E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
Bir Pergel Vincin Tasarımı ve Sonlu Elemanlar Metoduyla Gerilme AnaliziGeri

The Design and Stress Analysis of a Jib Crane are Performed Using Finite Element Methods

İlbeyi KILAVUZ
Arş. Gör. Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği BölümüUmuttepe Kampüsü 41380 Kocaeli
ilbeyi@kocaeli.edu.tr
Sedat Can TİNİ
Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği BölümüUmuttepe Kampüsü 41380 Kocaeli
sedatcantini@hotmail.com
 
Özet
 
Sonlu elemanlar metodu ile gerilme analizi yapılması karmaşık yapıların tasarımında kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada bir pergel vincin tasarım ve sonlu elemanlar yöntemi ile gerilme analizi yapılmıştır. Bu işlem yapılırken, tasarım aşamasında ve sayısal deneylere başlamadan önce uyulması gereken hususlar anlatılmıştır. Vinci oluşturan parçalar üç boyutlu olarak (3D) SolidWorks paket programında tasarlanıp ANSYS Workbench programına aktarılmıştır. Vincin ana parçasının sabit yük altındaki gerilme dağılımı, şekil değişikliği özellikleri ve sistemin güvenilirliği incelenmiştir. 
 
 
Anahtar Kelimeler: Pergel Vinç, Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD), Sonlu Eleman Yöntemi, Gerilme Analizi
 
Abstract
 
The use of finite element methods in stress analysis of complex engineering structures has been continuously increasing.  In this work the design and stress analysis of a Jib crane are performed using finite element methods. Rules to be obeyed during design process and before starting numerical experiments are mentioned.  Components of the crane are designed using Solidworks CAD program and then exported to ANSYS Workhbench for finite element analysis.  Stress distribution of the main parts of the crane has been investigated under certain loading conditions.
 
Keywords: Jib Crane, Computer Aided Design (CAD), Finite Element Method, Stress Analysis
 
1.Giriş
 
Günümüzde bilgisayar kapasitelerinin artması, sonlu elemanlar analizi yapan paket programların gelişmesi ve kullanımının yaygınlaşması ile ürün geliştirmede ürünün sanal ortamda tasarlanarak analizlerinin yapılması her geçen gün daha da ön plana çıkmıştır.  Pek çok yenilikte öncü olan uzay ve havacılık sanayisinde başlayan ve imalatından sonra parçalarının değiştirilmesi çok zor olacak veya hasarı büyük çevresel olumsuzluklara neden olabilecek enerji santralleri gibi projelerle devam eden bilgisayar destekli analiz çalışmaları pek çok alanda devam etmektedir.  Otomotiv sanayisi gibi aynı üründen çok miktarda üretimi yapılan alanlarda da artık olmazsa olmaz sayılabilecek bilgisayar destekli analizler daha çok sonlu elemanlar yönteminin geliştirilmesi ile yapılmaktadır. 
 
Geleneksel ürün tasarım metotları tasarım tecrübelerine, temel analitik matematiksel formüllere, el kitaplarına bağlı olarak yapılırdı ve tasarımda bir değişiklik yapılması durumunda ortaya çıkabilecek sonuçları makinanın ya da parçanın üretimi yapılmadan kestirebilmek neredeyse imkânsız sayılırdı.  Ancak gelişen rekabet şartları geliştirme maliyetlerini azaltmayı ve geliştirme süresini kısaltmayı zorunlu kılmaktadır.  Bu yüzden analitik metotlar yerine sayısal metotların kullanımı, bu metotların paket bilgisayar programları ile son kullanıcıya sunulması ve programlar arasında dosya aktarılmasının kolaylaşması sayesinde yaygınlaşmaktadır.  SolidWorks, Unigraphics (UG) gibi bir CAD bilgisayar programında tasarlanan üç boyutlu bir parça gerilme analizi yapılması için ANSYS gibi bir sonlu elemanlar analiz programına kolaylıkla aktarılabilmektedir.  Bu çalışmada da bir pergel vincin SolidWorks programı ile tasarımı yapılmış, CAD modeli ANSYS programına aktarılıp yük altında gerilme analizi yapılıp sistemin güvenilirliği incelenmiştir. 
 
