Bu Cümle İle Birçok Konuya Analoji Yapılabilir. Bu Yazımda Bir Plastik Enjeksiyon Kalıbının, O Kalıbın Var Olmasına Vesile Olan Araç Projesi İle Nasıl Bir Etkileşim İçinde Olduğunu, Araç Fikrinden Kalıbın Hurda Edilmesine Kadar Geçen Süreci Bir Zincir Olarak Ele Alıp, Hangi Aşamada Kimin Ve Nasıl Kendinden Önceki Ve Sonraki Halkaları Etkilediğini Ele Aldığım “Stilden Araca Plastik Enjeksiyon Kalıbı” İsimli Eğitimimden Paylaşımlarda Bulunacağım.
Otomotiv sektöründe bir aracın seri imalatı sonlandırıldıktan itibaren üreticinin 10 yıl boyunca yedek parça sorumluluğu devam etmektedir. Bu sebeple her kalıp, sipariş anında anlaşılan seri üretim adetleri ve üretim süresi sonrasında 10 yıl daha kullanılabilir şekilde muhafaza edilmeli, seri üretim kalitesinde ve anlaşılmış miktarlarda parça üretilebilmelidir. 1–1,5 milyon araçlık bir projede bu adetlerin 7–8 yılda üretileceği, bir de buna 10 yıl daha eklenmesi gerektiği düşünülünce otomotivde kullanılan kalıpların ilk yatırım kalitesi ve devreye alma performansı kalıpların ve dolayısıyla aracın ömür boyu parça kalitesini doğrudan ve şiddetle etkileyen bir unsur haline gelmektedir.
Değerli okurlar, “Maliyet Azaltmak” denince aklınıza ne geliyor? Benim aklıma bazı sorular geliyor; • Neyin maliyeti? • Kalıp imalat maliyeti mi? &b DEVAMI...
“Bir Zincir En Zayıf Halkası Kadar Güçlüdür” Bu cümle ile birçok konuya analoji yapılabilir. Bu yazımda bir plastik enjeksiyon kalıbının, o kalıbın DEVAMI...
Değerli kalıp kullanıcıları, Otomotiv sektöründe kalıp tedariki için “satın alma” ifadesini eksik ve tehlikeli buluyorum. TDK sözlük açıklamalarına DEVAMI...
Bu Cümle İle Birçok Konuya Analoji Yapılabilir. Bu Yazımda Bir Plastik Enjeksiyon Kalıbının, O Kalıbın Var Olmasına Vesile Olan Araç Projesi İle Nasıl Bir Etkileşim İçinde DEVAMI...
09-12 Ekim 2024 tarihlerinde, İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek olan "13. Kontrol, Otomotiv, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Test Ekipmanları, Metroloji ve Endüstriyel Yazılım Fuarı" için hazır mısınız?& DEVAMI...
Otomotiv Sanayii Derneği, “Türkiye-Birleşik Krallık Serbest Ticaret Anlaşması Ortak Komitesi’nin, Elektrikli Araçların Menşe Kurallarına İlişkin Geçiş Süreci Uzatma Kararı”nı değerlendirdi. &nbs DEVAMI...
İklim değişikliğinden kaynak kıtlığına, enerji geçişinden fiber optik yayılmaya kadar – çözüm bekleyen pek çok zorluk var. Bu çözümler sadece tel, kablo ve boru endüstrileri sayesinde DEVAMI...
Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri, 20-23 Aralık tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen Robot Yatırımları Zirvesi ve Sergisi’nde yenilikçi otomasyon sistemlerini tanı DEVAMI...
voestalpine High Performance Metal Türkiye, ülkemizdeki ilk ve tek çelik, ısıl işlem, desen ve PVD kaplama sağlayıcısı konumunu her geçen gün güçlendiriyor. Şirket, Eschmann Textures markasıyla Tü DEVAMI...
Doğrudan ve dolaylı 15 milyar dolarlık ihracatla, Türkiye’nin en fazla ihracat yapan sanayi kollarından biri olan plastik sektörü, geri dönüşümdeki pazar payını artırmayı hedefliyor. Geri dönüş&uu DEVAMI...
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) tarafından açıklanan konsolide verilere göre, 2023 yılı sonunda Türkiye’nin serbest bölgeler dâhil toplam makine ihracatı 28,1 milyar dolar oldu. Dünya makine i DEVAMI...
5 Ocak 2024 tarihinde Crowne Plaza Oteli Kurtköy Pendik-İstanbul ‘da yoğun üye katılımıyla EFSİAD bir araya geldi. “Geleceğin yakıtı hidrojen ve Endüstriyel fırınlarda Kullanımı” konusunda Kanada’da yaşa DEVAMI...
Tüm sektörlerde yer alan sanayi kuruluşlarına kaynak teknolojileri konusunda hizmet veren Vega Makina, yerli üretim hedefleri doğrultusunda 100 milyon TL yatırımla ilk tesisini kurmak için çalışmalara başladı. 2023 DEVAMI...
Başarılı geçen TOS+H Expo 2022’nin ardından Messe Düsseldorf ile yerel ortakları Tezulaş Fuar ve İstanbul Sanayi Odası (İSO) başarıya giden yolda ilerlemeye devam ediyor. TOS+H Expo, 2 – 4 Mayıs 2024 ta DEVAMI...