Sempozyuma; 29’u Yurtiçinden, 9’u Yurtdışından olmak üzere toplam 38 üniversiteden 157 akademisyen 87 bildiri ile katılırken, sempozyuma Özel Sektör ve Kamu Kurumlarından 28 kurum ve kuruluş temsilcisi de katıldı.
Sempozyumun açılışında konuşan Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Kamil DİLEK; “Uludağ Üniversitesi`nin geçtiğimiz 3 yıl içerisinde eğitimin kalitesi alanında çok önemli çalışmaları gerçekleştirdiğini ve bu kadar kısa zamanda bunları yapan başka bir üniversitenin olmadığını vurguladı.”
Mesleki eğitimin sorunları ve kalitensin konuşulacağı bu sempozyumun tüm taraflar açısından verimli geçeceğini anlatan Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Kamil DİLEK, “Uludağ Üniversitesi`nin tüm ön lisans ve lisans eğitimlerinde uluslararası standartlara çıkması için gerekli çalışmaların kısa sürede tamamlanacağını ifade ederken, Meslek Yüksek Okullarını Akredite edecek bir kurumun olmadığını da belirtti.”
Amaçlarının yaptıkları işin en iyisini olması yönünde çaba harcamak olduğunu belirten Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Kamil DİLEK, “Uludağ Üniversitesi`nin uluslar arası alanda kabul gören ve tercih edilen bir üniversite olması yönünde çalıştıklarını dile getirdi.”
Üniversitelere, toplum ve YÖK tarafından, daha fazla öğrenci alınması yönünde sürekli bir baskı oluşturulduğunu ifade eden Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Kamil DİLEK, “Üniversitelerin eğitimin kalitesini de düşünmek zorunda olduğunu söyledi.”
Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü ve IVETS 2014 Sempozyum Düzenleme Kurlu Başkanı Prof.Dr.Mustafa SEVÜKTEKİN; “Türkiye`de 985 Meslek Yüksek Okulu bulunduğunu ve bu okullarda 750 bini örgün olmak üzere 1,5 milyon öğrencinin öğrenim gördüğünü belirtti. Yüksek öğrenime yerleşen öğrencilerin yüzde 30`nun MYO`larda öğrenimine devam ettiğini, MYO`ların sorunlarının çözümünün aciliyet taşıdığını vurguladı.”
Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü ve IVETS 2014 Sempozyum Düzenleme Kurlu Başkanı Prof.Dr.Mustafa SEVÜKTEKİN konuşmasında; “Ekonomilerin kalkınma süreçlerini hızlandıracak en etkili unsurlardan birisi nitelikli ve kaliteli mesleki elemanlardır. Ekonomide bu beşeri kaynak (meslek elemanı) ihtiyacıMeslek Yüksekokulları tarafından karşılanmaktadır. MYO belirli bir mesleki alanda bilgi ve becerilerin geliştirildiği yüksekokullardır. MYO’nınmisyonu ve temel amacı araştırma yapmak ve bilgi üretmek değildir, mevcut bilgiyi ülke ve yörenin ihtiyaçları doğrultusunda ve özellikle uygulamalı bir biçimde sunmaktır. Dolayısıyla MYO’nın başarısı büyük ölçüde programların ihtiyaç duyulan alanlarda açılmasına, program içeriklerinin uygulamaya yönelik ve kaliteli olmasına bağlıdır. Diğer yandan verimli ve güçlü ekonomilerin vazgeçilmez unsurlarından biri olan nitelikli işgücüne sahip olmanın yolu iyi planlanmış bir mesleki eğitim ve öğretimden geçeceği gerçeği göz ardı edilemez. Bu nedenle bireye belirli bir mesleki alanla ilgili bilgi, beceri ve alışkanlıkları kazandırmak ve bu alandaki yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamak, mesleki eğitim ve öğretimin temel yapısını oluşturur.
MYO ile ilgili olarak öğrenci kabul sisteminden, alt yapı sorunlarına, uygulama ve işyeri eğitimi eksikliğinden mezunlarının istihdamına ve MYO algısına kadar farklı sorunların olduğu açıktır. Bu nedenle arka plandaki bu önemli sorunların yanında MYO mezunlarını birer meslek elemanı olarak iş hayatına atılırken elbette tam anlamıyla mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri bu kadar kısa bir eğitim-öğretim dönemi içerisinde kazandırmak beklenilemez. Dolayısıyla mesleki eğitimin ve öğretimin kalitesini ulusal bir kalite güvencesiyle arttırılmasına ve bir kimlik kazandırılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.
Son yıllarda farklı isim ve oluşumlar altında Meslek Yüksekokulları ve mesleki eğitim ve öğretim sorunlarına ilişkin ulusal ve uluslararası sempozyumlar, konferanslar ve toplantıların yapıldığını izlemekteyiz. Ayrıca benzer konularda çok sayıda projeye de imza atılmaktadır. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak özellikle sosyal bilimler alanlarında konuşmamın başında da ima ettiğim gibi “Meslek Gelecektir” vurgusuyla;
•Mesleki yükseköğrenimin yeri, önemi ve sorunları, diploma tanınabilirliği,
•Ünvanlaştırma, kariyer planlama,
istihdam ve işgücü sorunları, ücretlendirme politikaları, sosyal haklar ve sosyal güvenlik,…gibi bir çok konuyu gündemine alan “1. Mesleki Eğitim ve Öğretim Sempozyumu” nu düzenleyerek özellikle başta YÖK olmak üzere kamu kurum ve kuruluşları ile ilgili özel kuruluşların açmış oldukları tartışma ortamına önemli katkılar sağlayacağı kanaatindeyim. Sempozyuma ulusal ve uluslararası önemli katılımlar sağlanmıştır. Özellikle İş hayatının ve kamunun değerli temsilcileri hem panelist olarak, hem de tebliğ sunarak önemli katkılarda bulunacaklardır. Bu sempozyum belirli aralıklarla tekrar edilerek gelenekselleştirilecek ve mesleki eğitimin sorunlarına olan ilgi sıcak tutulacaktır.” dedi.
Sempozyumun açılış konuşmasını yapan Süleyman Demirel Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Mehmet Cengiz KAYACAN; “Meslek Yüksek Okullarına Merkezi yönetimin, Yerel Yöneticilerin ve Yüksek Öğretim Kurumu’nun bakış açılarını, sorunlarına yönelik çözüm yaklaşımlarını” açıkladı.
Açılış konuşmalarının ardından Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F. Çalışma Ekonomisi Bölümü Öğretim Üyesi Prof.Dr.Yusuf ALPER tarafından yönetilen“MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN MEVCUT DURUMU, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ” konulu panelde, Hitit Üniversitesi Rektörü Prof Dr. Reha Metin ALKAN,Süleyman Demirel Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Mehmet Cengiz KAYACAN, Uludağ Üniversitesi MEYOK Koordinatörü ve Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü ProfDr.Rıdvan EZENTAŞve Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu MüdürüProf.Dr.Mustafa SEVÜKTEKİN akademik yönüyle, Ermetal A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Fahrettin GÜLENER, Bursalı Havlu Yönetim Kurulu Başkanı Fuat BURSALI, ŞAYPA Ticari Operasyonlar Koordinatörü Bülent MERTYÜREK, Bursa Yeminli Mali Müşavirler Odası Başkanı Sedat AKBIYIK, ChassisBrakes International Genel Müdürü Uygar ETİsektörel yönüyle Mesleki Eğitim ve Öğretimin mevcut durumu, sorunlar ve çözüm önerilerini dile getirdiler.