6. Uluslararası Kaplama Teknolojileri Fuarı yine rekor kırdı
Bu yıl altıncısı gerçekleştirilen PaintExpo hem katılımcı ve hem de ziyaretçi sayıları ve enternasyonalitesi açısından yine çıtayı yükseltti. Karlsruhe’de 19-22 Nisan 2016 tarihleri arasında düzenlenen altıncı uluslararası ticaret fuarında 27 ülkeden 501 katılımcı vardı. Memnuniyetin ana faktör olduğu fuarda, 10.522 ziyaretçiden gelen pek çok teklif, proje ve siparişler hakimdi. Ziyaretçiler ise kapsamlı ve kaliteli ürün yelpazesinden ve endüstriyel boya alanındaki yoğun sunumdan etkilendiler.
J. Wagner GmbH firmasında Pazarlama Uzmanı Martin Weidisch, fuar ile ilgili düşüncelerini şöyle açıkladı: “PaintExpo, kaplama sektörünün en önde gelen fuarıdır. Fuar için çok iyi gitti. Önceki yıllar da iyi bir ziyaretçi artışı söz konusuydu fakat bu yılki fuarda önemli ölçüde daha fazla sektörel ziyaretçi geldi. Bizim açımızdan mükemmel yeni irtibatlar oluştu ve hatta daha fuarda bazı sözleşmeleri sabitledik”. Dört fuar gününün akabinde neredeyse tüm 501 katılımcı şirkette genel bir memnuniyet hakimdi. 2014’te gerçekleştirilen son fuar ile karşılaştırıldığında, memnuniyet yüzdesinde 6,8 oranında bir büyüme kaydedilmiş oldu.
27 farklı ülkeden gelen katılımcılar arasında yabancı şirketlerin payı ise % 31,5 idi. 13.437 metrekare net fuar alanı üzerinde (önceki fuara göre %6 daha büyük) katılımcı firmalar, sektör içinden çeşitli ürünlerini, sıvı boya, toz boya ve Coil Coating kaplama çözümlerini ziyaretçilerin ilgisine sundular. Yüzde 14,8 gibi önemli bir artışla PaintExpo bu yıl tam 10.522 ziyaretçiye kapılarını açtı.
Tamamı sektörden gelen ziyaretçilerinin yüzde 28’i ise doğrudan yurt dışından Karlsruhe ulaşmıştı. En çok ziyaretçi gönderen ülkeler arasında Almanya, İsviçre, İtalya, Fransa, Polonya, Avusturya, Hollanda, Çek Cumhuriyeti, İsveç ve Türkiye vardı. Bu yılki PaintExpo, tüm kıtalardan ve 74 farklı ülkeden ziyaretçi görmüş oldu.
İnisiyatif ve Seçme İmkanı Sayesinde Sayısız İhale veProje
Katılımcıların keyifli bir fuar geçirmelerinde, çeşitli sektörlerden gelmiş olan ziyaretçilerin uluslararası niteliği ve sayıca çokluğunun yanı sıra, özellikle karar verme yetkilerinin yüksek olması son derece etkili oldu. Dolayısıyla yapılan görüşmelerde siparişlere, projelere ve görevlere kadar konululdu. Dürr Systems GmbH Endüstriyel Ürünler Başkan Yardımcısı Holger Beiersdorfer, konuyla ilgili şöyle dedi: “PaintExpo’ya ilk katılımımızdan çok şeyler bekliyorduk fakat bu fuar en yüksek beklentilerimizi bile aştı. Ziyaretçilerin kaliteli ve sektörün içinden yetkili kişiler olduğu zaten biliyorduk.
2018’de gene katılmaya karar verdik.” Aynı şekilde İtalyan Condoroil Stainless Srl. firmasından Stefano Negri de “Çok güzel bağlantılar kurduk ve sanırım burada bir kaç yeni müşteri ve temsilci edindik diyebiliriz. Üstelik Avrupa’nın genelinden, yani sadece Almanya ve İsviçre’den değil, aynı zamanda Belçika’dan, Çek Cumhuriyeti’nden, Polonya’dan da müşteriler var. Çok ilginç bir deneyimdi bizim için.” diyor.
Emil Frei GmbH & Co. KG firması pazarlama bölümünden Oliver Zanner ise ekliyor: “PaintExpo 2016’ya kıyasla irtibatlarımız belirgin bir şekilde arttı ve fuar sonrası siparişlerin iyi olacağını tahmin ediyoruz. PaintExpo bizim açımızdan en önemli fuar ve 2018 yılında kesinlikle yine varız.” İspanya’dan Adapta Color S.L. firmasının Genel Müdürü David Pellicer de: “Daha önce PaintExpo’ya bir kaç kez katıldık ama bu sene, bizim için en keyifli olanıydı. Ziyaretçi sayısı açısından, kaliteli bağlantılar açısından da öyleydi. PaintExpo gerçekten de bizim sektörün en önemli fuarı ve 2018’de de burada olacağız” diyor.
Eisenmann Anlagenbau GmbH & Co. KG Kaplama Genel Satış Müdürü Michael Heinrich de benzer bir görüş sergiliyor: “Bizim için fuar oldukça başarılı geçti. Son derece üstün bir ziyaretçi akımı vardı ve bir sürü ciddi teklif aldık. Bir sonraki PaintExpo katılımı bizim için kesinleşmiştir.” İtalyan boya firması Arsonsisi İhracat Müdürü Andrea Ortelli’nin görüşüne göre: “PaintExpo, boya sektörünün vitrinidir.
Bu yüzden Arsonsisi’nin burada olmaması düşünülemez. Hem ürün paletimizi ve hem de yeni ürünlerimizi sektöre tanıtmak için en ideal aracımızdır. Stantta pek çok ziyaretçimiz vardı ve doğal olarak da fuar gidişatından çok memnun kaldık”. Çok memnun kalan bir başka katılımcı da Japonya’dan katılan Asahi Sunac Corporation, Kaplama, Ekipman & Mühendislik Bölümü Küresel Pazarlama Departmanı Genel Müdürü Fumihiko Kikuyama idi: “Bu bizim PaintExpo’ya ilk katılımımız olmuştur ve iyi potansiyel iş ortakları da bulduğumuzu söyleyebiliriz ki bu fuara katılma hedeflerimizden birisiydi.
Ayrıca iyi derecede potansiyel müşteriler edindik ki bu da iyiydi. Sonuçların pozitif çıkacağını düşünüyoruz. Katıldığımıza memnunuz.” Arjantin’den gelen Göttert SA firması Ticaret Müdürü Pablo Meeuwes ise yeni bir açıdan bakıyor: “PaintExpo’ya üçüncü katılımımız ve bizim için dünyanın farklı yerlerinden ortaklarımızı ve çalışma arkadaşlarımızı görebilmek için önemli bir fırsat. Üstelik bu şekilde uluslararası müşterilerimize, Almanya’daki kalburüstü firmalarla çalıştığımızı gösterme şansımız da oluyor”.
Küresel Bilgi ve Tedarik Platformu
PaintExpo’nun dünyadaki kullanıcılar üzerindeki cazibesi, endüstriyel kaplama alanındaki şirketlerden oluşan yoğun bileşimden kaynaklanıyor. Sonuç olarak en kısa yoldan etkin bilgi ve tedarik imkanı sağlayan, ön işlemden tutun da boyama, tesis ve uygulama teknolojisinden son muayene ve ambalajlamaya kadar dünya çapında en kapsamlı ve en güzel sunumlu bir pazar elde ediliyor.
Yine Karlsruhe’de 17-20 Nisan 2018 tarihleri arasında düzenlenecek olan bir sonraki PaintExpo fuarına katılımlarını kesinleştiren firma sayısında da artış görüldüğünden, bu büyümenin sürekli olacağından yola çıkılıyor. FairFair GmbH ve Türk ortağı Artkim Fuarcilik tarafından ortaklaşa düzenlenen Endüstriyel Kaplama Teknolojileri Fuarı 4. PaintExpo Eurasia ise 12-14 Eylül 2017 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek.
www.paintexpo.com
Katılımcılardan Sesler
Eray Abluk, Üretim Müdürü, Strong 3000, Türkiye
“Fuar bizim için çok efektif geçti. Çeşitli ülkelerden şirketlerle bağlantılar kurduk. Örneğin Brezilya, Hindistan, Arap Ülkeleri ve Almanya’dan firmalarla görüştük. Bir sonraki PaintExpo’ya da katılacağız.”
Reinhard Francke, Almanya Satış Müdürü, Pulver Kimya International GmbH, Almanya
“PaintExpo’ya üçüncü katılımımız ve diyebilirz ki hem genel olarak, hem de bir katılımcı olarak bizim için fuar çok olumlu gelişti. Stanttaki ziyaretçi sayısı önceki yıllara nazaran daha iyiydi. Hem mevcut müşteriler geldi, hem de yeni bağlantılar kurduk.”
Peter Meier, Satış Grup Müdürü, Dr. Hönle AG, Almanya
“Fuarın dört günü boyunca bir kaç yeni ve ilginç proje kazandık ve olumlu sonuçlandıracağımızı umuyoruz. Önceki fuarlarda da benzer tecrübeler yaşadık, iyi ve ilginç projeler ve sektör ziyaretçileri ile güzel ve ilginç sohbetler elde ettik. Dolayısıyla bu sene gene geldik.”
Lidija Djurasevic, Satış Departmanı, Alit Technologies srl, İtalya
“İlk kez PaintExpo’ya katılıyoruz. Fuar bizim için harika geçti. Değişik ülkelerden potansiyel müşteri bağlantıları kurduk. Herhalde PaintExpo 2018’e de katılırız sanıyorum.”
Hans-Jörg Wössner, Genel Müdür, acp – advanced clean production GmbH, Almanya
PaintExpo 2016 bizim için önceki fuara mukayesen yaklaşık yüzde 40 gibi enorm bir artışla geçti. Görüşmelerin kalite seviyesi de daha iyiydi. Hepsi uluslararası nitelikteydi. Örneğin İtalya’dan, Çek Cumhuriyeti’nden, İspanya’an Güney Amerika’dan, ABD, Çin ve Hindistan’dan firmalarla görüşmeler yaptık. Çok başarılı bir katılımdı, 2018’de gene geleceğiz.”
