Plastik ve kauçuk endüstrisinin, üç yıl sonra tekrar küresel düzeyde kişisel fikir alışverişinde bulunabilmenin sevinci, K 2022 Düsseldorf’u karakterize etti ve 3.037 katılımcı arasında mükemmel bir ruh hali sağladı. Şirketler, gelecek vadeden yeni müşteri ilişkilerinden ve çok sayıda spontane iş anlaşmalarından bahsederek, olağanüstü derecede iyi ipuçları ve ticari ziyaretçiler arasında belirgin bir yatırım isteği bildirdiler.
“Düsseldorf’ta K, bir kez daha en yüksek beklentileri karşıladı. Küresel plastik ve kauçuk endüstrisinin en uluslararası, eksiksiz ve yenilikçi ticaret fuarı olmaya devam ediyor,” diyen Messe Düsseldorf Genel Müdürü Erhard Wienkamp iyi sonuçlardan memnun ve ekliyor: “Ticaret fuarı etkileyici bir şekilde ne kadar değerli olduğunu gösterdi. yüz yüze ağ oluşturma, tesadüfi toplantılar ve fiziksel marka ve ürün deneyimleridir. K 2022’nin sektörün inovasyon itici gücü olarak güçlü sinyaller vermeyi başardığını ve katılımcılarımızın çok sayıda uluslararası müşteriyle büyük karar verme yetkilerine sahip iş yaptığını görmekten çok memnunuz.”
Dünya genelinde 176.000 ticari ziyaretçi, Düsseldorf’taki en ilgili sektörel etkinliğine seyahat etti. K 2022’de %70’in üzerinde uluslararası misafir oranı sürekli olarak yüksek seviyede kaldı.
K 2022 Katılımcı Danışma Kurulu Başkanı Ulrich Reifenhäuser’in kararı da çok olumlu: “Geçtiğimiz üç yılda dünya çapında ve ulusal düzeyde hemen hemen hiçbir ticaret fuarı gerçekleştirilemezken, K 2022 daha da hevesle bekleniyordu. plastik ve kauçuk sektörünün dünyanın 1 numaralı fuarı olarak sektörümüzün tüm sektörlerine yeni soluklar getirmeyi başardı. Ticaret fuarında yapılan, kısmen, beklenmedik birçok somut sözleşme müzakeresi fuarın başarısını ortaya koydu.”
Salgın hastalığın mevcut öngörülemezliği ve belirsizliği, sektör genelinde fuar için karamsar duruma yol açıyordu, tam tersine, katılımcı ve ziyaretçi ilgisine herhangi bir zarar vermedi: “Özellikle şu anda çalkantılı zamanlarda ve plastik endüstrisinin içinden geçtiği bu dönemde. Ulrich Reifenhäuser, döngüsel ekonomiye geçiş K 2022’nin ortaklaşa ve aktif bir şekilde geleceğin rotasını çizmek için ideal bir yer olduğunu söylüyor .
Ticaret ziyaretçilerini heyecanlandıran, özellikle hammadde üreticilerinin, makine imalatçılarının ve plastik işleyicilerin döngüsel ekonomiyi, kaynakları korumayı ve iklim korumayı uygulamak için sunduğu yeni teknolojik gelişmelerin zenginliğiydi. Bu konuda yorum yapan Ulrich Reifenhäuser şunları söylüyor: “Tüm şirketlerin, süreç zincirinin başından itibaren sosyal sorumluluk üstlenme ve plastikleri sürdürülebilir bir şekilde düşünme ihtiyacını benimsediği açıkça hissediliyor. K 2022’de sunulan döngüsel ekonomiye geçiş için çözüm, makine ve ürün çeşitliliği inanılmazdı.”
Bu yılki K fuarında ticari ziyaretçiler 157 ülkeden Ren’e seyahat ettiler. Almanya’nın yanı sıra, ziyaretçiler tarafında güçlü bir şekilde temsil edilen Avrupa ülkeleri arasında Hollanda, İtalya, Türkiye, Fransa, Belçika, Polonya ve İspanya yer aldı. Ziyaretçilerin %42’si denizaşırı ülkelerden gelen K’nin erişimi, uluslararası ticaret izleyicileri arasında her zamanki kadar yüksek. Özellikle Doğu Asya bölgesinden gelen ziyaretçiler, karantina düzenlemeleri nedeniyle bu ülkelerdeki şu anda daha zorlu koşullar nedeniyle üç yıl öncesine göre daha az temsil edilirken, ABD, Brezilya ve Hindistan’dan çok sayıda ziyaretçi K’de ağırlandı. 2022.
Ankete katılan tüm ziyaretçilerin yaklaşık üçte ikisi için makine ve tesis inşaatı ilgi açısından birinci sırada yer aldı. %57 ve dolayısıyla K 2019’dakinden %5 daha fazla, ham ve yardımcı malzemelerle ilgilendiklerini, özellikle geri dönüştürülmüş ve biyoplastiklerin popüler olduğunu söyledi. %28 oranında yarı mamul ürünler ve plastik ve kauçuktan yapılmış teknik parçalar ana gelme sebebidir (birden fazla yanıt mümkündür). Tüm ziyaretçilerin %70’inden fazlası üst ve orta yönetimden gelmektedir.
K 2022’nin ziyaretçileri en yüksek puanları ürün yelpazesinin eksiksizliği ve tüm tedarik zincirinin haritalanması için verdi. Tüm profesyonellerin %98’i, ziyaretleriyle ilgili hedeflere tam olarak ulaştıklarını belirtti.
Sekiz ticaret fuarı günü boyunca, bu yılki K’nin sıcak konu seçimleri, döngüsel ekonomi, iklim koruma ve dijitalleşme ile tam hedefi tutturduğu ortaya çıktı. Yatırım niyetleri açısından, işleme ve geri dönüşüme yönelik makine ve ekipmanlar %43 ile öne çıktı. Odak noktası özellikle sürdürülebilirlik, aynı zamanda döngüsel ekonomi ve üretimde enerji/kaynak verimliliği idi. Karar vericilerin yaklaşık %40’ı dekarbonizasyon konusunu incelediklerini söyledi.
Üç sıcak konuya da odaklanan K özel programı da çok iyi karşılandı. Resmi özel şov olan ‘Plastikler Geleceği Şekillendiriyor’, yüksek kalibreli tartışmalar ve derslerde K’ye rehberlik eden konular etrafında ekonomik, sosyal ve ekolojik zorluklara ve potansiyel çözümlere odaklandı ve bu şov boyunca büyük katılım oldu. VDMA ve 13 üye şirketinin plastik endüstrisinde döngüsel ekonominin uygulanmasında teknolojinin önemini etkileyici bir şekilde sergilediği Döngüsel Ekonomi Forumu, canlı gösteriler ve çok sayıda sağlam temele dayalı bilgi birikimiyle uluslararası izleyicilerden puan topladı.
Düsseldorf’ta düzenlenen bu yılki K’de, küresel üretim dili OPC UA hakkında da pek çok tartışma yaşandı. Bu standart, ilgili makine ve ekipmanın işleme parametrelerinin daha kesin ve daha hedefli bir şekilde koordine edilmesini sağlar. Bu da, optimize edilmiş döngüsel yönetim için önemli bir ön koşul olarak kabul edilir. Ticaret fuarında bir OPC UA tanıtım projesine sekiz ülkeden 40 şirket katıldı.
Bilim Kampüsünde, K 2022’de hem katılımcılara hem de ziyaretçilere, plastik ve kauçuk sektöründeki bilimsel faaliyetler ve bulgular hakkında yoğun bir genel bakış sağlandı. Çok sayıda üniversite, enstitü ve finansman kuruluşu burada doğrudan diyalog için fırsatlar sundu.
Plastik Eğitim Girişimi’nin (KAI) teklifi, birçok öğrenci, stajyer ve öğrenci tarafından plastik endüstrisindeki iş profilleri ve kariyer fırsatları hakkında bilgi toplamak için kullanıldı.
Bir sonraki K Düsseldorf, 8-15 Ekim 2025 tarihleri arasında yapılacak.