E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
Bosch, Araçlarda 3D Ekranların Önünü Açıyor

  • Bosch Araç Multimedya Sistemleri Başkanı Dr. Steffen Berns: “Ekranlar, giderek daha interaktif sistemler haline geliyor.”
  •  
  • Daha güvenli: 3D efekt, görsel bilgilerin kullanıcılar tarafından daha hızlı anlaşılabileceği anlamına geliyor.
  •  
  • Daha verimli: Bosch, tüm kontrol işlevlerini bir merkezi işlem ünitesi içerisinde bir araya getirdi.

 

Daha büyük, görsel olarak daha çekici ve çok daha fazla sayıda özelliğe sahip olan dijital ekranlar, araç kokpitlerinin önemli bir özelliği haline geliyor. Ne sürücüler ne de yolcular artık akıllı telefon ve televizyon gibi cihazlarda sahip oldukları ekran ve kontrol özelliklerinden mahrum kalmak istemiyor. Ama bundan daha fazlası var: geleceğin kokpitlerinde dijital ekranlar yalnızca yeni ekran ve kontrol özellikleri sunmakla kalmayıp, sürücüler ve araçları arasındaki etkileşimde de önemli bir role sahip olacak. 

 

Bosch, yeni 3D ekran çözümleriyle bu konuda önemli bir rol üstleniyor. Bosch, bu ekranlarda, geleneksel ekranlara oranla görsel bilgilerin daha hızlı anlaşılmasını sağlayan ve gerçekçi üç boyutlu efekt oluşturan pasif 3D teknolojisini kullanıyor. Bosch Araç Multimedya Sistemleri Başkanı Dr. Steffen Berns, “Ekranlar, sürücülerin bireysel ihtiyaçlarını daha iyi öngörebilen interaktif sistemler haline geliyor. Bosch için bu alanda büyük bir iş potansiyeli var” dedi. Tahminler, global araç içi görüntüleme sistemleri pazarının 2025 itibarıyla iki kat artarak 30 milyar dolara çıkacağını gösteriyor. (Kaynak: Global Market Insights). Bosch ister kavisli, ister organik LED (OLED) ile donatılmış isterse tamamen kişiselleştirilebilir ekranlar olsun, her tür araç ekranı için temel ölçütü belirliyor. 

 

Araç Kokpitinde 3D efekt
3D ekranlar, son zamanlarda araç kokpitlerinde ön plana çıkıyor. Beyaz perdede 3D efektler, özellikle filmin eğlence değerini artırmak için kullanılıyor. Ancak araçlarda durum farklı. Berns, “Ekranın alan derinliği, bir sürücü destek sistemi ya da bir trafik sıkışıklığı uyarısında, sürücülerin önemli görsel bilgileri daha hızlı kavramasını sağlıyor. Ekrandan dışarı fırlıyormuş gibi gözüken uyarılar, çok daha belirgin ve aciliyet hissi veriyor” dedi. 

 

Ayrıca, park etme sırasında arka görüş kamerasından gelen görüntü, daha gerçekçi hale gelerek engellerin daha erken algılanmasını sağlarken; sürücüler arka çamurluk ile örneğin bir otopark duvarı arasında ne kadar mesafe kaldığı konusunda daha kesin bir fikre sahip oluyor. Sokaklarda navigasyon kullanırken; harita ekranının mekansal derinliği, hangi binanın bir sonraki dönüşü işaret ettiğini anında gösterdiği için 3D efekt belirleyici bir role de sahip oluyor. Bosch, yeni ekranı için gözle takip etme ve 3D gözlük gibi ek özelliklere gerek duymadan çalışan pasif 3D teknolojisi kullanıyor. 

 

İnovatif ve interaktif
Gözler, insanların tüm duyusal algılarının yüzde 90’ını oluşturuyor, bu yüzden bir otomobil ekranında yalnızca bilgileri göstermenin modası geçiyor. Bosch, kullanıcılar ve ekranlar arasındaki etkileşime hazır. Bosch’un çözüm portföyü, küçük ve düz ekranlardan büyük ve kavisli ekranlara, hatta yuvarlak veya kesik kenarlar gibi olağandışı şekillerde olmak üzere her türden uygulamayı içeriyor. Etkileşim, sesli veya dokunmatik kontrol şeklinde olabiliyor. Dokunmatik kontrolde dokunsal geri bildirim de mevcut. Berns, “Bosch, her müşteriye uygun bilgi-eğlence sistemleri geliştiriyor. Özellikle gelecekte sürücüler sürüş için otomatik pilotu seçeceğinden, otomobil ve sürücüsü arasındaki etkileşimde insan-makine arayüzü (HMI) çok daha büyük bir önem kazanacak” dedi. 

 

Back-end fark yaratıyor
Ekranların boyutları büyüdükçe daha çok amaçlı ve akıllı hale geliyor; sesli ve dokunmatik kontrol özelliği de eklenince, daha fazla bilgisayar gücüne ihtiyaç duyuluyor. Bu, çok daha fazla sayıda kontrol ünitesi anlamına geliyor. Şu anda bile 15 back-end işlem ünitesi, ekran ve işletim sistemlerini kontrol ediyor. Bosch, tüm HMI’yı koordine etmek üzere sadece bir kokpit bilgisayarı kullanıyor ve tüm kontrol işlevlerini, bir merkezi kontrol ünitesine devrediyor. Bosch Araç Multimedya Sistemleri Başkanı Dr. Steffen Berns, “Kokpite zeka katıyoruz” derken, Bosch’un 3D ekran teknolojisini özetliyor. Daha az kontrol ünitesi daha az ağırlık anlamına geliyor ve aynı zamanda araç geliştirme süreleri de kısalıyor. Kablosuz güncellemeler sayesinde, bilgi-eğlence sistemi aynı bir akıllı telefon gibi güncel tutulabiliyor. 

 

Önce emniyet
Araç içi ekranlar, katı emniyet standartlarına tabi tutuluyor. Özellikle sıcaklık dalgalanmaları ve titreşimler söz konusu olduğunda, bu standartlar tüketici elektroniği ürünlerinin çok daha üzerine çıkıyor. Örneğin, otomobil ekranlarının eksi 40 ila artı 120 santigrat arasındaki sıcaklıkta mükemmel bir şekilde çalışması gerekiyor ve bu durumun, aracın tüm hizmet ömrü boyunca korunması önem taşıyor. Kısmi arıza durumunda bile sürücülerin, her zaman için asgari miktarda önemli bilgilere erişebilmesi gerekiyor. Bu nedenle Bosch işletim sistemleri, araç kullanımına uygun hale getirilmek üzere kapsamlı testlerden geçiriliyor.

 

Bosch, Audi Quattro’nun kokpitinde yer alan dünyanın ilk dijital ekranı gibi, 1980’lerden beri araç ekranları konusunda sürekli olarak yeni dönüm noktalarına ulaşıyor.  Beş yıl önce isteğe göre programlanabilen ilk ekran Audi TT üretimine dahil edildi.  Ayrıca  VW Touareg’in Innovision kokpitinde Bosch tarafından geliştirilen dünyanın ilk kavisli gösterge paneli kullanıldı. Bosch, dijital inovasyonlarını motosikletlerin ve eBike’ların ekranlarına da uyguluyor.

Paylaş Tweet Paylaş
3150 kez okundu
HABERLER
Euroguss 2026 Destek Programı Trendleri, Teknolojileri ve Ağ Oluşturmayı Sunuyor
13-15 Ocak 2026 tarihleri ​​arasında Nürnberg, uluslararası döküm endüstrisinin merkezi haline gelecek. EUROGUSS, teknoloji, iş dünyası ve politikadaki güncel gelişmele DEVAMI...
MAGMA 9. Geleneksel Kullanıcı Toplantısı
MAGMA Türkiye, kullanıcıları ile 3 Ekim 2025 tarihinde JW Marriott İstanbul Marmara Sea Otel’de buluştu.   MAGMA, Türkiye’deki kullanıcılarıyla bir araya gelme ve bilgi DEVAMI...
Müşteri Deneyimi Yönetiminde Rakamsal Hedefler, Yerini Deneyimin Gerçek Değerini Çıkaran Göstergelere Bıraktı
Rekabetçi iş dünyasında şirketlerin başarısında sundukları müşteri deneyimi yönetimi artık yalnızca finansal rakamlarla ölçülmüyor. Yıllarca performans deni DEVAMI...
Big Bang Startup Challenge Bu Yıl 25-26 Kasım’da UNIQ İstanbul’da Gerçekleştirilecek
İTÜ ARI Teknokent’in Kuluçka Merkezi İTÜ Çekirdek tarafından her yıl düzenlenen Türkiye’nin en büyük girişimcilik etkinliği Big Bang Startup C DEVAMI...
Kaleseramik’ten Seramik Sektöründe Sürdürülebilir ve Yenilikçi Ar-Ge Atılımı
Türkiye seramik sektörünün lider firmalarından Kaleseramik, Ar-Ge Merkezi bünyesinde kuracağı “Seramik Teknolojileri Öncül Ar-Ge Laboratuvarı” ile T&Uu DEVAMI...
Schlotter’in Yeni Prosesi Dünyada İlk Kez Paintexpo Eurasıa ve Surtech Eurasıa’da
Endüstriyel kaplama ve yüzey işlem teknolojileri, otomotivden beyaz eşyaya, savunma sanayiinden elektroniğe kadar birçok sektörde ürünlerin yüzey kalitesini artı DEVAMI...
GALSİAD Yeni Yönetim Kurulu Görev Dağılımını Tamamladı: Sektörün Dinamikleri İçin Güçlü Kadro
Girişimci Alüminyum Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (GALSİAD), geçtiğimiz günlerde başarıyla gerçekleştirdiği Olağan Genel Kurul toplantısının ardından, 2025-2027 dö DEVAMI...
Alüminyum Sektörünün Geleceği Masaya Yatırıldı
Girişimci Alüminyum Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (GALSİAD), 2025-2027 dönemi Olağan Genel Kurul Toplantısı’nı 19 Haziran 2025 tarihinde İstanbul Cemile Sultan Korusu’nd DEVAMI...
GALSİAD Yönetim Kurulu Sistem Makina'da Toplandı
Girişimci Alüminyum Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (GALSİAD) Yönetim Kurulu, dernek üyesi ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı (Teknik) Sayın Bülent Çivici&rsquo DEVAMI...
Ekonomi Zirvesi’nde Küresel Krizler, Politikalar ve Dönüşüm Masaya Yatırıldı
İstanbul Ticaret Üniversitesi Ekonomi Topluluğu tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Ekonomi Zirvesi’nde, akademisyenler ve ekonomistler makroekonomik ist DEVAMI...
Heyecanla Bekleniyor – Düsseldorf’ta Kaynak ve Kesme Sanayine Yönelik Tamamen Yeni Bir Fuar Formatı
Messe Düsseldorf, USE 2027 ile fuarcılık sektörüne yeni bir soluk getiriyor.   Düsseldorf, 6 Mart 2025 – Yeni bir platforma duyulan ihtiyaç için sekt&o DEVAMI...
Otomobillerin Geleceği Üretimde Başlıyor
Otomobil üretimindeki işlem verileri nasıl kaydedilebilir ve üretimde enerji ve kaynak verimliliğini artırmak için nasıl kullanılabilir? Tahrik milleri ve aks tahrikleri gibi dişli DEVAMI...
Alüminyumda Kadın Gücü
Dünya Kadınlar Günü’nü kutlamak amacıyla, TALSAD tarafından 11 Mart’ta Dedeman Otel’de düzenlenen  iftar daveti, alüminyum sektöründeki DEVAMI...
Anadolu Isuzu, BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde
Sürdürülebilirlik alanında uzun yıllardır öncü çalışmalar gerçekleştiren ve 2022 yılında hayata geçirdiği “Yarınlara Dönüşüyoruz&rd DEVAMI...
Kompozit Malzemeler 34.BI-MU’nun Başrol Oyuncusu
9 - 12 Ekim 2024 tarihleri arasında BI-MU’nun 34. gerçekleşecek, işleme ve deformasyon takım tezgahları, robotlar, otomasyon, dijital ve katmanlı üretim, yardımcı teknolojiler ve k DEVAMI...
TIANGONG INTERNATIONAL Markasının Türkiye’deki Satışı Tek Bir Noktadan
Değerli İş Ortaklarımız,   TIANGONG INTERNATIONAL markasının Türkiye’deki temsilcisi olarak; marka haklarımızı ve TG ürünlerini etkileyen kritik bir konuda sizi uyarmak i DEVAMI...
Başarılı Kapanış: 5. TOS+H Expo, Türkiye’de İş Sağlığı ve Güvenliği Alanındaki Lider Konumunu Pekiştiriyor
Düsseldorf, 27 Mayıs 2024 – 2 - 4 Mayıs 2024 tarihleri arasında İstanbul’da beşinci kez düzenlenen TOS+H Expo tam anlamıyla bir başarıydı. Üç gün süren etki DEVAMI...
Yeditepe Yeni Fikir Demo Day 2024 Gerçekleştirildi
Girişimcilik ruhunu keşfetmek ve dinamik toplulukları oluşturmak için Yeditepe Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi (YUTTO) olarak bu yıl sekizincisini düzenlediği Yeditepe Yeni Fi DEVAMI...
BHTS’2024 - 2. Boğaziçi Uluslararası Isıl İşlem Sempozyumu Gerçekleşti
BHTS’2024 - 2. Boğaziçi Uluslararası Isıl İşlem Sempozyumu,MISAD-Metal Isıl İşlem Sanayicileri Derneği ve METEM-TMMOB Metalurji ve Malzeme Mühendisleri Odası Eğitim Merkezi iş birl DEVAMI...
MISAD Üyeleriyle Birlikte 2. Isıl İşlem Sempozyumunu Değerlendirdi
25 MAYIS 2024 TARİHİNDE Cemile sultan korosunda kahvaltılı bir toplantı düzenledi. Kalabalık katılımın olduğu kahvaltıda Metem ve Mısad olarak gerçekleştirilen 2. Isıl işlem sempozyumu v DEVAMI...
KSO’nun Tasarım Yarışması’nın Bu Seneki Teması ‘Sürdürülebilir Teknoloji’
Kocaeli Sanayi Odası Mesleki Eğitim Komisyonu organizasyonunda, Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Tekyaz firması iş birliği ile düzenlenen Tasarım Yarışması, ‘S&uum DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler