Dünya devlerinin portföyündeki tüm araçların kabin, bagaj, tavan, kapı, çamurluk, şase gibi bütün sac aksamlarının kalıplarını ve seri imalatını yapan Sarıgözoğlu, bu kapsamlı üretim yeteneği ile sektördeki güçlü konumunu ortaya koyuyor. Türkiye’nin ilk 500 firması arasında yer alarak büyüklüğünü ve sektördeki etkisini gösteren Sarıgözoğlu; Manisa, Bursa, Aksaray ve Kocaeli olmak üzere dört farklı şehirdeki tesislerinde Ford, Tofaş, Renault, Mercedes, BMW, MAN, Mitsubishi Fuso, Otokar gibi global otomotiv markalarına girdi sağlıyor. Ayrıca, beyaz eşya sektöründe Bosch’a, havacılık sektöründe ise Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş.(TUSAŞ)’a hizmet sunuyor. Havacılık sektöründeki çalışmaları ile Türkiye’nin Milli Muharip Uçağı KAAN projesine büyük katkı sağlayan Sarıgözoğlu, bu katkısından dolayı TUSAŞ tarafından teşekkür ödülüne layık görüldü.
Ar-Ge Merkezi statüsü kazandı
Sarıgözoğlu, yaklaşık 10 yıldır faal olan Tasarım Merkezi’nin yanı sıra, geçtiğimiz Nisan ayında Bakanlık onayı ile Ar-Ge Merkezi statüsü kazandı. Hem Tasarım Merkezi hem de Ar-Ge Merkezi statüsü ile Manisa Teknokent Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri İşbirliği Platformu’nda inovasyon ve teknolojik gelişmeleri teşvik etmek amacıyla verilen Ticarileşme ödülü alarak inovasyon kültürünü daha da ileriye taşıdı.
Dijitalleşmede önemli adımlar atıldı
Yeni nesil teknolojilerin kullanıldığı araçların üretiminde stratejik ortak olarak konumlanan Sarıgözoğlu, otomotiv sektöründeki kalıp ve presli parça hizmetlerini sürdürürken, ağır ticari araçların hidrojen yakıt hücrelerine yönelik girdi üretimine geçmesi, firmanın teknolojik çeşitliliğini ve stratejik vizyonunu yansıtıyor. Bu teknoloji, geleceğin temiz enerji çözümlerinden biri olarak kabul ediliyor ve Sarıgözoğlu’nun bu alandaki rolü, firmanın sürdürülebilir enerji çözümlerine olan bağlılığını ve teknolojik yetkinliğini pekiştiriyor. Almanya, Romanya, Portekiz, Birleşik Krallık, Amerika, Brezilya, Güney Afrika ve Çin’e ihracat yapan firmanın, elektrikli ve otonom araçlar ile yeni nesil teknolojilere yönelik üretim ve geliştirme çalışmaları artan bir ivme ile devam ediyor. Bu bağlamda çevreci teknolojilere uygun süreçler ve makineler kullanmayı referans alıyor. Dijitalleşme stratejisi doğrultusunda, robot ağırlıklı ileri teknoloji makine parkuruna sahip olan Sarıgözoğlu, SAP S/HANA geçişini de bu yılın başında gerçekleştirdi. Hem otomotiv sektöründe hem de yenilikçi enerji çözümlerinde güçlü bir rol üstlenmeye devam eden Sarıgözoğlu, hidrojen yakıt hücreleri alanındaki yatırımlar ve işbirlikleri, firmanın teknolojik gelişmelerle uyumlu bir şekilde büyümesini ve sektördeki etkisini artırmasını sağlıyor.
Gölcük Fabrika’da deneme üretimi yapıldı
Tümüyle elektrikli araçların girdilerini üretmeye yönelik olarak gerçekleşen Gölcük yatırımı hakkında Mustafa Sarıgözoğlu; “Temmuz ayı başında deneme üretimi yapma hedefini tutturduk. Tümüyle elektrikli araçların girdilerini üretmeye yönelik ve tamamen yeni bir yatırım. Burada üretilecek komponentler çok yakınımızdaki Ford Otosan fabrikasına saatlik hatta dakikalık periyotlarda sevk edilmiş olacak. Ford Otosan’da sadece teknolojik anlamda bir seviye atlamakla kalınmıyor, aynı zamanda adet anlamında dikey bir büyüme söz konusu. Büyümeye paralel biz de bütün fabrikalarımızda yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz” ifadelerini kullandı. Ford Otosan’ın Romanya yatırımında da tedarikçisi olduklarını açıklayan Sarıgözoğlu; “Orada üretilen araçların tasarım ve mühendislik girdileri ağırlıkla Türkiye’den gerçekleşiyor. İlk etapta Türkiye’deki fabrikalarımızdan gönderilecek olan bu sevkiyatların ilerleyen zamanda Romanya’da hayata geçirmeyi ön gördüğümüz fabrikamızdan olmasını düşünüyoruz” dedi.
Manisa Kalıp Fabrikasını genişletti
İki yıl önce Nikola ve Bosch firmalarıyla üçlü bir işbirliği oluşturarak, hidrojen yakıt hücresi üretmek için Ar-Ge çalışmalarına başladıklarını hatırlatan Sarıgözoğlu, bu yılın başlarında seri üretimine geçtikleri ürünün kapasitesini arttırmak için ek yatırımlar gerçekleştirildiğini söyledi. “Bu konuda 3’lü çalışmanın Türkiye ayağını oluşturmak ve Türkiye’de ilk ve tek olmak bize ayrıca gurur veriyor” diyen Sarıgözoğlu, “Manisa’daki kalıp fabrikasının genişletilmesi ve bu genişleme alanına yeni CNC makinalarının, yeni kaynak robotlarının çalışır halde yerleşimi sonuçlandı. Bu fabrikamızdaki ek üretim tesisi özellikle hidrojen yakıtlı ağır vasıtaların yakıt hücrelerini üretme konusundaki çalışmalarımızda kapasite ve kantite artışı ihtiyacına yanıt verecek. 2022’nin son çeyreğinde deneme üretimlerini gerçekleştirdiğimiz ürünün 2023 yılının başlarından itibaren seri üretimine başlandı. Bu konu çok hızlı gelişecek ve adetler dikey şekilde artacak” dedi.