&uum DEVAMI...
SolidCAM SOLIDWORKS’E Entegre Full Parametrik CAM Yazılımı
Desita Yazılım  olarak yetkili satıcılığını yaptığımız SolidCAM, SolidWorks’e sorunsuz olarak ve SolidWorks modeline tam parametrik çalışan entegre bir yazılımdır.SolidWorks t DEVAMI...
CNC ile İmalat Yaparken Vericut ile Simülasyonun Önemi
Üçgen Yazılım, Cem ALPAY calpay@ucgenyazilim.com Ülkemizde havacılık ve savunma sanayinin gelişimini takiben çok eksenli CNC tezgahlarının önemi ve kullanımı d DEVAMI...
TEAMCENTER Rapid Start ile KOBİ’lerin PLM’e geçişi hızlanıyor
  Üçgen Yazılım, Cem ALPAY calpay@ucgenyazilim.com   PLM(Product Lifecycle Management) bir ürünün fikirden tasarıma, t DEVAMI...
ZW3D Yazılımı Veri Alışverişi Data Exchange
Grup Otomasyon, ALPER PEKEL alperp@grupotomasyon.com.tr ZW3D tasarımdan imalata kadar olan süreçleri yönetmenizi sağlayan entegre bir CAD/CAM çözümüd DEVAMI...
Enjeksiyon Kalıplarında Oyuklanma (Pitting) Yüzey Hasarı
  Y.Müh. Koray Arslan, koray.arslan@uddeholm.com.tr, Uddeholm Türkiye Y.Müh.Tuncay Turan, tuncay.turan@uddeholm.com.tr, Uddeholm Türkiye Dr. Aziz Hatman, a DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM
Yükleniyor...