E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
Ahmet Yavuz
Ahmet Yavuz
İLTEM Mühendislik Genel Müdürü
TEKNOLOJİK KOBİ’YE KOSGEB DESTEKLERİ
KOBİ iş yeri sahipleri için Teknoloji Ürün Tanıtım ve Pazarlama Destek Programı (TEKNOPAZAR) oluşturmuştur. Oluşturulan bu program ile KOBİ işletme sahibinin imal ettiği ürünün tanıtım ve pazarlama faaliyetleri ile ilgili harcamalarının toplamda 150.000 TL’sine kadarına geri ödemesiz devlet kredisi olanağı sunulmaktadır.
 
KOSGEB bilindiği üzere ülkemizde girişimci ve KOBİ’leri kredi ve çeşitli hizmetler ile desteklemektedir. Bu destekleri ise oluşturduğu programlar üzerinden şartları sağlayan girişimci ve KOBİ iş yeri sahiplerine sunmaktadır. KOSGEB’in yeni destek programı olan Teknoloji ürün tanıtım ve pazarlama desteğinin amacı ve gerekçesi; Teknoloji Tabanlı KOBİ’lerin uluslararası pazarlarda rekabet güçlerinin artırılması, Ar-Ge ve İnovasyon projelerinin sonuçlarının ticarileştirilmesine yönelik destek mekanizmalarına ihtiyaç duyulması ve Teknolojik Ürüne yönelik Tanıtım ve Pazarlama faaliyetlerinin desteklenmesi olarak sunulmaktadır.
 
KOSGEB’in bu yeni destek programına; 
 
• Ar-Ge, yenilik veya tasarım projesi kamu kaynakları ile desteklenerek başarıyla tamamlanan projelerin sonucunda ortaya çıkmış teknolojik ürün/prototipe sahip veya kullanım hakkını sözleşme ile hak sahibinden devralmış işletmeler, 
 
• Patent belgesi ile koruma altına alınmış teknolojik ürün/prototipe sahip veya patent hakkını Türk Patent Enstitüsü nezdinde devralmış işletmeler 
 
• Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından verilen Teknolojik Ürün (TÜR) Deneyim Belgesine sahip işletmeler başvuruda bulunabilmektedir.
 
Bu destek kapsamında bölge farkı gözetmeksizin tüm bölgelerde  %100 destek oranı uygulanmaktadır. Yurt dışındaki tanıtım ve pazarlama faaliyetleri için 100.000 (yüz bin) TL ve Yurt içindeki tanıtım ve pazarlama faaliyetleri için ise 50.000 (elli bin) TL olmak üzere bu program kapsamında destek üst limiti 150.000 (yüz elli bin) TL geri ödemesiz destek sağlanmaktadır. Bu destek programının süresi 12 aydır.
 
TEKNOPAZAR destek programın kapsamında aşağıda belirtilen gider kalemleri desteklenmektedir.
 
•Basılı veya elektronik tanıtım materyalleri (Broşür, Ürün Kataloğu, Etiketli baskılı ve bandrollü elektronik depolama aygıtı) giderlerini kapsamaktadır.  İşletmeye sağlanacak desteğin üst limiti 10.000 TL olarak belirlenmiştir. 
 
• İşletmenin fuarlara katılımında; stand kirası, stand yapımı, stand dekorasyonu, nakliye ve depolama giderleri ile nakliye sigortası giderlerini kapsamaktadır. Fuar katılımlarında destek üst limiti; yurt içi fuar katılımlarına 25.000 TL ve Yurt dışı fuar katılımlarında 50.000 TL belirlenmiştir. Ayrıca yurt dışı fuarlarda gümrük işlem giderlerinde destek üst limiti 5.000 TL’ye kadar destek vermektedir.
 
• İşletmenin Ekonomi Bakanlığı tarafından “Ön Onay Verilen e-Ticaret Siteleri Listesi”nde yer alan e-ticaret sitelerine yapılan üyeliğin en az 1 yıl olması şartı ile yurt içi merkezli e-ticaret siteleri için 5.000 TL’ye, yurt dışı merkezli e-ticaret siteleri için 15.000 TL’ye kadar destek sağlamaktadır.
 
• İşletmenin yurt içi veya yurt dışında yayınlanan/dağıtılan basılı yayınlara reklam verme giderlerini yurt içinde 5.000 TL’ye yurt dışında 15.000 TL’ye  üst limite kadar destek vermektedir.
 
• İşletmenin tanıtım ve pazarlama faaliyetleri kapsamında; yurt içi ve yurt dışı fuarlar ile ilgili seyahatlerinde en fazla 2 çalışanın ulaşım ve 7 günü geçmeyen şekilde konaklama giderleri yurt içinde 5.000 TL’ye kadar, yurt dışında 15.000 TL’ye kadar destek sağlamaktadır.
 
