Türkiye Ambalaj sektörünün 2016 yılının ilk 6 ayına ait ithalat ve ihracat rakamları açıklandı. Ambalaj Sanayicileri Derneği’nin (ASD) raporuna göre: ambalaj sektörünün ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine oranla miktar olarak yüzde 24; değer olarak yüzde 9 arttı. Ambalaj ithalatı ise bir önceki yılın aynı dönemine oranla miktar olarak yüzde 3 azalırken; değer olarak yüzde 5 arttı.

Ambalaj türüne göre ihracat rakamlarına bakıldığında; plastik ambalajların yüzde 67’lik payla ilk sırada, kağıt/karton ambalajların ise yüzde 23 ile ikinci sırada yer aldığı görülüyor. 2016 yılının ilk 6 ayında değer bazında en fazla ihracat yapılan ilk 10 ülke ise; Almanya, İngiltere, Irak, Fransa, İtalya, İsrail, İran, Hollanda, Bulgaristan ve ABD olarak sıralandı.
Ambalaj türüne göre genel toplamlara bakıldığında plastik ambalaj ithalatı oranının değer olarak yüzde 54; kağıt/karton ambalaj ithalat oranının değer olarak yüzde 34 olduğu görülmekte. 2016 yılının ilk 6 ayında değer bazında en fazla ithalat yapılan ilk 10 ülke ise; Almanya, Çin, İtalya, ABD, Güney Kore, Fransa, İngiltere, Finlandiya, İspanya ve Belçika olarak sıralandı.
Türkiye Ambalaj Sanayicileri, küresel ekonomideki belirsizliklere rağmen yeni pazarlar kazanmaya devam ediyor ve katma değerli üretim gerçekleştiriyor. Rekabet gücü ve potansiyeli yüksek olan sektör; AB, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Kafkaslar ve Balkanlar olmak üzere 180’den fazla ülkeye ihracat yapıyor. Avrasya’nın ambalaj merkezi olma yolunda kararlı adımlarla yürüyen Türkiye Ambalaj Sanayi, 2023’te 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğü ve 10 milyar dolarlık ihracat hedefini de koruyor.