130 ülkeden 72 bin profesyonel 12-15 Ekim tarihleri arasında Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) ve Reed TÜYAP işbirliğinde; Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı’nda buluştu. Sayısız iş anlaşmasının imzalandığı fuar, online olarak devam ediyor. 2023 yılında düzenlenecek fuarın tarihi ise 11-14 Ekim olarak belirlendi.
Sektörel çeşitlilik bakımından Türkiye’nin en güçlü fuarları arasında yer alan Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı sona erdi. Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) ile Reed TÜYAP Fuarcılık A.Ş. işbirliğinde; Ambalaj Makinecileri Derneği (AMD), Esnek Ambalaj Sanayicileri Derneği (FASD), Etiket Sanayicileri Derneği (ESD), Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği (KASAD), Metal Ambalaj Sanayicileri Derneği (MASD), Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD) ve Sert Plastik Ambalaj Sanayicileri Derneği (SEPA) destekleri ile organize edilen, 12-15 Ekim tarihleri arasında 27’ncisi düzenlenen fuarda 1100 katılımcı yer aldı. 13.000 yabancı olmak üzere toplam 130 ülkeden 72.000 profesyonel ziyaretçinin ağırlandığı ve dört gün boyunca devam eden fuarda sayısız iş anlaşması imzalandı.
FUAR ONLİNE OLARAK DEVAM EDİYOR
Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı’nın kapıları online olarak açık tutulmaya devam edecek. 17-28 Ekim 2022 tarihleri arasından Online Networking Günleri düzenlenecek. Online devam edecek fuarda yeni iş anlaşmalarının imzalanması beklenirken, Online Networking Günleri ile katılımcı ve ziyaretçilerin ticaret yapmaya devam edebileceği bildirildi. Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı’nın sunduğu hibrit fuar anlayışıyla yeni işbirlikleri zamandan ve mekandan bağımsız olarak sürecek. Batı Avrupa’nın yanı sıra Amerika ve Latin Amerika’dan da ziyaretçilerin ağırlandığı fuar, 2023 yılında da 11-14 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek.
2023 HEDEFİ 10 MİLYAR DOLAR
ASD Başkanı Zeki Sarıbekir yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: “Pandemi süreci dünyada iş yapış şekillerini değiştirdi. Pandeminin etkilerinin azaldığı bu dönemde, dünyada normalleşme sürecine girilmişken düzenlediğimiz fuara gösterilen bu yoğun ilgi bizi çok mutlu etti. Pandemi sonrasında ambalajlı ürünlere olan ilgi bir hayli yükseldi. Bunun etkilerini fuarda da gördük. Artan ilginin ihracata olan yansımalarını da yaşıyoruz. 2022 sonunda ambalaj sektörü olarak 8 milyar dolarlık ihracata ulaşacağımızı öngörüyoruz. Normal şartlar altında 2023 yılında bu rakama ulaşmayı bekliyorduk. Ancak 1 yıl öncesinden 2023 hedefine ulaşmış olacağız. 2023 hedefimizi de şimdiden 10 milyar dolar olarak belirledik. Bu yönde çalışmalarımıza devam ediyoruz. Gelecek yıl 28’incisi düzenlenecek olan Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı 11-14 Ekim tarihleri arasında gerçekleşecek. Fuarımıza daha fazla ülkeden, çok daha fazla sayıda katılımcı bekliyoruz. Kaliteli üretimimiz ve Türkiye’nin bulunduğu konum gereği ambalaj sektörü dünyanın parlayan yıldızı konumunda.”