E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Tarihi İpek Yolu Otomotivle Canlanıyor

 

Türk otomotiv endüstrisinin ilk kez milli katılımla yer aldığı Pekin’deki oto yan sanayi fuarı CIAPE’de hem Çinli firmalar, hem de Çin medyası tarafından büyük ilgi gördü. 

 
Çin’de 8 Türk firmasının yatırımı bulunduğunu, 4 firmanın da yatırım için görüşmelerini sürdürdüğünü aktaran TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, globalleşmenin adımlarını attıklarını söyledi. OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu da Çinli üreticilerin binek otomobildeki kalite sıkıntısına değinerek bu alanda fırsatlar olduğunu vurguladı.
 
 
Otomotiv endüstrisi, Çin’de ilk kez bir fuara katılarak bu ülke ile sektörel bazda ilişkilerini geliştirebilmek için önemli bir adım attı. Pekin’de 12-15 Eylül tarihleri arasında düzenlenen uluslararası yan sanayi fuarı China International Auto Parts Expo’da (CIAPE) Türkiye ‘focus ülke’ olarak 22 firma ve 60 kişilik bir heyetle yer aldı. İki ülke temsilcilerinin de karşılıklı yatırım çağrısı yaptığı fuarda, otomotiv endüstrilerini birlikte geliştirebilmeleri üzerinde duruldu.  
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) organizasyonu ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) girişimleriyle Türk otomotiv endüstrisi tarihi İpek Yolu’nu otomotivle canlandırmaya odaklandı. Dünyanın en büyük otomotiv üreticisi olan Çin’deki otomotiv endüstrisini yerinde incelemek isteyen Türk otomotivciler, burada 20 milyon adetlik üretim ve aynı rakama eşit iç pazardan dolayı bu ülkenin fırsatlar yaratabileceğini öngörüyor. 
 
Hedef kısa vadede ihracat artışı 
Fuar çerçevesinde gerçekleştirilen konferanslarda da güvenlik sistemlerinden enerji tasarrufuna, gelecek teknolojilerden konfora, inovasyondan çevreci projelere kadar birçok detay masaya yatırıldı. TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, 600 metrekarelik bir alanda Çin ve Rusya’nın ardından en büyük katılımın Türkiye’den olduğunu kaydederek, Türk firmalarının globalleşmenin adımlarını attığını söyledi. Fuar nedeniyle TAYSAD olarak Çinli firmalarla ikili temaslara başladıklarını aktaran Dudaroğlu, “Kısa vadede ürün satışına başlayabiliriz, ancak daha uzun vadede 
mutlaka Çinli bir ortakla bu ülkede yer almalıyız. Çin’in önemli üreticilerinden FAW ile gerçekleştirdiğimiz görüşmelerde mutlaka yatırım yapmamız gerektiğinin altını çizdiler” diye konuştu.
 
Türk otomotiv endüstrisinin Çinli markalardan yüzde 15-20 daha pahalı olduğuna vurgu yapan Dudaroğlu, bunun kalite, esneklik, lojistik avantaj, yetkin insan gücü, 50 yıllık tecrübeden kaynaklandığını kaydetti. Dudaroğlu, Çinli firmalarla özellikle Ar-Ge anlamında işbirliğinin büyük fırsatlar yaratabileceğine inandığını aktararak şöyle devam etti:
 
4 firma yatırım için görüşüyor
“Türkiye Çin gibi büyük bir pazarda yer alamıyorsa bu bizim hatamız. Burada yer alabilmek için şimdi ilk adımlarımızı attık. Biz bir adım attık mı fethetmeden çıkmayız. Halen bu ülkede 8 firmamız yatırım yapmış durumda. 4 firmamız da yatırım için görüşmelerini sürdürüyor. Amacımız bunları artırmak ve Çinli firmaları da ülkemize çekebilmek. Onlar bizi davet ederken, bizler de onları ülkemize çağırıyoruz.” 
 
Globalleşme hamlesi başlıyor
Fuarı değerlendiren OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu da Türkiye’nin 2023 yılı hedeflerini hatırlatarak, 1980’li yıllarda ihracat, ardından kalite ataklarının başarıyla tamamlandığını, şimdi de sırada globalleşme atağının olduğunu
ifade etti. Burhanoğlu, devletin Türk firmalarının globalleşmesi için bir strateji belgesi hazırladığına da değinerek, bu alandaki eksiklerin ve neler yapılması gerektiğinin belirlenmesiyle atağa kalkılacağına inandığını belirtti. 
 
Binek otomobilde fırsat var
Türkiye’de firmaların Ar-Ge’ye çok iyi tepki verdiğinin de altını çizen Burhanoğlu, Türkiye’nin genel anlamda Çin’e 2.8 milyar dolar ihracat yaptığını, bu ülkeden de 22 milyar dolarlık ithalat gerçekleştiğine değinerek, “Bizim 2023 hedeflerimiz çerçevesinde ihracatımızı bu ülkeye yönelik en az 10 kat artırmamız lazım. Otomotiv yan sanayi sektöründe Çin, ticari araçta daha kuvvetli. Binek otomobilde ise henüz kaliteleri yeterli değil. Biz binek oto alanına yönelerek fırsatlar yaratabiliriz. Önce ticari faaliyetle, ardından da yatırımla bu ülkede olabiliriz. Bir diğer amacımız da Çinli firmaları ülkemize çekebilmek. Çinliler Çin standardında rekabetçi, biz ise Avrupa standardında rekabetçiyiz. Buradan sinerji yaratabiliriz. Bizler de Çinli firmaların Avrupa’ya açılabilmeleri için onlara önemli fırsatlar sunabiliriz” dedi. 
 
Diğer yandan Türk heyeti Çinli firmaların yanı sıra gazetecilerin de yoğun ilgisiyle karşılaştı. TAYSAD Başkanı Dudaroğlu, OİB Başkan Yardımcısı Burhanoğlu ile OİB Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Kabatepe de Çinli gazetecilerle basın toplantısı gerçekleştirdi. 
 
 
Paylaş Tweet Paylaş
1398 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM