ABD eski Başkanı Trump’ın Çin’e karşı yürüttüğü ticaret savaşları ile başlayan ve hemen arkasından ortaya çıkan Covid-19 Pandemisinin etkisi ile birlikte ülkeler, firmalar ve kişiler Çin’e karşı tavır almaya başladı. Çin malları yerine başka ülkelerin mallarına yönelim başladı. Bu süreçte Çin ve Hindistan’daki Pandemi kısıtlamalarından dolayı üretim kapasitelerinde de büyük düşüş oldu. Dolayısı ile Çin’de yaptırılan üretim ve tedarik büyük ölçüde, büyük tüketici olmalarından dolayı, başta AB ülkeleri ve AB yakınındaki diğer ülkelere kaymaya başladı. Çin’den sağlanan üretim ihtiyacının bir kısmı Türkiye’ye yöneldi ve Türkiye bu fırsatı çok iyi bir şekilde değerlendirdi. Sürecin devamında; özellikle Avrupa’nın üretim üssü olan Almanya ve İtalya başta olmak üzere AB ülkelerinin Covid-19’un yarattığı kriz ile üretimlerini neredeyse tamamen durdurmalarından dolayı oradaki üretimler de Türkiye’ye aktarıldı. Türkiye kapasitesi yeterli olmadığı için birçok işi geri çevirmek zorunda kaldı. Bu fırsatın devamlılığını yatırımlarımızı ve üretim kapasitemizi artırarak sürdürmeliyiz. İhtiyaç duyulan üretim kapasitesini sağlayamazsak, bu dönemde fırsat yaratarak diğer ülkelerin elinden almış olduğumuz siparişler, geri gidecektir. Üretim kapasitemizin artırılması kilit noktadır. Geçen yıl imalat sanayine, Pandemi’nin de etkisiyle üretim kapasitelerini artırmaları için çok iyi devlet teşvikleri verildi. Bu teşvikler sayesinde üretim kapasitelerinin artırılması ile (Takım tezgah kullanımı %54.2 arttı) 2020 yılı imalat sanayi açısından oldukça iyi geçti ve devamında bu yılın ilk 4 ayında 2020’ye göre %23 büyüme oldu.
Tüm bu gelişmeler yerli takım tezgahı üretimimizi de olumlu yönde etkiledi ve Takım Tezgah üretimi bu yılın ilk çeyreğinde %20.5 artış sağladı. Bunun benzeri geçmiş yıllarda otomotiv sektöründeki gelişmeye ve büyümeye paralel ülkemizdeki Sac İşleme ve Şekillendirme tezgahlarının (lazer, plazma kesme tezgahları, presler, giyotin, abkant, bükme, rulo açma tezgahları, vb.) gelişmesinde ve devamında yerli Sac işleme ve şekil verme takım tezgahı üretiminin büyümesinde olmuştur.
Takım tezgahları için gümrük vergisi ve ek vergilerin yatırım teşviki kapsamından çıkarılması, maliyetleri artıracağından gerek ek finansman bulma zorlukları ve maliyet artışı nedeniyle ihracatçı firmaların rekabet avantajlarının azalması nedeniyle, geçtiğimiz dönemde ülkemize kazandırılmış olan işlerin büyük bir kısmı daha avantajlı ve üretim kapasiteleri yüksek ülkelere gidecektir. Buna bağlı olarak takım tezgahı kullanımında düşüşler olacaktır. Dolaysıyla yerli takım tezgahı üretimi de alınan bu karardan olumsuz etkilenecektir.
Bu alınan kararın yeniden değerlendirilip gerek ülkemiz imalat sanayinin büyümesi gerekse yerli takım tezgah üretimimizin gelişmesi için takım tezgahlarının teşvik kapsamı dışına çıkarılmaması ülkemiz sanayisinin yararına olacaktır.
Saygılarımla,
CNC takım tezgahları teknolojileriyle donatılmış üretim hatlarında hızla büyüyen sanayi sektöründe, nitelikli eleman eksikliğinin yaşandığını belirten GNC Makina Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Çetinkay DEVAMI...
Sensör, yazılım ve donanım teknolojilerini bir araya getiren dijital gerçeklik çözümleriyle metrolojide dünya lideri olan Hexagon, yeni nesil optik kalite kontrol çözümü TubeInspect 2025 i DEVAMI...
Anadolu Isuzu, dünyanın önde gelen çevresel raporlama programı Karbon Saydamlık Projesi’nin (CDP) 2024 değerlendirmelerinde önemli bir başarıya imza attı. Şirket, proje kapsamında ilk kez raporlama yaptığı Su G&uum DEVAMI...
Verimlilik artırma ve katma değerli üretime yönelik yatırımlarını sürdüren, gerçekleştirdiği başarılı ihracat hamleleri ile 2024 yılında 28,3 milyar dolar ihracat gerçekleştiren makine sektörü, diji DEVAMI...
Geçtiğimiz günlerde geçirdiği kalp krizi sonucu yaşama veda eden Türk Plastik Sanayicileri Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Genel Sekreteri Ertan Güneş’in adı PAGEV Plastik Teknolojisi Mesleki ve DEVAMI...
Savunma sanayii, karmaşık sistemlerin uzun kullanım ömrü boyunca yüksek maliyetlerle karşı karşıya kalıyor. Özellikle bakım, onarım ve yedek parça yönetimi, toplam maliyetlerin önemli bir bölüm&u DEVAMI...
Türkiye otomotiv sektörünün en köklü çatı kuruluşu Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), 50’nci Olağan Genel Kurulu’nu gerçekleştirdi. Genel Kurul’da 2022 yılında derneğin Yönetim K DEVAMI...
Türkiye otomotiv tedarik sanayinin çatı kuruluşu Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin 46’ncı Olağan Genel Kurul toplantısı düzenlendi. Toplantıda derneğin yeni yönetim ve denetleme kurulu be DEVAMI...
Dünya Kadınlar Günü’nü kutlamak amacıyla, TALSAD tarafından 11 Mart’ta Dedeman Otel’de düzenlenen iftar daveti, alüminyum sektöründeki Güçlü, Başarılı ve Saygıde DEVAMI...
Mubitek, 2005 yılında tasarım mühendisliği yapmak için kuruluyor. Otomotiv, makine, savunma ve havacılık sektörlerine çalışıyorlar. Otomotivde Aston Martin’den McLaren’e, Audi’den Ferrari’ye, BM DEVAMI...