Indiana´dan Fort Wayne şirketlerinden; Advanced Machine & Tool (AMT), EPLAN çözümlerini kullanarak oldukça önemli verimlilik artışı yaşamıştır ve AutoCAD Electrical´dan EPLAN´a geçiş yapmışlardır. Cihaz etiketleme, kablo numaralandırma, makine tasarımlarının standardizasyonu, arşivleme ve yinelenen içeriğin yeniden kullanılması gibi zaman gerektiren ürün geliştirme aşamaları basitleştirilmiş ve hızlandırılmıştır.
Birçok Özel Makine Projesi için Hızlandırılmış Tasarım
Advanced Machine & Tool (AMT) şirketi´nin üç yıl önce EPLAN´ı seçmesine sebep olan süreç alışılmadık bir başlangıç noktasına sahip. EPLAN´a geçiş yapan birçok şirket bunu sahip oldukları CAD yazılımlarının mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamaya yetmediğini fark ettikten sonra bunu yapmıştır. AutoCAD Electrical´da çalışan AMT mühendisleri büyük çaplı bir otomobil endüstrisi müşterisi sipariş verdiği makinelerin dokümantasyon üretimini hızlandırmak ve doğruluklarını iyileştirmek amacıyla EPLAN elektrik çizimlerini kullanmasını bilhassa isteyene kadar bir eksiklik hissetmemişlerdi. Bu AMT´yi EPLAN´ın daha iyi bir seçenek olup olmadığını araştırmaya itti. Onun daha iyi bir seçenek olduğuna karar veren AMT, tüm elektrikli ve akışkan gücü görevlerinin EPLAN Platformuna aşamalı olarak geçmesi için gereken süreci başlattı. Şimdi ise mühendisler şirketin yaptığı bu değişiklikten oldukça memnun. Elektrik mühendisi Mark Lohrman şunları ifade ediyor: »Eski CAD sistemi ile rahat olduğumuzu düşünüyorduk, ancak eminim ki şu an hiçbirimiz tekrar eskiye dönmek istemetiz».
Motor üreten makineler inşa eder
AMT; birçoğu makina üreticileri için olmak üzere otomotiv ve diğer endüstrilerde kullanılan elektrik motorlarının, jeneratörlerin ve alternatörlerin üretiminde kullanılan sarma ve sargı ekipmanlarının kurulumunda uzmanlaşmıştır. Bir siparişin yerine getirilmesinde mühendislik aşaması üç gün kadar kısa sürebileceği gibi, çoğu detaylı proje için süre 60 haftaya kadar uzayabilmektedir; ancak standart bir siparişte müşteri mevcut üretimlerin artırılması ya da modernize edilmesi ya da yeni bir motor üretimi için tek bir makine istemektedir. Lohrman sözlerine şöyle devam ediyor: »Bu durum mevcut olan makineye benzer bir makine eklemek kadar basit olabilir ya müşteri bize üretmek istediği ürünü göstererek ´Bunu nasıl üretebiliriz?´ diye de sorabilir.
Tüm projeler EPLAN´da yapıldı
EPLAN dokümantasyonu gerektiren bir otomotiv müşterisinin haricinde, AMT EPLAN´ı uygulamaya karşı biraz tutucu bir yaklaşım içerisindeydi. Projeler üretkenlik açısından kazanımları teyit etmek üzere değerlendirmelere tabi tutulmuştur ve zamanla daha çok proje EPLAN´da tamamlanmıştır. Lohrman şunları belirtiyor: »Artık hangi ürünün piyasaya sürüleceğinden bağımsız olarak ürünü EPLAN´da hazırlayacak bir noktadayız». EPLAN´a geçiş yapmak daha öncesinde mümkün olandan daha doğru ve daha iyi yapılandırılmış dokümantasyonun üretilmesini mümkün kılmaktadır.
Zaman gerektiren çoğu iş otomatikleşti
AutoCAD´te iki haftalık bir çalışma gerektirebilecek olan bir iş için EPLAN kullanıldığında elde edilen başlıca kazanımlar:
Yaklaşık 23-28 çalışma saati içerisinde- dört alanda iş gerçekleştirildi.
Cihaz etiketleme ve kablo numaralandırma eskiden manuel bir işlemdi. Artık asıl cihaz etiketleri, kablo numaraları ve terminal etiketlerinin üretimi ile birlikte otomatik hale getirilmiştir. AMT mühendisleri EPLAN´ın dahili işlevselliğini kullanarak tüm verileri içeren bir Excel sayfasını aktararak yazıcıları kurdular... 4-5 saatten tasarruf edildi.
Hatasız terminal diyagramları ve BOM´lar otomatik olarak üretildi... beş saatten tasarrufedildi.
Standart devre şeması arşivlendi ve projeden projeye yeniden kullanıldı... 8-12 saattentasarruf edildi.
Akışkan şematikleri cihaz isimlendirmede ve kayıp bileşenlerde yaşanan hataları giderecek şekilde proje geneline entegre edildi... altı saatten tasarruf edildi.Daha geniş projeler için elde edilen kazançlar orantısal olarak daha da büyüktür.
Makro arşivi büyümeye devam etmektedir
Lohrman sözlerine şöyle devam ediyor:» Otomatik numaralandırma bizim için büyük bir şey.Parçaların listesine gidebilir ve bir parça seçebilirim. Bununla alakalı bir makro varsa, hazırım demektir.» Arşivleme ve standart içeriğin yeniden kullanılmasının yararları EPLAN makroları olarak saklanan içerik unsurlarının miktarı ile birlikte artmaktadır: şu anda bu sayı 300 işlemin ve 500 bileşenin üzerindedir. »Çizimler arşivlenip ve kolaylıkla bulunabilir. Birkaç dakika içerisinde eksiksiz bir çizim seti oluşturabilirim-Kağıt dosyalar arasında kaybolmama gerek yok.Makinelerimizin büyük bir çoğunluğu özel isteğe göre olsa da küçük değişiklikler ile tekrarladığımız bazı noktalar da mevcut. EPLAN ile çizimleri arşivden alabiliriz, küçük değişiklikleri hızlı ve kolay bir şekilde yapabiliriz ve bir dizi plan ortaya koyabiliriz.» AMT mühendisleri ayrıca parça verileri için bir başka kaynak daha kullanıyor: EPLAN Data Portal. Bu portalı Allen Bradley, WAGO ve diğer bilgiler dahil olmak üzere bir dizi bileşen verisini indirmek amacıyla kullanıyorlar.» Data Portal kullanımı oldukça kolay,» diyen Lohrman şöyle devam etti: »Ölçümleri bulmak için sayfalarca belgeyi tek tek incelemek zorunda olmamak zaman açısından önemli bir tasarruf sağlıyor. Yeni bir parça istiyorsam, her zaman önce Data Portal´a bakıyorum.»
Mühendislik daha entegre hale geldi
AMT için EPLAN´ın desteği daha düzgün bir geçiş sağladı. »Genellikle gün içerisinde bir talepte bulunduğumuzda oldukça hızlı bir geri dönüş alıyoruz. Bir EPLAN destek teknisyeni çevrimiçi olarak ekranımı görebilir ve böylece sorunun ne olduğunu anlayabilir. Bu sorun giderme aşamasını oldukça kolay bir hale getirmektedir.» AMT´nin EPLAN ile ileriye dönük planlarına EPLAN Fluid programına ilişkin daha fazla mühendis eğitim aldıkça elektrik ve akışkan tasarımların daha yakın entegrasyonu da dahil olacak gibi gözüküyor. Bu şekilde iki disiplin de projeleri hızlandırmak ve sonuçları optimize etmek üzere yan yana çalışabilir. Gelecekte atılacak bir diğer adım da EEC One´ın - yeni EPLAN Engineering Center One – işlevsel birimlerdeki makinelerin mekatronik olarak tasarlanmasına başlamak olabilir.