 
2. Sonlu Elemanlar Metodu (FEM) ve CAD/CAM/CAE  Sistemleri 
 
Sonlu elemanlar metodunun temelleri uçakların yapısal analizinden çıkmıştır. 1941 yılında Hrenikoff elastisite problemlerinin kafes metodu kullanarak çözümünü sunmuş, 1943’te Courant burulma problemlerinin modellenmesi için üçgen alt bölgesi üzerinde parçalı polinomik interpolasyonda kullanılan makalesini yayınlamıştır. 1955’te yayımlanan enerji teoremleri ve matris metotları kitabı sonlu elemanlar yöntemindeki gelişmelere öncü olmuştur. Sonlu elemanlar ifadesi ise 1960 yılında Clough tarafından bulunmuş ve kullanılmıştır.   Konuyla ilgili ilk kitap ise 1967’de Zienkiewiez ve Chung tarafından yayınlanmıştır [1].
 
Sonlu elemanlar metodu en genel olarak rijitlik matrisi (k) ile deplasman vektörünün (u) çarpımının kuvvet vektörüne (f) eşitliği 
 
ku=f  
 
denklemi ile gösterilen matris işlemleri olarak ifade edilebilir. Sonlu elemanlar metodu (FEM) analizinde temel adımlar aşağıdaki gibidir [2];
 
Parçanın tasarımı ve sonlu elemanlara ayrılması; bu aşamada analizi yapılacak olan parça elemanlara ve düğüm noktası da denen nodlara ayrılması,
 
Parçanın fiziksel davranışını belirlemek için bir şekil fonksiyonunun belirlenmesi,
 
Eleman için denklemlerin geliştirilmesi,
 
Problemin devamı için elemanların birleştirilmesi ve global rijitlik matrisinin oluşturulması,
 
Sınır şartlarının, başlangıç ve yükleme şartlarının uygulanması,
 
Lineer ve non-lineer denklemlerin nodal sonuçların elde edilmesi için çözümü,
 
Asal gerilmeler, ısı akısı ve benzeri gibi çözüm sonuçlarının elde edilmesi.
 
Basit parçaların çözümünde sonlu elemanlar yöntemi çözümleri ve ağ (mesh) oluşturma işlemi elle yapılabilmektedir. Parçalar karmaşıklaştıkça ve matris büyüdükçe Matlab gibi matris çözücü programlar kullanılmaktadır. Daha karmaşık veya şekli düzgün olmayan parçaların elasto-plastik analizi için ise ANSYS, ABAQUS gibi ticari paket programlar kullanılmaktadır. Bu tarz programlarda istenilen kuvvet ve ısı yüklemesi yapılabilmektedir [3].
 
CAD/CAM/CAE programlarının kullanımının yaygınlaşması 1950’lerde NC (Numerical Control) ve 1970’lerde CNC (Computer Numerical Control) sistemlerinin gelişmesini takip eden süreçte başlamıştır. 1982 yılında ilk katı modellemenin çıktığı ve 1999 yılından sonra MSC ve ANSYS gibi tedarikçilerin piyasaya sürdüğü uzmanlık derecesinde bilgi gerektirmeyen, kolay kullanımlı yazılımlardan sonra iyice yaygınlaştığı bilinmektedir [4].  CAM programları aşağıdaki fonksiyonları yerine getirebilmektedir:
 
Tasarım
 
Çizim
 
Analiz
 
Süreç Planlama
 
Parça Programlama
 
Program Doğrulama
 
Parça İşleme
 
Muayene
 
İmalattan önce hesaplamalı tasarım yapmanın pek çok sebebi olabilir. Tasarımda daha az malzeme kullanma amacı ile yapılan bir çalışmada 56.8 kg olan bir kamyon parçasının ağırlığı 36 kg’a düşürülmüştür [5].  Tasarımı yapılacak parçanın diğer parçalarla eş çalışıp çalışmayacağı da kontrol edilmek istenebilir [6, 7], ya da sadece sistemin güvenilirliği ve sistemdeki çökmeler incelenebilir [8, 9].  Vinçlerin tasarımı ve farklı yük altında gerilme analizlerinin yapılması ile ilgili de pek çok lisans ve lisansüstü çalışma yapılmıştır.  Bunlar arasında gerçek vinç üzerinde uzama ölçerler (strain-gage) ile değer okuyup sonucu paket programlar ile karşılaştıran çalışmalar olduğu kadar [10], analitik çözümler ile sayısal çözümleri karşılaştıran çalışmalar [11, 12] veya sadece sayısal çözümleri barındıran çalışmalar [13-16] da mevcuttur. 
 
 
3.Vinçler
 
Tarihin eski zamanlarından beri ağır yüklerin taşınması veya kaldırılması için kas gücünün yetmediği durumlarda çeşitli alet ve basit makinalar kullanılmıştır. Vinçler de inşaat alanları, fabrikalar, depolar ve benzeri yerlerde malzemelerin yerden kaldırılması veya taşınması için kullanılan makinalar olarak tanımlanabilir.  Bilinen kayıtlara göre vinçler M.Ö. 6. yüzyılın sonlarına doğru eski Yunanlılar tarafından icat edilmiştir. İlk dönemlerde insan ve hayvan gücüyle çalıştırılan vinçler daha sonra su değirmenlerinin yardımıyla çalıştırılmaya başlanmıştır. İlk vinçler ağaçtan yapılmış fakat sa-
nayi devrimiyle dökme demir ve çelik ağacın yerini almıştır.  Şekil 1’de antik
Roma vinci görülmektedir [17].
 
İlk mekanik güç buhar makineleriyle elde edilmiştir. İlk buhar gücüyle çalışan vinç de 18. veya 19. yy.’da ortaya çıkmıştır. Önceden kaldırılması mümkün olmayan ağır yükler içten yanmalı veya elektrikli motor ve hidrolik sistemlerin kullanılmasıyla mümkün olmuştur. Güç temininin ekonomik olmadığı durumlarda manuel vinçler hala kullanılmaktadır [17].
 
Çelik halatlı vinçlerin pek çok türü vardır.  Taşınacak kütlenin büyüklüğü, taşıma mesafesinin uzunluğu ve taşınacak malların türüne göre çeşitlilik artmaktadır. Kaldırma ve taşıma makinalarının tam bir sınıflandırmasını yapmak neredeyse imkânsızdır. DIN 15000’e göre bir taşıma elemanına asılı olan yükü kaldıran ve çeşitli yönlerde hareket ettiren kaldırma ve taşıma makinaları olarak ifade edilen kren türleri köprülü krenler, portal krenler, döner krenler ve kablolu krenler olarak sayılabilir.
 
Bu çalışmada incelenen pergel vinçler aşağıdaki elemanlardan oluşur:
 
a) Kaldırma ünitesi
 
b) Döner kol
 
c) Sabit sütun
 
d) Elektrik ve fren sistemi
 
Pergel vinç çalışma alanında verim, güvenli kaldırma ve taşıma söz konusu olduğunda fonksiyonel ve ekonomik avantajlar sağlar. Modüler sisteme sahip olan pergel vinçlerin kullanımı hızlı ve kolaydır. Zincirli veya halatlı vinçleri ile birlikte her çalışma alanı için isteğe uygun çözümler sunarlar. Duvara ya da kendi ayağı üzerine monte edilebilen tipleri, 125 kg. ile 10.000 kg. arası kapasitede olabilirler.
 
4. Tasarım Aşamaları
 
4.1 Modelin Oluşturulması
 
Çözümlenecek problem geometrisi CAD programında ya da sonlu elemanlar paket programlarında modellenebilir.  Oluşturulan model sonlu elemanlar paket programının desteklemediği bir CAD programı ise IGES, DXF, SAT gibi dönüştürücü formatlar ile transfer edilebilir. Şekilde SolidWorks 2010 kullanılarak oluşturulmuş 3 boyutlu pergel vinç görülmektedir. Pergel vinç modellenmesinde 3D çizim programı olarak SolidWorks ve Solidedge programları kullanılmıştır. Tasarım yapıldıktan sonra çizim gerilme analizleri yapılmak üzere ANSYS programına gönderilmiştir.
 