Udo Stübner, Genel Endüstri Ar&Ge Üretim Müdürü, Sherwin-Williams - Almanya
“İlk kez katılıyor olmamıza rağmen fuarı en başından beri tanıyoruz. Geçtiğimiz senelerde giderek daha fazla boya firmasının PaintExpo’ya katıldığını gözlemledik. Nihayet geçen yıl Yönetim Kurulu altıncı PaintExpo’ya katılma kararı verdi. Fuarın gidişatı bizim için memnuniyet verici derecede olumluydu. İlgili ziyaretçilerin sayısı fazlaydı.”
Stefan Mühlenberg, Satış, Strahltechnik Naaykens International,
“Bizim hedef kitlemiz toz ve yaş boyama yapanlar, yani direkt bu fuara gelen ziyaretçiler. Dolayısıyla geldik, bu yıl katıldık ve bir sürü de iyi bağlantı kurduk. Bağlantıların %50’si Alman firmalardı, diğer %50’si ise İtalya’dan, Hindistan’dan, Estonya’dan, Finlandiya’dan ve Rusya’dan firmalardı. Evet, geniş bir ziyaretçi yelpazesi vardı. İki yıl sonra yeniden katılacağımız kesin elbette.”
Eddie Grant, Küresel Satış Müdürü, The Aerogen Company Limited, İngiltere
“PaintExpo çok iyi bir fuar. Çok uzman bir fuar. Bu da bizim işimize geliyor. İki yıl önce ilk kez katıldığımızda iyi etkiler almıştık. Bundan cesaretle bu yıl yine geldik. Aynı şekilde bu sene de iyi bağlantılar kurduk. Almanya, Fransa, Türkiye, İsveç, İngiltere ve Hollanda’dan firmalarla görüştük. İki sene sonra da geleceğiz.”
Frederik Nielsen, Mesul Müdür, Clemco Danmark A/S, Danimarka
“Avrupa’daki en iyi yüzey kaplama teknolojisi fuarını aradık, PaintExpo’yu bulduk. Almanya’dan ve Danimarka’dan diğer sektör firmaları da mutlaka katılınması gereken bir fuar demişlerdi ve haklı çıktılar. Bir sürü yeni nitelikli bağlantı kurduk, teklifler aldık. Altı aylık iş yarattık. Bizim için PaintExpo’ya katılmak kesinlikle faydalı oldu. İki yıl sonra da mutlaka geleceğiz. Hatta 2017’de İstanbul’da yapılacak olan PaintExpo Euroasia’ya bile katılmayı düşünüyoruz.”
Stefano Gerletti, Senior Key-Account Manager, Futura S.r.L., İtalya
“Uzun süredir PaintExpo’ya katılıyoruz ve bu fuar da bizim için rüya gibi geçti. Standımızda o kadar çok sektörel ziyaretçi vardı ki resmen bir dakika bile boş kalmadık. En çok İskandinavya’dan, Brezilya’dan, Macaristan’dan, Türkiye’den, Malezya’dan ve geri kalan her yerden ziyaretçi akınına uğradık. 2018’deki PaintExpo’ya da kesinlikle katılacağız.”
Dietmar Schaaf, Teknik Müdür, Pro-Di GmbH, Almanya
“Çok memnunuz. Beklentilerimizi aştı. Tam olması gerekenki gibi bir sektör fuarı. Geldiğiniz anda konunun içindesiniz. Hatta fuarın ne kadar uluslararası olduğunu görünce şaşırdık diyebiliriz. Pakistan’dan, Hindistan’dan, İran’dan ziyaretçilerle görüştük. Kendi menzilimiz olmasa da dünyanın diğer tarafındaki gelişmeleri öğrenmek de iyi geldi. Organizasyon mükemmel. Arkadaşların hepsi işlerinde süperler. Gönül rahatlığıyla 2018’e katılım planlarımızı yapıyoruz.”
Robert Sanchez, Satış Müdürü, Pollution Control Products Co., AB
“PaintExpo Karlsruhe’ye bu yıl ikinci kez katılıyoruz. Fuar bizim için mükemmel geçti. Standımız tüm dünyadan bir sürü ziyaretçi ile doldu. İki yıl sonra gene buradayız.”
Hans-Michael Mahr, Almanya Satış Müdürü, Kawasaki Robotics GmbH, Almanya
“Firmada şu aralar boyamaya odaklandık ve dolayısıyla burada elde ettiğimiz bağlantılardan çok memnun kaldık. Hem nitelik hem de nicelik açısından beklediğimizden çok daha iyi geçti. Gelenlerin üçte ikisi nihai müşteriydi, diğerleri de tesis imalatçısıydı. Boya alanında PaintExpo oldukça önemli bir fuar ve herhalde 2018’e de katılırız diye düşünüyorum.”