E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Türkiye’nin “İlk ve Tek Yerli Şanzımanı” Ford Trucks ile Dünyaya Açılacak

Türk otomotiv sanayinin öncü şirketi ve ihracat şampiyonu Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks, Ecotorq motor ve arka aksın ardından, 58 Milyon Avro yatırım ve 230 mühendisin emekleri ile geliştirilen “Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı”nı Eskişehir Fabrikası’nda tanıttı. Tasarımından test süreçlerine kadar tamamen Türk mühendislerinin geliştirdiği ilk ve tek yerli şanzıman ile Ford Otosan, motor, şanzıman ve aks olarak tüm aktarma sistemlerini beraber üretebilen dünyanın sayılı otomotiv markaları arasına girdi.

 

Avrupa’nın ticari araç üretim lideri, Türkiye’nin ihracat şampiyonu Ford Otosan, Türkiye’nin ilk ve tek yerli Ecotorq şanzımanını Eskişehir Fabrikası’nda gerçekleştirilen basın toplantısı ile tanıttı. İlk ve tek yerli şanzıman yatırımı ile Ford Otosan, motor, şanzıman ve aksın üçünü de geliştiren sayılı global kamyon üreticilerinden biri konumuna ulaştı.

 

58 milyon avro yatırım ve TÜBİTAK’ın 13,5 milyon TL tutarında Ar-Ge teşviki ile Ford Otosan mühendisleri tarafından tasarlanıp geliştirilen yerli şanzıman sayesinde Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks’ın Eskişehir’de ürettiği ağır ticari araçlardaki yerlilik oranı %90’lara ulaşacak. 230 mühendisin, 5 yılda tasarım, test ve geliştirme aşamalarını tamamladığı Türkiye’nin ilk ve tek yerli Ecotorq şanzımanı, 1 milyon km’yi aşkın yolda, farklı koşullarda birbirinden zorlu testlere tabi tutulurken, küresel arenada Türkiye’nin ağır ticari araç üretimindeki rekabet gücünün artmasına, yan sanayi ve tedarik ekosisteminin gelişmesine de katkı sunacak. 

“Bir aracın motor ve aktarma sistemlerini geliştiren ve üretebilen sayılı markalar arasına girdik” 
Ford Trucks ile ulaştıkları üstün Ar-Ge ve mühendislik yeteneğinin, hatrı sayılır bir geçmişe sahip olmakla birlikte geleceğe ışık tutmaya devam ettiğini ifade eden Ford Trucks Türkiye Direktörü Burak Hoşgören, şunları söyledi: “Bugün ulaştığımız noktada; Ford’un ağır ticari araçlar ve ilgili dizel motor ve motor sistemleri için küresel mühendislik merkeziyiz ve Türkiye’nin otomotivde en büyük Ar-Ge merkezi konumundayız. Hayata geçirdiğimiz başarılı yatırımlarımızla ülkemizdeki otomotiv ekosistemini, yan sanayiyi ve tedarikçilerimizi de bizimle birlikte büyüttük. Hep beraber büyümeye devam ediyoruz. Tamamen Türk mühendisliği ile geliştirdiğimiz ve ürettiğimiz 2019 Uluslararası Yılın Kamyonu Ödüllü F-MAX’in dünya çapındaki başarısı bizleri gururlandırıyor. Ford Trucks kamyonlarımızın kalbi Ecotorq motor ve arka aksın ardından, 58 Milyon Avro yatırım ve TÜBİTAK’ın 13,5 milyon TL tutarında Ar-Ge teşvikiyle hayata geçirdiğimiz, 230 mühendisimizin emek verdiği Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanıyla sizlerin karşısındayız. Bir ilki daha gerçekleştirerek; motor, şanzıman ve aks ile birlikte bir aracın tüm aktarma organlarını geliştirip üretebilen sayılı markalar arasına girmenin gururunu yaşıyoruz”

 

Uluslararası pazarlarda yerli üretimle büyüyen, global ağını hızla büyüten Ford Trucks ile Türkiye’yi yurtdışında en iyi şekilde temsil etmek için çalıştıklarını belirten Hoşgören, “Türkiye’de ürettiğimiz kamyon ve çekicilerimizin Ford Trucks markasıyla 2024 sonuna kadar 3 kıtada 55 ülkeye ihraç edilecek olması ve şirketimize ve ülkemize sağlayacağı katkı bizleri heyecanlandırıyor” diye konuştu.

 

“Ecotorq şanzımanımız ile araçlarımızda verimliliği maksimuma çıkarıyoruz”
Araçla beraber sektörde Drivetrain olarak adlandırılan, ürünün kalbini oluşturan motor ve aktarma sistemlerini en iyi uyum ve verimlilikle sunmak için çalıştıklarını belirten Ford Trucks Türkiye ve Uluslararası Pazarlar Pazarlama Müdürü Emine Coşkun ise, yerli şanzımanla ilgili şu detayları aktardı: “Çalışmalarımız sırasında 5 farklı ülkede, farklı iklim koşullarında, toplamda 17.000 saat ve 1 milyon km üzerinde detaylı parça ve araç testlerimizle yolda karşılaşabilecek her koşulu değerlendirdik. Kalitesine güvendiğimiz Ecotorq motorumuzla, %100 uyumlu şekilde çalışacak olan yerli Ecotorq şanzımanımızla araçlarımızda verimliliği maksimuma çıkarıyoruz. Yeni Ecotorq şanzımanımızla beraber F-MAX araçlarımızda şanzımanın teknolojik ve bağlanabilir özelliği sayesinde, birden fazla yeni özelliği daha müşterilerimize sunacağız. Bunlardan ilki: çoklu ve öngörülü vites geçişi. Aracımız mevcut konumu ve güzergahındaki topografik haritayı okuyarak, kullanıcı fark etmeden gerekli vites geçişlerini bu öngörü ile sağlayabilecek. 16 ileri olmanın avantajını kullanarak tüm serilerimizde eğimli yollarda sorunsuz kalkış ve çok daha verimli yokuş tırmanışları sunarak, sürüş konforu sağlıyoruz.”

 

Yolda sağladıkları avantajların yanı sıra şehir içi ve yüksek manevra kabiliyeti gerektiren koşullarda da sürücülerin konforunu düşündüklerini belirten Coşkun, “Hareket etmenin zor olduğu alanlarda manevra kabiliyetini artırabilmek adına ‘Karınca Fonksiyonu’nu kullanıma sunuyoruz. Bu sayede sürücülerimiz şehir içi kullanımlarda, duruş ve kalkışlarda, dorse yüklenmesi esnasında, zorlu park alanlarında yalnızca ayaklarını frenden kaldırarak araçlarını hareket ettirebilecek. Bu da sürücülerimize sürüş konforu yaratacak” dedi.

 

Türkiye’nin ‘İlk ve Tek Yerli Şanzımanı’ ile ilgili diğer bilgiler ve teknik detaylar ise şu şekilde;
• Tasarım, geliştirme ve test aşamaları 5 yıl boyunca Türkiye, Almanya, İngiltere, Fransa ve Umman’da gerçekleştirilen Türkiye’nin ilk ve tek yerli Ecotorq şanzıman, -40C’den +50C’ye, 17000 saati aşkın laboratuvar testleri ve müşteri testleri de dahil 65’ten fazla araçla toplamda 1 milyon km’yi aşkın teste tabi tutuldu.

 

• 16 ileri ve 4 geri vitesten oluşan ürün ile vites sayısı artırıyor, şanzıman ile uyumlu en yüksek retarder performansı 450 kW olarak sağlanıyor. Yerli şanzımanla birlikte yardımcı fren konforlu bir şekilde devreye giriş sağlayarak uzun mesafeli yokuşlarda daha stabil bir frenleme performansı göstererek güvenli yokuş inişleri sağlıyor.

 

• Yerli şanzıman, daha kısa vites geçiş süresi ile daha iyi performans ve sürdürülebilir sürüş özellikleri ile öne çıkıyor. 16 İleri vites sayesinde daha fazla vites seçeneği sunan yerli şanzıman, 2600 Nm Tork güce sahip bulunuyor.

 

• Yeni Ecotorq şanzıman, 2500 rpm’e kadar giriş hızı veriyor. ‘Direct Drive’ ve ‘Over Drive’ seçenekleri, kendilerine has dişli oranları ile farklı ihtiyaçlara göre hizmet ediyorlar.

 

• Ford Trucks’ın sunduğu, aracın sürekli en son yazılım ile güncel kalmasını sağlayan ‘Uzaktan Yazılım Güncelleme Özelliği’ne ek olarak ‘Uzaktan Teşhis’ ile de yerli şanzımanın durumu sürekli kontrol altında tutularak problemlerin servise gitmeden tespit edilmesi sağlanıyor.

 

• İlk ve tek yerli Ecotorq Şanzıman, F-MAX dahil 13L motor kullanan tüm Ford Trucks ailesi için uyumludur.

 

• Yerli Şanzıman, ilk olarak Türkiye’de Ekim ayında devreye alınıyor, uluslararası pazarlarda ise 2022 yılının Nisan ayından itibaren devreye alınması planlanıyor.

 

• Ford Trucks yetkili servisleri, her zaman olduğu gibi, yedek parça bulunurluğu, arıza teşhis imkanları ve uzman teknisyenleri ile yerli şanzıman için de müşterilerin ihtiyaç duyduğu tüm ürün ve hizmetlerde ilk başvuru noktası olacak.

Paylaş Tweet Paylaş
1374 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM