Çin’de, takım tezgahı endüstrisi için uzun vadeli beklentiler hala iyi. Dahası, Çin’de cobot’lar artıyor. Peki Corona bu pazarı nasıl etkiledi?
Corona virüsü, Çin’in takım tezgahı endüstrisini sert bir şekilde vurdu, ancak şimdiye kadar sektör için önemli eğilimler ve gelecek tahminleri üzerinde nispeten az etkisi oldu. Pazar uzmanları tarafından yapılan en son veriler ve analizler, dünyanın en büyük takım tezgahları pazarında bu şekilde özetlenebilir.
Şimdi ilk kez mevcut olan bu yılın ilk çeyreğine ait rakamlar, imalat endüstrisi için kilit bir sektörün parçası olan Çin’deki takım tezgahı üreticilerinin fabrika kapatma ve diğer karantina önlemlerinden aşırı derecede etkilendiğini doğruluyor. Aynı zamanda, endüstri gözlemcileri, özellikle de Corona’ya yanıt olarak sektör gerekli dijital dönüşüm ve kalite iyileştirmesiyle daha da kararlı bir şekilde karşı karşıya kalırsa, Halk Cumhuriyeti’ndeki endüstri için hala bir “altın çağ” öngörüyorlar.
Bekleneceği üzere, ilk çeyreğe ait veriler yıkıcı. Bu yılın Ocak-Mart ayları arasında otomobil fabrikalarındaki montaj hatları durma noktasına gelirken ve Çin’deki diğer fabrikalarda ışıklar sönerken, takım tezgahı üreticileri de pek bir şey başaramadı. Pekin’deki Ulusal İstatistik Bürosu’na göre, Çin takım tezgahı endüstrisinin birikmiş işletme sonuçları, geçen yıla göre üç ayda% 20,8 düştü. Hatta aynı dönemde bir önceki yıla göre birikmiş karlar% 31,3 düştü.
Çin Takım Tezgahı ve Takım Üreticileri Birliği’nin bir analizinde konuşan konuşmacı, ekonomik gerilemenin bu yılın ana konusu olduğunu belirtti. Aynı zamanda sektörün temel potansiyeli değişmedi. Machine Tool Association, “1,4 milyar nüfusuyla Çin, büyük bir pazar avantajına, eksiksiz bir üretim ekosistemine ve güçlü bir ekonomik dayanıklılığa sahip” diye yazdı.
Analistlerin hiçbiri, hatta Çin’in endüstri birliği bile, Çin’in ihracat pazarlarında Corona kaynaklı talep düşüşünden değer zincirlerindeki akut darboğazlara kadar değişen sektörün mevcut zorluklarını küçümsemiyor. Dernek, Corona’nın “CNC sistemleri, rasyonel lineer kodlayıcılar, optik kodlayıcılar, hassas rulmanlar ve diğer parçalar gibi ithal ileri teknoloji anahtar bileşenler” için tedarik sorunlarına neden olduğundan şikayet etti.
Ancak pazar gözlemcileri, Çin’in hala takım tezgahlarının tüketiminde, üretiminde ve ithalatında dünya lideri olduğunu ve ihracatının dünyada dördüncü sırada olduğunu vurguluyor. Pekin merkezi hükümetinin ekonomik canlandırma önlemleri arasında, ülkenin imalat sanayisinin “Yeni Altyapı” başlığı altında hızlandırılmış dijitalleşmesi için hedeflenen sübvansiyonlar da yer alıyor.
Bu nedenle birçok analist, Çin’in takım tezgahı pazarında, özellikle de endüstrinin yüksek kaliteli kısmıyla ilgili olarak uzun vadede büyük potansiyel görmeye devam ediyor. Maschinenmarkt (Çin), iş birimi Çin’deki Çinli üreticileri sayısallaştırma ile destekleyen Siemens yöneticisi Yang Dahan’dan, önümüzdeki on yıl “takım tezgahlarının dijital üretimi için altın bir on yıl” olabilir.
Siemens uzmanı, yaklaşık iki yıldır Çin’deki takım tezgahı pazarının, dünya çapındaki tüm endüstri gibi, bir gerileme yaşadığını söylüyor, ancak talebin azalması öncelikle “basit, ucuz, düşük hassasiyetli CNC takım tezgahlarını” etkiliyor. Öte yandan, son teknoloji takım tezgahlarına olan talep tamamen bu trende aykırı olarak artıyor ”diyor Yang.
Siemens yöneticisi, Çin takım tezgahı endüstrisinin ihracatının fakir ülkelerden Avrupa pazarına gittikçe daha fazla kaymakta olduğu eğiliminin açıkça görüldüğünü söylüyor. Çinli takım tezgahı üreticileri halihazırda otomotiv endüstrisindeki ve Avrupa’daki diğer kilit endüstrilerdeki en büyük üreticilerin tedarikçileri arasındadır.
Anlaşmaya varan birçok analist, Corona krizinin Çin’in takım tezgahı üreticileri üzerindeki dijital dönüşüm baskısını daha da artıracağı öngörülebilir.
Çin’de ilerleyen Cobot’lar
Bir endüstri için patlayıcı büyümeyi tahmin etmek bugünlerde nadir hale geldi. Ancak cobot üreticileri için - insanlarla işbirliği yapan robotlar - Çin’de iyi zamanlar daha yeni başlıyor gibi görünüyor. Mayıs ayı başlarında yayınlanan bir analizde “Robotics Business Review” ticaret dergisinin tahminine göre Çin, 2023 yılına kadar hızla büyüyen küresel robot pazarındaki payını üçte birden yaklaşık% 50’ye çıkaracak.
Tahminler, kobotlar için küresel pazarın 2018’de yaklaşık 567 milyon dolardan 2027’de 5,6 milyar dolara çıkacağını tahmin ediyor, bu on yıl içinde on kat artacak. Özellikle otomotiv ve elektronik endüstrileri sosyal makinelere ihtiyaç duyuyor ve lojistik endüstrisi de kobotların kullanışlılığını giderek daha fazla keşfediyor.
Eksiksiz otomasyon çözümleri genellikle çok paraya mal olurken, cobot’lar kısmen insan eliyle kontrol edildiğinden çok daha ucuzdur. Hala yarım mühendislik derecesi gerektirmeyen düğmeleri ve kontrol menüleri var ve bazıları hızlı bir şekilde eğitimli kalifiye işçiler tarafından bile kolayca çalıştırılabilir.
Çin hala “dünyanın çalışma tezgahı” ve aynı zamanda endüstriyel robotlar için dünyanın en büyük pazarı. Pek çok üretici, otomasyon ve dijitalleşme olmadan rekabetçi kalamayacaklarını görüyor, ancak kısmen uzman eksikliğinden dolayı genellikle gerekli yatırımlardan uzak duruyor. Öte yandan Cobots, Çin’de yıllardır ortalamanın üzerinde satış büyümesi yaşıyor ve analistler, bu eğilimin Corona döneminde de devam edeceğini tahmin ediyor.
Hükümet yanlısı China Daily’nin bildirdiğine göre, 2014 ile 2018 arasında Çin’in cobot endüstrisi kümülatif yıllık% 65 büyüme gösterdi. 2018 yılında, Çin’de 930 milyon yuan (yaklaşık 120 milyon euro) piyasa değerine 6,320 kobot satıldı. Analistlerin krizden önce tahmin ettiği gibi Corona nedeniyle büyüme bu yıl iki katına çıkmasa bile güçlü büyüme beklenebilir.
Çin hükümeti, otomasyon çabalarında bir dizi sektörü büyük ölçüde destekliyor. Ve cobot üreticileri de devletin yardımından yararlanıyor. Ülkenin her yerinde en az 65 “robot sanayi parkı” kurulmuş durumda. Corona krizinin ardından Pekin, ekonomik canlandırma önlemlerinin bir parçası olarak yeni teknolojilere eskisinden daha agresif bir şekilde yatırım yapacağını duyurdu. Robotlar da listede.
Kasklar zorunlu hale geliyor, ancak satın almak için yeterli değil
Şu anda, Çin’de bisiklet kaskı üreticisi olmak istiyoruz. Bir gecede, Çin hükümeti tüm elektrikli scooter sürücülerini kask gereksinimi ile şaşırttı. 300 milyon elektrikli scooter sahibi var ve şu ana kadar satın almak için yeterli kask yok.
Merkezi hükümetin bu yeni fermanı, Corona krizinin ardından bu yılın başında, satın almak için yeterince maskenin olmadığı ani zorunlu maskelerin uygulanmasını hatırlatıyor. Bazı Çinliler, sıkıntı içinde, kınanmaktan veya kınanmaktan kaçınmak için Çin lahanası yapraklarını yüzlerinin önüne göz ve burun delikleri ile bağladılar.
Kasklarda, akıllı satıcılar şu anda Şangay’daki Wang Zhenxiang gibi bir ömür boyu iş yapıyorlar ve “Güney Çin Sabah Postası” ndaki bir rapora göre 30 Yuan (4,50 euro) karşılığında yüzlerce kask satın alıyor. Şimdi perakende mağazalarında parça başına 85 Yuan (11 euro) karşılığında sattığı parça başına.
Bu makale ilk olarak MM Maschinenmarkt’ta yayınlandı
Henrik Bork, Çin’de uzmanlaşmış ve Pekin merkezli bir danışmanlık ajansı olan Asia Waypoint’in Genel Müdürüdür. China Market Insider, Vogel Communications Group, Würzburg ve Jigong Vogel Media Advertising’in Pekin’deki ortak bir projesidir.
Kaynak: ETMM