E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
Plastik Otomotiv Parçalarda Ağırlık Azaltmada Kullanılan Enjeksiyon Kalıplama SistemleriGeri

Özet

Araçlarda konfor ihtiyaçlarının artması, piyasa eğiliminin daha geniş iç hacim olması ve çevreye uyumluluk kapsamında eklenen elemanlar son 20 yılda araç ağırlıklarında ciddi bir artışa sebep olmuştur. Küresel ısınma, doğal kaynakların azalması ve çevre kirliliğinin artması, araç ağırlıklarının hafifletilmesini otomotiv sektöründeki başlıca çalışma konusu haline getirmiştir. Otomotivde kullanılan plastik enjeksiyon parçaların hafifletilmesi, malzeme ve enjeksiyon kalıplama teknolojisinin birlikte yürüttüğü çalışmalar ile mümkün olmuştur.
 
Anahtar Kelimeler: Otomotiv, Plastik enjeksiyon, Ağırlık azaltma 
 
Abstract
 
Increasing comfort needs, market trends towards larger internal space and environment regulations lead to significant amount of mass increase in vehicles over the last 20 years. Development of lightweight vehicle components are the main research subject in automotive industry  since global warming, depletion of natural resources and increase in pollution became the major concerns. For lightweight applications of plastic injection parts interdisciplinary studies are carried out by material engineering and injeciton molding engineering.
 
Key Words: Automotive, Plastic Injection, Lightweight
 
1. Giriş
 
CAFE (Corporate Average Fuel Economy) 2009 raporuna göre son 20 yılda araçların ağırlıkları %30 artmıştır. Araçlara çevre uyumluluk kapsamında eklenen filtreler, klima, ısıtmalı koltuk gibi konfor elemanları,  motor sesinin azaltılması için eklenen izolasyon parçaları, ABS, hava yastığı ve araç kasalarının güçlendirilmesi gibi güvenlik gereklilikleri araç ağırlıklarının artmasına sebep olmuştur. Bir aracın yakıt tüketimi ağırlığı ile doğru orantılı olduğundan, araç ağırlığındaki %10’luk bir düşüş, yakıt tüketiminde %5 ile 7’lik azalmaya karşılık gelmektedir. Giderek artan petrol fiyatlarının yanı sıra, 2012’den itibaren geçerli olacak yeni “Karbon Dioksit Emisyon” hedeflerini tuturmak için otomotiv ana sanayi araç ağırlıklarını hafifletmenin yollarını aramaktadır[1].
  
Otomotiv ana sanayinin ağırlık azaltma ve enerji tasarrufu üzerine artan ihtiyaçları doğrultusunda  yönlenen yan sanayi, araştırmalarını bu konular üzerine yoğunlaştırmaktadır. Ortamalama bir otomobilde araç ağırlığının %11 ile %14’ü plastik parçalardan oluşmaktadır. Her beş yılda %3 ile %4 oranında büyüme gösteren plastik malzemeler, 2011’de 6.5 milyon ton kullanım miktarının 2016 yılında %7’lik büyüme ile 9.8 milyon tona ulaşacağı tahmin edilmektedir. Otomotivde en çok tüketilen plastikler arasında PP(polipropilen), PA(poliamit), ABS(akrilonitril bitadien stiren) ve PUR(poliüretan) gelmektedir. Toplam plastiğin %48’i ile en büyük payı iç parçalar, %27’si ile dış parçalar ve %14’ü ile kaporta altı parçaların üretiminde kullanılmaktadır[2].
 
Enjeksiyon plastik parçaların hafifletilmesi üzerine  malzeme mühendisliği ve enjeksiyon üretim teknolojisi çalışmalarını birlikte yürütmektedir. Mazleme mühendisliği plastiklerin yoğunluğunu azaltılmak ve enjeksiyon sırasında köpüklü yapı oluşturan katkı malzemeleri geliştirmek için çalışırken, enjeksiyon üretim teknolojisi ise kalıp tasarımlarında ve geliştirilen malzeme için kalıplama sistemleri üzerine çalışmaktadır.
 
Malzeme üzerine çalışmaların temelini, mikrohücresel boşluklu polimerler ile ilgili ilk çalışmaların başlatılması ile 1984 yılında MIT atmıştır[3,4].  Çalışmaların amacı polimerlerin mekanik özelliklerininden kayıp vermeden hava boşlukları yaratarak yoğunluğu düşürmek olmuştur. Yaratılan hava boşluklarının homojen dağılması ve çaplarının miminumda kalması sağlandığında mekanik özelliklerden kayıp vermeden yoğunluğun azaldığı görülmüştür. Superkritik haldeki  inert bir gazın basınç altında polimer eriği  ile karıştırılması sonucunda boşluklu oluştuğu görülmüştür. Bu gelişmenin endüstriyel uygulamaya geçişi 1998 yılında MIT ve Trexel firmalarının bu proses için özel plastik enjeksiyon makinası ile 4 mm kalınlığında parça üretmesi ile olmuştur. Bu prosese “Mikrohücresel Enjeksiyon” (MuCell) adı verilmiştir(Resim 1)[5,6].
 
 
1998’den bu güne MIT ve Trexel’in öncü olduğu mikrohücresel enjeksiyon konusunda otomotiv sektöründeki sayısız firma  çeşitli çalışmalar yürütmüştür. Bu firmalardan biri olan Mazda, Trexel ile ortak yürüttüğü çalışmalar sonucu hareketli kalıp yüzeyleri üzerine bir çok patent almıştır ve bu teknolojiye “core-back” adı verilmiştir (Resim 2). Core-back, Trexel’in geleneksel Mucell teknolojisinden farklı olarak, hareketli kalıp yüzeylerinin açılması ile parça ara yüzeyinde düşük yoğunluklu bir bölge oluşturarak ortalama %30 ağırlık azalması sağlamaktadır, Mucell yöntemi ile bu değer %10 seviyesinde kalmıştır. 
 
 
Ford, Mucell’i kullanılarak 2012 model Escape ve Kuga’nın ön panel parça üretiminde 0.5kg kazanç sağlamıştır. Kalıp içindeki malzemenin yoğunluğun düşmesi ile kalıp tonajları azalmış ve çevrim süresi %15 düşüş göstermiştir. Ford en büyükten en küçüğe tüm model araçlarında 2020 yılı itibari ile 100kg’dan 300kg’a kadar ağırlık azaltacağını açıklamıştır[7].
 
Core-back teknolojisini kullanan bir diğer plastik enjeksiyon firması olan Mecaplast Grup, ağırlık azaltma alanındaki son çalışmaları ile Core-back teknolojisini özel geliştirdikleri polipropilen malzemesi ile birleştirerek %30 ile %50 arasında ağırlık azalması sağlamıştır. Bu prosese fransızca tüy anlamına gelen “plume” adını vermişlerdir (Resim 3).  Plume prosesinin temelini hareketli kalıp elemanları, kimyasal köpüren ajanlar ve düşük yoğunluklu dolgu malzemeleri oluşturmaktadır. Araç içindeki plastik parçaların üretiminde bu prosesin kullanılması ile elde edilebilecek ortalama 5 ile 7 kg arasındaki ağırlık azalmasının yakıt tüketimini azaltarak, karbon dioksit salınımını 0.5-0.7g/km düşürecektir.  
 
Plume prosesinin aşamaları kimyasal köpürtücü ajan içeren polimerik malzemenin hareketli kalıp yüzeyleri içine enjeksiyonu ile başlamaktadır. Kalıbın dolması ile kavite yüzeyinde donan malzeme, basıncı azaltarak kimyasal köpürtücünün şişmesine ve iç kesitte mikrohücresel yapının oluşmasına olanak verir. Mikrohücresel yapının hacmi ağırlık azalması ile doğru orantılıdır. Bu hacmi etkileyen faktörler arasında kalıp ve parça tasarımı, işlem ısısı ve polimerin özellikleri bulunmaktadır.
 
Plume prosesi için patent başvurusunda bulunan firma, bu yöntemin Japon üreticiler tarafından Toyota ve Honda parçalarının üretiminde kullanılanan teknolojiye yakın olduğunu fakat Japon teknolojisinde kullanılan talk katkılı malzemenin yol açtığı yüzey sorunlarının Plume prosesi için geliştirilen polimerik bileşik ile aşıldığı belirtilmektedir.
 
Plume için geliştirilen katkı malzemesi talkdan %7 daha düşük yoğunluklu olup mekanik özelliklerden kayıp vermeden yüzey kalitesini iyileştirmektedir. Araç içindeki konumuna göre performans kriterleri değişiklik gösteren parçaların üretimi için mekanik dayanımları değişen polipropilen formülasyonları üzerine firmanın çalışmaları devam etmektedir.
 
Diğer taraftan bir İngiliz firması olan “Coralfoam” köpüren katkı maddelerini core-back teknolojisi ile birleştirerek parça üretmeyi başarmıştır (Resim 4). Mekanik dayanımın artması ile parça tasarımında da iyileştirmeler yapılarak %30’a kadar ağırlık azalması elde edilmiştir. Coralfoam prosesi tüm enjeksiyon parçalara uygulanabilir ancak mikrohücreler parçanın sadece kalın bölgelerinde oluşmaktadır. Bu sebeple Coralfoam teknolojisi ile üretilecek parçalarda kalın ve ince ara kesitler gerekmektedir[8].
 
Alman enjeksiyon kalıplama uzmanı Wittman Battenfeld firması son yüzyılın yarısını gaz  ve mikrohücresel enjeksiyon sistemleri üzerine çalışarak geçirmiştir. Firmanın yeni teknolojiler direktörü Helmut Eckardt’ın Haziran’12 tarihinde Almanya’da gerçekleştirdiği konferansta hafifletilmiş köpük enjeksiyonunun tanıtımını yapmıştır. İtalyan kimyasal üreticisi Taroplast’ın %20 talk katkılı polipropilen ürünü Haiplen ile hızlı ısıtma ve soğutma kontrol ünitesinin kalıba uygulandığı “ball-filled” denen kalıp tasarımını kullanarak denemeler gerçekleştirmiştir (Resim 5). Ball-filled kalıp yüzeyinde bulunan çelik bilyeler, ısının kalıp yüzeyinde transferini hızlı bir şekilde sağlayarak düşük stres altında parçada kalıplama sonrası oluşabilecek deformasyonları ve çöküntü izlerini ortadan kaldırmaktadır. Geleneksel kalıp ile Ball-filled kalıp arasındaki farkın görülmesi için Bayer’in %20 cam elyaf katkılı polikarbonat malzemesi ile yapılan denemelerde normal kalıpdan çıkan parça yüzeyinde görünür olan cam elyaf izleri, ball-filled kalıpdan çıkan parçada oluşmamıştır[9].
 
Köpüklü malzeme oluşumu için kullanılan yöntemler eriyik malzemenin içine inert gaz enjekte edilmesi yada  kimyasal köpürtücü katkı iken İngiliz “R&D Factory” firması su buharı kullanarak eriyik plastik içerisinde hava boşlukları yaratmayı başarmıştır. Bu teknolojiye “Streamolding” adını veren şirket prosesi şu şekilde açıklamaktadır; mevcut enjeksiyon presine monte edilen Streamolding enjeksiyon başlığı, malzemenin kalıba girişi sırasında toplu iğne kadar su damlasını malzemeye enjekte etmektedir (Resim 6). Su, plastik içinde dağılarak buhar fazına geçerken hava boşlukları yaratmaktadır. Bu yöntemle üretilen parçalarda %40’a kadar ağırlık, %20’ye kadar çevrim  süresi azalması elde edilmiştir. Kalıp içi basıncın azalması ile pres tonajları düşmüş ve enerji tasarrufu sağlanmıştır. PP, PS, PVC, PA ve TPE malzemelerle yapılan denemelerde başarılı sonuçlar elde edilmiştir[10].
 
Son dönemde ağırlık azaltmaya yönelik çalışmalar sayesinde değişik yöntemlerle %10’dan %50’ye kadar ağırlık azalması sağlanmıştır. Bu çalışmalar malzeme ve üretim teknolojisinin gelişmesine yol açmış aynı zamanda doğal kaynakların verimli kullanımını arttırmış ve üretim proseslerinde enerji verimliliğini sağlamıştır. 
 
Kaynakça
 
[1]http://web.mit.edu/sloan-auto-lab/research/beforeh2/files/CAFE_2012.pdf (Ocak 2013)
 
[2]Ergün,N.,Türkiye Otomotiv Endüstisinde Kullanılan Plastiklerin Genel Değerlendirmesi, Kalıp Dergisi Kasım 2012 Sayı:78
 
[3]N. P. Suh, Innovation in Polymer Processing, F. Stevenson James ed., ch. 3, Hanser/Gardner Publications, Inc., 1996.
 
[4]J. E. Martine-Vvedensky, N. P. Suh, and F. A. Waldman, Microcellular closed cell foams and their method of manufacture, US Patent 4,473,665, 1984.
 
[5]J. Xu and D. Pierick, Microcellular foam processing in reciprocating-screw injectionmolding machines, J. Inject. Mold. Technol. 5, pp. 152–159, 2001.
 
[6]J. Xu, Methods for manufacturing foam material including systems with pressure restriction element, US Patent 6,579,910 B2, 2003.
 
[7]http://www.plasticstoday.com/articles/ford-launches-mucell-instrument-panels-escape-and-kuga (Aralık 2012)
 
[8]http://www.coralfoam.com/Products.html (Aralık 2012)
 
[9]http://www.prw.com/subscriber/headlines2.html?id=2007 (Aralık 2012)
 
[10]http://rndfactory.co.uk/products/streamoulding/
 

 

Paylaş Tweet
1229 kez okundu
GÜNCEL YAZILAR
Metal Enjeksiyon Kalıplarında Hasar Mekanizmaları
Dr Aziz Hatman / V’Steels - aziz.hatman@volkansteels.com   Metal enjeksiyon kalıplarında kalıp ömrünü belirleyen belli başlı hasar mekanizmalarının işleyişini kavradığımızd DEVAMI...
Borlama İşleminin Düşük Karbonlu Plastik Kalıp Çeliği Mikroyapısına ve Sertliğine Etkisi
Funda Gül Koç / Kocaeli Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü  Ece Simooğlu Sarı / Kocaeli Üniversitesi DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Kalıplarında Yüzey İşlemleri ve Yapışma Problemi
Belgin Mert | Volkan Steels belgin.mert@volkansteels.com Dilek Serçeci | Volkan Steels dilek.serceci@volkansteels.com Yakup Zigaloğlu | Volkan Steels yakup.zigaloglu@volkansteels.com   Y DEVAMI...
Seçici Lazer Ergitme Yöntemi (SLM) ile Eklemeli İmalat
*Additive Manufacturing With Selective Laser Melting Method (Slm)   Muzaffer ZEREN / Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Böl&uu DEVAMI...
Saç Kalıp Sektöründe Geleceğe Yönelik Beklentiler
Dr. Gül Çiçek Zengin Bintaş    Giriş Kalıp sektörü, seri üretimin ayrılmaz bir parçası olarak kendini gösterir ve üretim süreç DEVAMI...
Sac Kalıp Sektöründe Dijital Teknolojilerin Kullanımı: Verimlilik Sağlayan Uygulama Örnekleri
Gül Çiçek Zengin Bintaş, Mubitek Tasarım Bilişim Makine San. Ve Tic. Ltd. Şti.   1. GİRİŞ Sac kalıp tasarımı imalat sanayinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Doğru ve etkili DEVAMI...
Polilaktik Asit (Pla) Plastik Filamentlerin 3D Eklemeli İmalat Uygulamalarında Kullanımı
Muzaffer ZEREN, Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Şüheda ÖZEL, Kocaeli Üniversitesi FBE   &Ou DEVAMI...
Eklemeli İmalatta Eriyik Yığma Modelleme (FDM) Yöntemi İle Otomotiv Parçalarının Prototipleme Çalışması
Muzaffer ZEREN, Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Neşe Çakıcı ALP, Kocaeli Üniversitesi Mimarlık ve Tas DEVAMI...
İki Farklı Kalınlığa Sahip Press Fit Terminallerinin Mekanik Özelliklerinin İncelenmesi*
Müge Erdoğan, Ezgi Az, Mert Onan, Ahmet Celal Topkaya Hatko A.Ş., Ar-Ge Merkezi, Avcılar-İstanbul *Investigation of Mechanical Properties for Two Different Thickness of Press Fit Terminals DEVAMI...
Fusion 360 Genel Kabiliyetler
DEVAMI...
Tasarımdan Üretime Verimli Yönetim
Dr. Gül Çiçek Zengin Bintaş, Endüstriyel Tasarımcı, Mubitek Ltd. Şti.- İnovasyon Müdürü Harun Öztürk, Bilgisayar Mühendisi, MUBİTEK Ltd. Şti. &nda DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Uygulamalarında Hasar Mekanizmaları ve Yüksek Performanslı Yeni Bir Kalıp Çeliği: SITHERM S361R
  M. Önder Yücel Akademi Metalurji - Genel Md.   Öncelikli olarak metal enjeksiyon kalıplarında oluşan hasarları özetlemek ve daha sonra yüksek performanslı yeni DEVAMI...
3 büyük Türk Firması, Birleşerek Alpha Metalurji Markasını Yarattı
Türkiye, elektrikli otomobil, savunma sanayi, beyaz eşya, havacılık sanayi gibi alanlarda dünya ile rekabet edebilecek konuma doğru ilerlerken; bu sektörlerde kullanılan malzemelerin ü DEVAMI...
Endüstriyel Seri Üretim Kalıp İmalatçı Firmaların Sanayi Üretimindeki Etkileri ve Kalıp Endüstrisinde Mikro ve Küçük İşletmelerin Önemi
Mak. Müh. Can OKATAN Can Okatan Endüstriyel Danışmanlık Mühendislik Kalıp San. ve Tic. Ltd. Şti.   Kalıp Nedir ? / Kalıpçı Nedir ? Arapça kālib (TDK &ndas DEVAMI...
Arge Merkezi Kurulum Süreçleri, Sürdürülebilirlikte Arge ve İnovasyonun Önemi*
Dr. Gökhan Başman,  A. Tolga Özbey gokhanbasman@kormetal.com,  tolgaozbey@kormetal.com  Kormetal San. Ve Tic. A.Ş., Arge Merkezi Müdürlüğü Ünivers DEVAMI...
Çekme Kalıbı Tij Mili Optimizasyonu ve Yeni Tasarım Yapısı
Fatih Yaylacı, Kadir Akcan, Gürkan Erol, Burak Gürler                                       &nb DEVAMI...
Plastik Enjeksiyonda Kalıp İçinde Meydana Gelen Birleşme İzlerini Ortadan Kaldıracak Bölgesel Isıtma Soğutma Teknolojisinin Geliştirilmesi*
Yazar: Ali GÜLER - MTN Kalıp  *The Development Of District Heating And Cooling Technology That Will Remove Integration Signs Occurring İn Mould İn The Plastic    DEVAMI...
Alüminyum İşlemede İyileştirmeler
Birden fazla takımdan ziyade tek bir frezeleme takımı ile alüminyum parçalarda işleme uygulaması gelişiyor.   Otomotiv sanayi ağırlık ikilemiyle karşı karşıya kalıyor. Ö DEVAMI...
DAHA YALIN ÜRETİME DOĞRU BİR ADIM
Sandvik Coromant Daha Hızlı Kurulum Değişiklikleri Daha Küçük Parti Üretimi Mümkün Kılıyor     Daha küçük partilerde ü DEVAMI...
Kalıpçılıkta ve Parça Üretiminde Lazer İle Isıl İşlem
Doğan ÖZDEN, Genel Müdür - Atlas CNC Makina Tic. Ltd. Şti.   Bu yazda sizlere Alman Alpha Laser Gmbh.  ve Alman Alotec Dresden Gmbh.  Firmaları tarafından DEVAMI...
Malzemelerde Yaşanan Devrim, Üretimin Geleceğini Şekillendiriyor
Sandvik Coromant Malzemeler konusundaki son eğilimleri izlemek çok önemli   Yeni malzemeler sayesinde mühendisler daha güçlü, tok, hafif ve yü DEVAMI...
Tasarım 4.0 / Bölüm 1
Mustafa BİNTAŞ, Uçak ve Makine Yük. Müh., MUBİTEK Kurucu Başkan Cengiz ÖZ, Makine Müh., MUBİTEK Teknik Müdür   İnsanoğlu var olduğu andan beri bir DEVAMI...
Autodesk in Tümleşik Analiz Çözümü ; Autodesk SimulationMechanical 2017
Tasarımcılar, mühendisler ve analistler   Doğru bir şekilde ürün davranışını tahmin etmek, tasarımları idealleştirmek ve imalattan önce mekanik simülasyon yolu DEVAMI...
Metal Enjeksiyon Kalıpları için Yeni Nesil Çelik: ISOTROP
Özgü Can Öksüz, Metalurji ve Malzeme Müh, Ekol Çelik, Ece Uçak, Malzeme Bilimi ve Mühendisi, As Çelik, Murat İnan, Metalurji ve Malzeme Müh., DEVAMI...
KALIP TEKNOLOJİLERİ ALSEKO LAZER KAYNAK
Öztürk GÖKGÜR, Alseko Enerji,  lazer@alsekoenerji.com.tr   Dünya pazarlarında ekonomik ama kaliteli ürün ve hizmetlerin rekabet şansını arttırdığı, y DEVAMI...
Ayhan Dere Ayhan Takım Çelik A.Ş. Genel Müdürü
Ayhan Dere Ayhan Takım Çelik A.Ş. Genel Müdürü   Üretim Projesi   Kendilerine özgü uygulama tipi ve gerekli kimyasal ve fiziksel &oum DEVAMI...
Plastik Parça Üretimi Sonrasında Görülen Et Kalınlık Problemlerinin Soğutma Prosesine Etkisi
Fahri İbişoğlu*, İrfan Kamaş*, Taner Karslıoğlu  FEKA Otomotiv Mamülleri San. ve Tic. A.Ş., Ar-ge Böl., BURSA   ÖZET   DEVAMI...
Yüzey Taşlama Sürecinde Kullanılan Alternatif Soğutma Sıvıları
Alternatıve Coolıng Fluıds Used For Surface Grındıng   Yrd. Doç. Dr. Senai YALÇINKAYA, syalcinkaya@marmara.edu.tr  Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakü DEVAMI...
Ayakkabı Taban Kalıbı Tasarımı Ve İmalat Aşamaları
  DEVAMI...
AUTODESK FUSION 360
Desita Yazılım, Tınaz KUBAT, tinaz@desita.com.tr Fusion 360 nedir?  Fusion 360, ürün geliştirmeye yönelik bulut tabanlı bir 3B CAD/CAM aracıdır. Autodesk, Fusion 360&rsq DEVAMI...
Çelik Seçiminiz Doğru Mu ?
Önder Tamşen, SteelTec Takım Çelikleri Satış Müdürü, Tamsen, Onder.Tamsen@steeltec-group.com   Kalıpçılık sektörü günden güne DEVAMI...
Cimatron Mold Design ve Die Design Yeni Özellikleri
Desita Yazılım, Tolgahan KÖROĞLU, tolgahan@desita.com.tr   Kalıp üreticilerinin karşılaştıkları farklı zorlukları karşılamak için tasarlanan, Kalıp Modül&uum DEVAMI...
SolidCAM SOLIDWORKS’E Entegre Full Parametrik CAM Yazılımı
Desita Yazılım  olarak yetkili satıcılığını yaptığımız SolidCAM, SolidWorks’e sorunsuz olarak ve SolidWorks modeline tam parametrik çalışan entegre bir yazılımdır.SolidWorks t DEVAMI...
CNC ile İmalat Yaparken Vericut ile Simülasyonun Önemi
Üçgen Yazılım, Cem ALPAY calpay@ucgenyazilim.com Ülkemizde havacılık ve savunma sanayinin gelişimini takiben çok eksenli CNC tezgahlarının önemi ve kullanımı d DEVAMI...
TEAMCENTER Rapid Start ile KOBİ’lerin PLM’e geçişi hızlanıyor
  Üçgen Yazılım, Cem ALPAY calpay@ucgenyazilim.com   PLM(Product Lifecycle Management) bir ürünün fikirden tasarıma, t DEVAMI...
ZW3D Yazılımı Veri Alışverişi Data Exchange
Grup Otomasyon, ALPER PEKEL alperp@grupotomasyon.com.tr ZW3D tasarımdan imalata kadar olan süreçleri yönetmenizi sağlayan entegre bir CAD/CAM çözümüd DEVAMI...
Enjeksiyon Kalıplarında Oyuklanma (Pitting) Yüzey Hasarı
  Y.Müh. Koray Arslan, koray.arslan@uddeholm.com.tr, Uddeholm Türkiye Y.Müh.Tuncay Turan, tuncay.turan@uddeholm.com.tr, Uddeholm Türkiye Dr. Aziz Hatman, a DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM
Yükleniyor...