KOSGEB açıkladığı yeni destek programı ile kamu kaynakları ile desteklenerek başarı ile tamamlanmış projeler, patent belgesi ile koruma altına alınmış teknolojik ürün/prototip ve teknolojik ürün deneyim belgesine sahip işletmelerin geliştirmiş oldukları ürünlerin yurt içi ve yurt dışı pazarda daha fazla pay alabilmesi için tanıtım desteği sunmaktadır. Böylelikle ülkemizde üretilmekte olan teknolojik ürünlerin ithalatının azaltılması ve ikame ürün kullanım oranı ve ihracatın artırılması hedeflenmektedir. 
 
Kamu kaynakları ile desteklenerek başarıyla tamamlanmış Ar-Ge, yenilik veya tasarım projeleri, patent belgesi ile koruma altına alınmış ürün/prototip ve teknolojik ürün deneyim belgesine sahip işletmelerin bu desteklerden yararlanması beklenmektedir.
 
 

 

Paylaş Tweet Paylaş
5768 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Müşteri Deneyimi Yönetiminde Rakamsal Hedefler, Yerini Deneyimin Gerçek Değerini Çıkaran Göstergelere Bıraktı
Rekabetçi iş dünyasında şirketlerin başarısında sundukları müşteri deneyimi yönetimi artık yalnızca finansal rakamlarla ölçülmüyor. Yıllarca performans denilince akla satış grafikleri, işlem süre DEVAMI...
ESET’ten, Petya’nın Mirasçısı HybridPetya İçin Kritik Uyarı
Siber güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, Polonya’dan kötü amaçlı yazılım tarama platformu VirusTotal’e yüklenen bir HybridPetya önyükleme kiti ve fidye yazılımı keşfetti. Örnek DEVAMI...
ESET’ten Güçlü Performans
Siber güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, The Forrester Wave™: Avrupa’da Yönetilen Tespit ve Müdahale Hizmetleri, 2025 3. Çeyrek Raporu’nda güçlü performans gösteren şirke DEVAMI...
Big Bang Startup Challenge Bu Yıl 25-26 Kasım’da UNIQ İstanbul’da Gerçekleştirilecek
İTÜ ARI Teknokent’in Kuluçka Merkezi İTÜ Çekirdek tarafından her yıl düzenlenen Türkiye’nin en büyük girişimcilik etkinliği Big Bang Startup Challenge, bu yıl ‘’ImpactVerse&r DEVAMI...
Kaleseramik’ten Seramik Sektöründe Sürdürülebilir ve Yenilikçi Ar-Ge Atılımı
Türkiye seramik sektörünün lider firmalarından Kaleseramik, Ar-Ge Merkezi bünyesinde kuracağı “Seramik Teknolojileri Öncül Ar-Ge Laboratuvarı” ile TÜBİTAK 1515 Öncül Ar-Ge Laboratu DEVAMI...
PLASFED Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karadeniz: “Konkordato Başvurularındaki Sinyaller İyi Okunmalı”
PLASFED Başkanı Ömer Karadeniz, konkordato başvurularındaki artışın iş dünyasındaki finansal sıkışıklığın net bir göstergesi olduğuna dikkat çekerek, “Sanayicinin önünü açmak, ekonominin ön DEVAMI...
Borçelik’in Bu iş Eşitlik İşi Projesinde 7. Faz Tamamlandı
Borusan Grup şirketlerinden Borçelik’in, Bursa İş Kadınları ve Yöneticileri Derneği (BUİKAD) ve Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi (NOSAB) iş birliğiyle yürüttüğü “Bu İş Eşitlik İşi” pr DEVAMI...
Yılın İlk 8 Aylık Döneminde Otomotiv Üretimi Yüzde 4, İhracatı Yüzde 7 Büyüdü!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 8 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 artış gösteren toplam üretim 908 bin 238 adet olarak gerçekle DEVAMI...
Şifrelemenin Önemi Her Geçen Gün Artıyor
Günümüzde kurumların tek bir güvenlik ihlali, inşa ettikleri her şeyi tehlikeye atabiliyor. Fikri mülkiyet ve gizli müşteri verilerinin çalınması, ağır mali kayıplar ve marka itibarının zedelenmesi ve şirk DEVAMI...
Schlotter’in Yeni Prosesi Dünyada İlk Kez Paintexpo Eurasıa ve Surtech Eurasıa’da
Endüstriyel kaplama ve yüzey işlem teknolojileri, otomotivden beyaz eşyaya, savunma sanayiinden elektroniğe kadar birçok sektörde ürünlerin yüzey kalitesini artırmak, dayanıklılığını geliştirmek ve ç DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler