Türkiye, 2 yıl arayla düzenlenen Euro BLECH Fuarına, Çin, Hollanda ve İsviçre’yi geride bırakarak 2010 yılına kıyasla ciddi oranda artan bir katılım göstermesi, Türk Sanayii’ndeki büyümenin de göstergesi olarak yorumlanıyor. EuroBLECH 2012 Fuarının başlamasına daha beş ay olmasına rağmen şimdiden 37 ülkeden 1.340 katılımcı firma katılıyor. Net 84.000 m2 ile %6’nın üzerinde büyüyen fuara Türkiye, Almanya ve İtalya’dan sonra 3’üncü büyük ülke olarak katılım sağlıyor.
Fuarla ilgili olarak 30 Mayıs 2012 Swissotel The Bosphorus İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında söz alan EuroBLECH Fuar Direktörü Nicola Hamann; “Bu Türkiye’ye üçüncü gelişimiz. Türkiye olağanüstü bir gelişme gösterdi. Bu yıl Türkiye’den fuara hem m2, hem de katılımcı sayısı olarak büyük ilgi var. Fuarın yüzde 60 katılımcısı zaten Almanya. Daha sonra İtalya geliyor. Türkiye ise 3.büyük ülke. Çin’den bahsediyoruz ancak, ülkelerimiz arasında gelişen ilişkiler başta olmak üzere Türk firmalarının sunduğu kaliteli ürünler ayrıca coğrafya olarak yakın olması Türkiye’ye ilgiyi artırıyor” dedi. Hamman, her zaman gündeme gelen vize sorununa da değindi. Katılımcılar ve özellikle ziyaretçilerin yaşadığı vize problemi için fuar şirketi olarak ilgili merciler nezdinde lobi faaliyetleri yapıyoruz. En azından iş adamlarına yönelik bu sürecin kolaylaştırılması için girişimlerimiz var diyen Hamann, bu sorunların kısa bir zaman sonra çözüleceğine inandığını belirtti.
Fuar tarihinin Türkiye’de Kurban Bayramı’na denk gelmesi konusuna değinen Hamann,”Fuar tarihinin Kurban Bayramına denk geldiğini biliyoruz fakat fuar alanının kullanılabilirliğini baz aldığımızda bize verilen tarihlere bağlı kalmak zorunda kalıyoruz. Federal bölgenin resmi tatilleri de bu konuda engel teşkil ediyor. Maalesef bu konuda bir şey yapamıyoruz” dedi.