Bu yıl üçüncüsü düzenlenen MOULDING EXPO 2019, bir kez daha Alman ve Avrupa araç, model ve kalıp endüstrisinin merkeziydi. Katılımcıların yaklaşık yarısı bu ileri teknoloji endüstrisinin ana merkezinden geldi. Bu nedenle fuar, katılımcıların müşterilerle ve tedarikçilerle ve aynı zamanda sektördeki meslektaşlarıyla bilgi alışverişinde bulunabilecekleri sağlam bir platform oluşturdu.
MOULDING EXPO bu nedenle sektör için lider bir buluşma noktası niteliğindeydi. Messe Stuttgart CEO'su Ulrich Kromer von Baerle “Bu iki şekilde kanıtlandı” diye belirtti ve “Ziyaretçilerin uzmanlığı ortalamanın çok üzerindeydi, yüzde 79'u alım ve karar süreçlerinden sorumluydu. Ziyaretçilerin yüzde 30'u ise doğrudan kalıp elemanları ve kalıp imalatı sektörlerinden geldi. MOULDING EXPO fuarı bir pazar haline geldi, kesinlikle geldi!” dedi. Messe Stuttgart CEO'suna göre, amaç insanları bir araya getirmek. MOLDING EXPO'da bu başarılmıştır – fuara eşlik eden uluslararası programlar vesilesiyle ziyaretçiler Stuttgart Ticaret Merkezi'nde ortalama 1,3 gün geçirdiler. Ulrich Kromer von Baerle'nin görüşüne göre bu fuarın doğru yerde olduğunu kanıtladı.
MOULDING EXPO ayrıca uluslararası alanda daha da önem kazanıyor
59 ülkeden 12,943 ticari ziyaretçi, Avrupa'nın en güçlü sanayi bölgesinde 705 katılımcının ürün ve hizmetlerine ulaşma fırsatı yakaladı. Ziyaretçilerin yüzde 17'si yurtdışındandı; Türkiye, İtalya ve Portekiz gibi kalıp ve kalıp endüstrisinde öne çıkan ülkelerden yoğun ilgi gördü.
Farklı oyuncular bir araya geliyor
Bu yılki etkinlikte yine gençlerin desteklenmesi ve ileri düzey eğitimler üzerinde duruldu. Reutlingen Üniversitesi'nde profesör olan Steffen Ritter ve bir grup öğrenci fuarda ücretsiz olarak dağıtılan özel MEX ürününü ikinci kez üretti. Bu tasarımlar fuar sırasında enjeksiyonla canlı olarak üretildiler: "MEX BOX öğle yemeği kutusu oldukça ilgi çekici oldu! Mükemmel geri bildirim aldık: İlk önce ürünün kendisi hakkında ve ikinci olarak -bu çok daha önemli- geliştirdiğimiz yol hakkında." Beyin fırtınası, bileşen yapımı, kriterler kataloğu, kalıp kavramı ve tasarımı: tüm bunlardan öğrenciler kişisel olarak sorumluydu. Ritter, “En önemli sonuç, öğrencilerin ürünlerini MOULDING EXPO'da nasıl 'satacaklarını' öğrenmeleri” dedi. Profesöre göre, bu aynı zamanda, farklı oyuncuların fuarda nasıl bir araya getirildiğinin de iyi bir örneği oldu.
Türkiye’den yüksek katılım!
Bu yıl fuara katılan Türk firma sayısında da önemli bir artış oldu. Türkiye’den 32 firma toplam 584 metrekare alanda 60 farklı ülkeden ziyaretçiye ürün ve hizmetlerini sergiledi ve Türkiye’nin kalıp sektöründeki iddiasını ortaya koydu.
Türkiye’den katılan UKUB ve MAKİM üyelerine özel ilgi!
UKUB ve MAKİM üyelerinden oluşan ziyaretçi delegasyonu da sektördeki yenilikleri yakından takip etmek için fuardaydı. Fuar esnasında ISTMA ve Almanya Kalıpçılar Birliği pavilyonlarıyla görüşmeler gerçekleştiren delegasyon, Messe Stuttgart’ın organizasyonu ile Daimler-Benz fabrikası ziyareti de gerçekleştirdi.
Fuar çok başarılı geçti.
MOULDING EXPO 2021, 8 - 11 Haziran 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.