E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
Şahan Eçin
Şahan Eçin
UKUB
Değişim Şart…

Geçmiş yıllarda Cem Yılmaz’ın reklam filminde söylediği bir söz vardı ‘’ Eğitim Şart ‘’

 

Ben de bu slogana günümüz şartlarına göre ekleme yapmak istiyorum ‘’ Değişim Şart’’ diyerek. Bu artık şirketlerin, idari yönetimlerin hatta daha da genele inersek her bir bireyin devamlılığı için kaçınılmaz birşey oldu. Değişen, ama doğru değişen hayatta kalacak. Aksi halde bu ekonomik belirsizliklerin içerisinde mevcut yapı ile devam etmek mümkün değil. 

 

Ülke kalıpçılık sektörümüz şu an için yeni projelerin devreye girmesini heyecanla bekliyor. Haziran ve Temmuz gibi inşallah bu müjdeyi vereceğiz. Fakat esas süreç ondan sonra başlayacak. Zira alınan hedef fiyatlar ve teminler noktasında ciddi analiz çalışmaları ve yoğun toplantı serileri bizleri bekliyor. Yerli Kalıpçılarımızı bu projelerde nomine etmek tabi ki en büyük amacımız. İç ve dış pazarda otomotiv ve beyaz eşya projelerinde 2020-2022 arasındaki yoğun tempo maalesef yok. Hatta hiç yok desek yanılmış olmayız. Son dönemde artan bir ivme ile devam eden yerli ve milli gurur kaynağımız olan savunma ve havacılık sektöründe ise daha çok fason CNC işçiliği üzerine kurulu bir sistem devam ediyor. 

 

17 Nisan 2025 tarihinde 23. Olağan Mali Genel Kurul toplantımızı yaptık ve yeni yönetim kurulumuz ile 12. Döneme başlamış olduk. Bu dönemde Sac, Plastik ve Ambalaj kalıpçılığının önde gelen isimlerini yönetim kurulumuza dahil ettik. Bu dönemdeki en büyük hedefimiz ‘’ İŞ POTANSİYELİMİZİ ARTTIRMAK ‘’ olacaktır. 

 

Bu noktada tüm alt yapı ve iletişim ağımızı geçmiş dönemlerde kuvvetlendirdik. Şimdi bu yapılar üzerinden çalışmalarımız devam edecek. Geçen yazılarımda bahsetmiş olduğum üzere, gruplar halinde toplantılar ile aksiyon planları oluşturmaya başlıyoruz. İlk toplantımızı Haziran ayı içerisinde Sac Kalıpçılarımız özelinde yapacağız. Bu sektöre yön veren ana ve yan sanayinin önde gelen temsilcileri ile durum analizi yaparak geleceğe dair iş birlikteliklerini arttırmanın yollarını arayacağız. 

 

Aynı şekilde 27 Mayıs tarihinde BTSO 10. Meslek Komitesi toplantısına katılım göstereceğiz. Bu toplantı özelinde sektörel sorunlarımızı ifade edip, BTSO iş birlikteliklerimiz üzerine konuşacağız. 

 

Bu yazımda da Çin ile ilgili bilgiler vermeye devam edeceğim. Rakibini iyi analiz etmezsen başarıya ulaşamazsın. İyi bir SWOT analizi ile en zararsız şeklide bu süreci atlamanın yollarını bulabiliriz. Çin boş durmuyor şimdiden geleceğini planlıyor. Maalesef bizde olduğu gibi başımıza gelirse çare buluruz veya son dakika yaparız bilincinden çok uzaklar. 

 

İpek Yolu Ekonomik Kuşağı, üç ayrı ticaret hattını kapsamaktadır. Bunlardan birinci hat olan ‘’Kuzey Hattı’ Çin’i Rusya üzerinden Avrupa kıtasına bağlamaktadır. ‘’Yeni Avrasya Köprüsü’’ olarak adlandırılan bu demiryolu ağı, Çin’in Çongçing kentinden başlayıp Londra’ya kadar uzanmaktadır. Bu hat Çongçing’den sonra Çin’in Xi’an, Lanzhou, Urimçi kentlerine uğrayarak Kazakistan, Rusya, Belarus, Polonya ve Almanya’yı aşarak Hollanda’nın Rotterdam Limanı’ndan Londra’ya ulaşmaktadır. Toplam uzunluğu 12 bin kilometreyi bulan bu hat ile Çin ve Avrupa arasındaki taşımacılık süresi olağanüstü azalarak 13 güne düşürülmüş olacaktır. 

 

Çin 2013 yılında, Uzak Doğu-Avrupa kara ve deniz ticaret hattında yer alan 60’ın üzerinde ülkeyi kapsayan Kara ve Deniz İpek Yolu Projesi’ni (One Belt One Road- kısaca OBOR) ilan etti. OBOR stratejisi ile Çin, Avrupa pazarına etkin bir şekilde ulaşabileceği bir ulaştırma alt yapısı, ticaret ve yatırım bağlantısı kurmayı hedefledi. Bu girişimin kara ayağı “İpek Yolu Ekonomik Kuşağı (Kuşak-Belt)”, deniz ayağı ise “Deniz İpek Yolu (Yol-Road)” olarak adlandırıldı. Aradan üç yıl geçti ve şu an OBOR küresel bir girişim haline geldi.

 

2024 otomotiv dünyasında Çinlilerin konuşulduğu bir yıl oldu. Global otomotiv üretimi 100 milyon adede ulaşırken, bu rakamın 30 milyon adedini Çinli markalar gerçekleştirdi. Türkiye otomotiv pazarında Skywell, MG, Chery, Leapmotor, Seres, Maxus, Hongqi, DFSK, BYD, NETA ve SWM olmak üzere 11 Çin menşeli marka bulunuyor.

 

En derin sevgi ve saygılarımla.

Paylaş Tweet Paylaş
483 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Studer Sağlam Bir 2024 Mali Yılına Geri Dönüyor
Hassas silindirik taşlama makinelerinin İsviçreli üreticisi, dünya çapındaki pazar konumunu iyileştirerek teknolojik yenilikleri ilerletti ve operasyonel verimliliği daha da artırdı.   Bu yılki basın toplantısı, DEVAMI...
Automechanika Istanbul 2025, İhracatçı ve Üreticiler İçin Global Arenada Yeni Fırsatlar Sunacak
Sektör olarak mevcut ihracat gelirleriyle son 19 yılda üst üste 18’inci kez ihracat şampiyonu olmayı başardıklarını belirten Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Bar DEVAMI...
Ekonomi Zirvesi’nde Küresel Krizler, Politikalar ve Dönüşüm Masaya Yatırıldı
İstanbul Ticaret Üniversitesi Ekonomi Topluluğu tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Ekonomi Zirvesi’nde, akademisyenler ve ekonomistler makroekonomik istikrar, yeşil dönüşüm ve ü DEVAMI...
Heyecanla Bekleniyor – Düsseldorf’ta Kaynak ve Kesme Sanayine Yönelik Tamamen Yeni Bir Fuar Formatı
Messe Düsseldorf, USE 2027 ile fuarcılık sektörüne yeni bir soluk getiriyor.   Düsseldorf, 6 Mart 2025 – Yeni bir platforma duyulan ihtiyaç için sektörden gelen çağrıları duymazdan ge DEVAMI...
Yapay Zekâ Gibi Görünüyor Zararlı Yazılım Çıkıyor
Üretken yapay zekâ araçları etrafındaki çılgınlık sadece sektörleri yeniden şekillendirmekle kalmıyor, aynı zamanda teknolojideki en son gelişmelerin cazibesini kullanan siber suçlular için de verim DEVAMI...
Plastikler ve Dairesellik – Zorunluluk ve Potansiyel Arasında Sıkışmış
8-15 Ekim tarihleri ​​arasında Düsseldorf’ta düzenlenecek K 2025, zamanımızın temel sorunlarını ele alma hedefini belirledi. Üç Sıcak Konusundan biri “Dairesel Ekonomiyi Şekillendirmek”tir. Plastik ve k DEVAMI...
Hexagon ve F1 Şampiyonu Oracle Red Bull Sim Racing’ten “Geleceğin Yetenekleri Yarışması”
Sensör, yazılım ve donanım teknolojilerini bir araya getiren dijital gerçeklik çözümleriyle metrolojide dünya lideri olan Hexagon, F1 Sim Racing Dünya Şampiyonası’nda hem takımlar hem de sür&u DEVAMI...
Otomobillerin Geleceği Üretimde Başlıyor
Otomobil üretimindeki işlem verileri nasıl kaydedilebilir ve üretimde enerji ve kaynak verimliliğini artırmak için nasıl kullanılabilir? Tahrik milleri ve aks tahrikleri gibi dişli elemanlarının bileşen kalitesinin elektrikli DEVAMI...
Bosch, Teknoloji Lideri Olarak Güçlü Yönlerine Güveniyor
Siber güvenlik şirketi ESET, fidye yazılımı çetesi RansomHub’a odaklanarak mevcut fidye yazılımı ekosistemine ilişkin analizini yayımladı.    Bosch Grubu, pazar ortamının geçen yıl büyüme üz DEVAMI...
3D Baskı Enjeksiyon Kalıplamayı Nasıl Yeniden Düşünüyor?
Enjeksiyon kalıplama genellikle yalnızca büyük miktarlarda karlı hale gelir; ancak 3D baskı oyunun kurallarını değiştiriyor. Küçük seriler, prototipler ve pilot seriler için 3 boyutlu yazdırılmış kalıplar yen DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM
Yükleniyor...