Karmaşık olan model mesh komutuyla çok küçük parçacıklara ayrılır ve sonlu elemanlar modeli be şekilde oluşturulur. Model ne kadar çok elemana bölünürse, elde edilecek sonuçlar da gerçeğe o kadar yakın değerlerde olabilmektedir. Ancak fazla eleman sayısı demek modeldeki bilinmeyen sayısının da artması demektir ki bu da bilgisayarlarda daha fazla hesaplama yapılması anlamına gelir; sonucun elde edilme süresi uzar ve daha büyük bilgisayar belleklerine gereksinim duyulur. Genellikle sonlu elemanlar paket programları otomatik olarak sonlu elemanlar modelini oluştursalar da, bazı hassas bölgeler üzerinde düzeltmeler yapmak gerekebilmektedir.  Sonlu modeli oluşturulmuş pergel vinç Şekil.4’te görülmektedir.
4.2 Malzemenin, Çevresel Özelliklerin ve Temas Noktalarının Tanımlanması
 
Malzeme özellikleri; elastisite modülü, Poisson oranı, yoğunluk, ısı transfer katsayısı gibi seçilen elemana bağlı olan değişkenler kullanıcı tarafından belirlenmelidir. Bu çalışmada akma gerilmesi 250MPa, kopma gerilmesi 460 MPa, Poisson oranı 0.3 ve elastisite modülü 200 GPa kabul edilen yapı çeliği seçilmiştir. Ortam sıcaklığı 22 0C alınmıştır. Bu değerlerle tasarım yapıldıktan sonra başa dönüp farklı ortam sıcaklığı ya da farklı malzemeler için deneyler tekrar edilebilir.
 
Bilgisayar programları kullanıcının tanımlamadığı özellikleri uygulayamazlar. Bir parçanın sınır şartlarının muhakkak ortaya konması gereklidir.  Ankastre noktaları, serbestlik dereceleri birbirine temas eden veya birbirinin üstünde olan noktalar tanımlanmalıdır. Bu tanımlamalar yapılmazsa programlar parçaların katılığını algılayamaz. İnce bir delikten daha kalın bir mil geçebilir ya da sistem yerçekimi etkisi ile sonsuza dek aşağı kayabilir. Yeni nesil analiz programları bu temas (contact) noktalarının bazılarını otomatik olarak tanımlasa da son kullanıcının gerekli kontrolleri yapması gerekmektedir. 
4.3 Yük ve Sınır Koşullarının Belirlenmesi
 
Yapılan tasarımda parçaya gelebilecek yükler, moment yükleri ya da farklı kuvvetler olabilir. Yükün gelebileceği değişik noktalar için analiz yapılabilir ancak çoğunlukla temel prensiplerle maksimum yükün geleceği noktalar belirlenir ve analizler bu noktalar üstüne yapılır.  Bu çalışmada maksimum eğilme momentini oluşturacak kuvvetin vincin en uç noktası olduğu bilinmektedir.  2 tonluk bir vinç tasarlanmış olup emniyet katsayısı 10 düşünülerek momentin en büyük olacağı kirişin en uç noktasından 200 kN’luk bir kuvvet yüklemesi yapılmıştır. 
 
4.4 Çözüm
 
Ürün tasarımı, malzeme seçimi, sınır şartların ve yükleme şartlarının belirlenmesinin ardından çözüm kısmına geçilir.
 
Elde edilen analiz sonuçları liste, grafiksel olarak ya da animasyon şeklinde ekranda görüntülenir.  Şekilde analizi tamamlanmış hareketli kabin görüntüsü yer almaktadır. İlk analizler sonucunda parçada yüksek gerilmeli kritik bölgeler tespit edilmiş olup daha sonra bu kritik bölgelerde güçlendirmeler yapılmıştır.  Tasarımın son halinin gerilme analizi sonuçları sırasıyla verilmiştir. Şekil 6’da Von-Misses kriterlerine göre parçadaki gerilmeler gözükmektedir.  Şekil 7’de ise genleme değerleri verilmektedir.  Genellikle mavi ve yeşil bölgeler düşük gerilmeli veya risksiz bölgeleri, sarı ve kırmızı bölgeler ise yüksek gerilme veya şekil değişikliği olan bölgeleri göstermektedir.  Şekillerden parçaların hiçbir kısmında kritik bir değere ulaşılmadığı gözükmektedir. 
5. Sonuç
 
Pergel vincin üç boyutlu özgün tasarımı ve sonlu eleman yöntemiyle analizi yapılmıştır. Analizler sonrasında tasarım parametrelerinin gerilme üzerinde etkileri incelenmiştir. Analizlerde optimum tasarım değişkenleri elde edilmeye çalışılmıştır.  Sabit vinç kolunun analizlerinde farklı kalınlıklara karşın gerilme dağılımları elde edilmiştir. Bu gerilme dağılımlarında görülen kritik yerler güçlendirilerek yeniden gerilme analizleri yapılmıştır. Güçlendirmelerle genel konstrüksiyon elemanlarının daha küçük değerlerde seçilerek sistemin hafif olması sağlanarak ürünün imalat maliyetleri düşürülmüştür. 
 
Kaynakça
 
Makaracı, M., Sonlu Elemanlar Metodu Teori ve Uygulamalar, Ders Notu, 2005, Kocaeli. 
 
Moaveni, S., Finite Element Analysis, Theory and Application with ANSYS, Prentice Hall, 1999
 
Omair, M, Karadelis, JN, Elasto-plastic Analysis with Large Deformation of a T-end Plate Connection to Square Hollow Section, Finite Elements in Analysis and Design 38 (2001) 65-77
 
Bakır, S, 2006, Bilgisayar Destekli Mekanik Tasarım, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
 
Zhang, W, Peng, Y, Baohao, P, Cheng, D, Finite Element Analysis and Improvement on Truck Crane Frame, 2010 International Conference on Computer Design And Applications (ICCDA 2010)
 
Fetvacı, C, Tashihli Düz Dişlilerin Pinyon Takımla İmalatının Bilgisayar Simülasyonu, Mühendis ve Makina, Sayı 625 Sf. 79-86  (2012)
 
Özel, A, Şen, S, Belevi, M, Farklı Yükleme Tipleriyle Elde Edilen Artık Gerilmelerin Dişli Zincir Mukavemetine Etkisi Tr. J. of Engineering and Environmental Science 22 (1998) , 461-470 
 
Yang, Z, Zhao, J, Static Structural Finite Element Analysis of Tower Crane Based on FEM, CORD Conference Proceedings 1:220 (2011)
 
Shu, B, Changseng, X, The Structural Analysis Based on Modern Design Method, IEEE 10th International Conference on Computer-Aided Industrial Design & Conceptual Design, CAID & CD 2009. 978-1-4244-5268-2/09  (2009) IEEE 
 
Özçimen, B. 2006, Gezer Vinç Tasarımı, Bitirme Çalışması, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü, İzmir
 
Ünal, B, 2008, Jib Portal Kren Konstrüksiyonun Modellenmesi ve Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi
 
Ünal, B, Gerdemeli, I, Imrak, CE, Modelling and Static Stress Analysis of Shipyard Jib Crane With Finite Element Method, 2008, University Review, Mechanics of Materials, Alexander Dubcek University of Trencin, Slovakia
 
Erdil, AB, 2007, Portal Krenlerin Tasarımı ve Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Gerilme Analizi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi
 
Kılıçaslan, C, Odacı, İK, Çakırcalı, M, Güden, M, Karmaşık ve İçi Boş Parçaların Çapraz Kama Haddeleme İşlemi: Sonlu Elemanlar Simülasyonları ile Kalıp Tasarımı, Mühendis ve Makina, Sayı 625 Sf. 72-78 (2012) 
 
İmrak, CE, Gerdemeli, İ, Özer, D, “Strength Equations and Finite Element Modeling of JIB Crane Construction”, 5th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences & Engineering, 30 Haziran – 5 Temmuz 2008,
Venedik, İtalya. 
 
Benli, S, 2003. Kaynaklı Parçalarda Oluşan Artık Gerilmelerin İncelenmesi. Yüksek Lisans, Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
 
Wikipedia,2007.Crane(machine), http://en.wikipedia.org/wiki/Crane_(machine) (24.05.
Paylaş Tweet
2234 kez okundu
GÜNCEL YAZILAR
Çok Malzemeli Matkapların Avantajlarını Ortaya Çıkarmak
Çok yönlü delme, daha verimli üretimin anahtarını sunuyor.   Ocak 2025’te Dünya Ekonomik Forumu, Küresel Deniz Feneri Ağı’nın bir parçası ol DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Kalıplarında Hasar Mekanizmaları
Dr Aziz Hatman / V’Steels - aziz.hatman@volkansteels.com   Metal enjeksiyon kalıplarında kalıp ömrünü belirleyen belli başlı hasar mekanizmalarının işleyişini kavradığımızd DEVAMI...
Borlama İşleminin Düşük Karbonlu Plastik Kalıp Çeliği Mikroyapısına ve Sertliğine Etkisi
Funda Gül Koç / Kocaeli Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü  Ece Simooğlu Sarı / Kocaeli Üniversitesi DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Kalıplarında Yüzey İşlemleri ve Yapışma Problemi
Belgin Mert | Volkan Steels belgin.mert@volkansteels.com Dilek Serçeci | Volkan Steels dilek.serceci@volkansteels.com Yakup Zigaloğlu | Volkan Steels yakup.zigaloglu@volkansteels.com   Y DEVAMI...
Seçici Lazer Ergitme Yöntemi (SLM) ile Eklemeli İmalat
*Additive Manufacturing With Selective Laser Melting Method (Slm)   Muzaffer ZEREN / Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Böl&uu DEVAMI...
Saç Kalıp Sektöründe Geleceğe Yönelik Beklentiler
Dr. Gül Çiçek Zengin Bintaş    Giriş Kalıp sektörü, seri üretimin ayrılmaz bir parçası olarak kendini gösterir ve üretim süreç DEVAMI...
Sac Kalıp Sektöründe Dijital Teknolojilerin Kullanımı: Verimlilik Sağlayan Uygulama Örnekleri
Gül Çiçek Zengin Bintaş, Mubitek Tasarım Bilişim Makine San. Ve Tic. Ltd. Şti.   1. GİRİŞ Sac kalıp tasarımı imalat sanayinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Doğru ve etkili DEVAMI...
Polilaktik Asit (Pla) Plastik Filamentlerin 3D Eklemeli İmalat Uygulamalarında Kullanımı
Muzaffer ZEREN, Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Şüheda ÖZEL, Kocaeli Üniversitesi FBE   &Ou DEVAMI...
Eklemeli İmalatta Eriyik Yığma Modelleme (FDM) Yöntemi İle Otomotiv Parçalarının Prototipleme Çalışması
Muzaffer ZEREN, Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Neşe Çakıcı ALP, Kocaeli Üniversitesi Mimarlık ve Tas DEVAMI...
İki Farklı Kalınlığa Sahip Press Fit Terminallerinin Mekanik Özelliklerinin İncelenmesi*
Müge Erdoğan, Ezgi Az, Mert Onan, Ahmet Celal Topkaya Hatko A.Ş., Ar-Ge Merkezi, Avcılar-İstanbul *Investigation of Mechanical Properties for Two Different Thickness of Press Fit Terminals DEVAMI...
Fusion 360 Genel Kabiliyetler
DEVAMI...
Tasarımdan Üretime Verimli Yönetim
Dr. Gül Çiçek Zengin Bintaş, Endüstriyel Tasarımcı, Mubitek Ltd. Şti.- İnovasyon Müdürü Harun Öztürk, Bilgisayar Mühendisi, MUBİTEK Ltd. Şti. &nda DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Uygulamalarında Hasar Mekanizmaları ve Yüksek Performanslı Yeni Bir Kalıp Çeliği: SITHERM S361R
  M. Önder Yücel Akademi Metalurji - Genel Md.   Öncelikli olarak metal enjeksiyon kalıplarında oluşan hasarları özetlemek ve daha sonra yüksek performanslı yeni DEVAMI...
3 büyük Türk Firması, Birleşerek Alpha Metalurji Markasını Yarattı
Türkiye, elektrikli otomobil, savunma sanayi, beyaz eşya, havacılık sanayi gibi alanlarda dünya ile rekabet edebilecek konuma doğru ilerlerken; bu sektörlerde kullanılan malzemelerin ü DEVAMI...
Endüstriyel Seri Üretim Kalıp İmalatçı Firmaların Sanayi Üretimindeki Etkileri ve Kalıp Endüstrisinde Mikro ve Küçük İşletmelerin Önemi
Mak. Müh. Can OKATAN Can Okatan Endüstriyel Danışmanlık Mühendislik Kalıp San. ve Tic. Ltd. Şti.   Kalıp Nedir ? / Kalıpçı Nedir ? Arapça kālib (TDK &ndas DEVAMI...
Arge Merkezi Kurulum Süreçleri, Sürdürülebilirlikte Arge ve İnovasyonun Önemi*
Dr. Gökhan Başman,  A. Tolga Özbey gokhanbasman@kormetal.com,  tolgaozbey@kormetal.com  Kormetal San. Ve Tic. A.Ş., Arge Merkezi Müdürlüğü Ünivers DEVAMI...
Çekme Kalıbı Tij Mili Optimizasyonu ve Yeni Tasarım Yapısı
Fatih Yaylacı, Kadir Akcan, Gürkan Erol, Burak Gürler                                       &nb DEVAMI...
Plastik Enjeksiyonda Kalıp İçinde Meydana Gelen Birleşme İzlerini Ortadan Kaldıracak Bölgesel Isıtma Soğutma Teknolojisinin Geliştirilmesi*
Yazar: Ali GÜLER - MTN Kalıp  *The Development Of District Heating And Cooling Technology That Will Remove Integration Signs Occurring İn Mould İn The Plastic    DEVAMI...
Alüminyum İşlemede İyileştirmeler
Birden fazla takımdan ziyade tek bir frezeleme takımı ile alüminyum parçalarda işleme uygulaması gelişiyor.   Otomotiv sanayi ağırlık ikilemiyle karşı karşıya kalıyor. Ö DEVAMI...
DAHA YALIN ÜRETİME DOĞRU BİR ADIM
Sandvik Coromant Daha Hızlı Kurulum Değişiklikleri Daha Küçük Parti Üretimi Mümkün Kılıyor     Daha küçük partilerde ü DEVAMI...
Kalıpçılıkta ve Parça Üretiminde Lazer İle Isıl İşlem
Doğan ÖZDEN, Genel Müdür - Atlas CNC Makina Tic. Ltd. Şti.   Bu yazda sizlere Alman Alpha Laser Gmbh.  ve Alman Alotec Dresden Gmbh.  Firmaları tarafından DEVAMI...
Malzemelerde Yaşanan Devrim, Üretimin Geleceğini Şekillendiriyor
Sandvik Coromant Malzemeler konusundaki son eğilimleri izlemek çok önemli   Yeni malzemeler sayesinde mühendisler daha güçlü, tok, hafif ve yü DEVAMI...
Tasarım 4.0 / Bölüm 1
Mustafa BİNTAŞ, Uçak ve Makine Yük. Müh., MUBİTEK Kurucu Başkan Cengiz ÖZ, Makine Müh., MUBİTEK Teknik Müdür   İnsanoğlu var olduğu andan beri bir DEVAMI...
Autodesk in Tümleşik Analiz Çözümü ; Autodesk SimulationMechanical 2017
Tasarımcılar, mühendisler ve analistler   Doğru bir şekilde ürün davranışını tahmin etmek, tasarımları idealleştirmek ve imalattan önce mekanik simülasyon yolu DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Kalıpları için Yeni Nesil Çelik: ISOTROP
Özgü Can Öksüz, Metalurji ve Malzeme Müh, Ekol Çelik, Ece Uçak, Malzeme Bilimi ve Mühendisi, As Çelik, Murat İnan, Metalurji ve Malzeme Müh., DEVAMI...
KALIP TEKNOLOJİLERİ ALSEKO LAZER KAYNAK
Öztürk GÖKGÜR, Alseko Enerji,  lazer@alsekoenerji.com.tr   Dünya pazarlarında ekonomik ama kaliteli ürün ve hizmetlerin rekabet şansını arttırdığı, y DEVAMI...
Ayhan Dere Ayhan Takım Çelik A.Ş. Genel Müdürü
Ayhan Dere Ayhan Takım Çelik A.Ş. Genel Müdürü   Üretim Projesi   Kendilerine özgü uygulama tipi ve gerekli kimyasal ve fiziksel &oum DEVAMI...
Plastik Parça Üretimi Sonrasında Görülen Et Kalınlık Problemlerinin Soğutma Prosesine Etkisi
Fahri İbişoğlu*, İrfan Kamaş*, Taner Karslıoğlu  FEKA Otomotiv Mamülleri San. ve Tic. A.Ş., Ar-ge Böl., BURSA   ÖZET   DEVAMI...
Yüzey Taşlama Sürecinde Kullanılan Alternatif Soğutma Sıvıları
Alternatıve Coolıng Fluıds Used For Surface Grındıng   Yrd. Doç. Dr. Senai YALÇINKAYA, syalcinkaya@marmara.edu.tr  Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakü DEVAMI...
Ayakkabı Taban Kalıbı Tasarımı Ve İmalat Aşamaları
  DEVAMI...
AUTODESK FUSION 360
Desita Yazılım, Tınaz KUBAT, tinaz@desita.com.tr Fusion 360 nedir?  Fusion 360, ürün geliştirmeye yönelik bulut tabanlı bir 3B CAD/CAM aracıdır. Autodesk, Fusion 360&rsq DEVAMI...
Çelik Seçiminiz Doğru Mu ?
Önder Tamşen, SteelTec Takım Çelikleri Satış Müdürü, Tamsen, Onder.Tamsen@steeltec-group.com   Kalıpçılık sektörü günden güne DEVAMI...
Cimatron Mold Design ve Die Design Yeni Özellikleri
Desita Yazılım, Tolgahan KÖROĞLU, tolgahan@desita.com.tr   Kalıp üreticilerinin karşılaştıkları farklı zorlukları karşılamak için tasarlanan, Kalıp Modül&uum DEVAMI...
SolidCAM SOLIDWORKS’E Entegre Full Parametrik CAM Yazılımı
Desita Yazılım  olarak yetkili satıcılığını yaptığımız SolidCAM, SolidWorks’e sorunsuz olarak ve SolidWorks modeline tam parametrik çalışan entegre bir yazılımdır.SolidWorks t DEVAMI...
CNC ile İmalat Yaparken Vericut ile Simülasyonun Önemi
Üçgen Yazılım, Cem ALPAY calpay@ucgenyazilim.com Ülkemizde havacılık ve savunma sanayinin gelişimini takiben çok eksenli CNC tezgahlarının önemi ve kullanımı d DEVAMI...
TEAMCENTER Rapid Start ile KOBİ’lerin PLM’e geçişi hızlanıyor
  Üçgen Yazılım, Cem ALPAY calpay@ucgenyazilim.com   PLM(Product Lifecycle Management) bir ürünün fikirden tasarıma, t DEVAMI...
ZW3D Yazılımı Veri Alışverişi Data Exchange
Grup Otomasyon, ALPER PEKEL alperp@grupotomasyon.com.tr ZW3D tasarımdan imalata kadar olan süreçleri yönetmenizi sağlayan entegre bir CAD/CAM çözümüd DEVAMI...
Enjeksiyon Kalıplarında Oyuklanma (Pitting) Yüzey Hasarı
  Y.Müh. Koray Arslan, koray.arslan@uddeholm.com.tr, Uddeholm Türkiye Y.Müh.Tuncay Turan, tuncay.turan@uddeholm.com.tr, Uddeholm Türkiye Dr. Aziz Hatman, a DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler