Figeac Aéro’nun teknik ve üretim ekibi MMC Metal France temsilcisiyle. Mitsubishi Materials & Figeac Aéro
Değeri 200 Milyon Doları Aşan Yüksek Teknoloji Sözleşmesi
Uluslararası alanda havacılık sektörü taşeronları arasındaki büyük oyunculardan olan Figeac Aéro, ana sektörlerden biri olan, büyük bileşenlerde kullanılan işlenmesi zor malzemeler alanında aranan uzmanlığı sunuyor: Yeni nesil, hava araçlarında enerji kullanımını azaltmada başrol oynayan teknoloji.
Figeac Aéro’nun başlıca müşterilerinden biri olan ve merkezi Brezilya’da bulunan büyük bir havacılık sektörü üreticisi, yakıt tüketimini azaltmak ve bu işleme teknolojisinin avantajlarından yararlanmak için en son ürettiği jetlerin kanatlarına titanyum kirişler takarak bu teknolojiyi uygulamaya geçirdi. Brezilya’lı şirket ile imzalanan, değeri 200 milyon doların üzerindeki üretim sözleşmesi, gelecek vadeden bir işbirliği zemininin oluşturulduğu ve işbirliğinin olumlu bir şekilde büyümeye devam ettiği anlamına geliyor.
Günümüzün yüksek teknolojili global ortamında Figeac Aéro sayısız güçlükle karşılaşıyor.
Figeac Aéro’nun çalışanları, bu güçlükleri aşmak için bu tür öncü projelerden maksimum düzeyde yararlanmak üzere tüm yaratıcılığını, yeteneğini ve rekabet avantajı potansiyelini kullanıyor. Metal Bölümü İşletme Birim Şefi ve projenin planlama, geliştirme ve icrasından sorumlu Cyril Sabrazat “Bu tür bir başarı, sağlam bir temel ve sürekli bir büyüme çabası gerektiriyor” diyor. Cyril “Kalite ve performans da ayrıca denklemin dışında bırakılmaması gereken iki ilke” diye sözlerini sürdürüyor.
Figeac Aéro’nun teknik uzmanları, işleme stratejisi ve programlama uzmanları ile atölye kadrosu ve kesme takımları tedarikçisi Mitsubishi Materials, iyi koordine edilen, sağlam bir ekibi meydana getiriyor. Projede; parti başına yaklaşık 1000 kg Titanyuma ulaşan devasa talaş kaldırma hacmi göz önüne alınırsa, daha en baştan kusursuz üretime ulaşmak zor gözüküyor. Bir sipariş verildiğinde, Figeac Aéro’nun üretim başlamadan önce ilk titanyum kanadı ve ilk numune raporu (F.A.I - İlk Kalem Muayenesi) için onay alması gerekiyor. Alınan onay müşteri ve Brezilya Sivil Havacılık makamlarına sunuluyor.
“Teknolojik Zorlukları Aşmak İçin Mükemmel Kesici Takımlar”
İlk Titanyum kirişin işlenmesinin planlama aşaması uzun bir zaman aldı. Ancak gösterilen bu özen sayesinde, işleme başarıyla gerçekleştirildi. Elde edilen bu ilk başarı, yöntemin tüm unsurlarının güvenilirliğini ve performansını ortaya koydu ve ayrıca Üretim Müdürü Fabien Viguier ve ekibi için de kritik bir aşamaydı.
Uzunluğu 3,5 metre olan Titanyum bileşenin işlenmesi sırasında bir tona kadar talaş oluşabiliyor.
Bu tarz parçaların işlemede zorluk çıkarmasının en temel nedenleri; ısıya dirençli ve aşırı büyük olmalarıdır. Kesici Takım Müdürü Fabien Calmejane ve Teknik Müdür Stéphane Delmas; “Uzunluğu 3,5 metreyi bulan bu parçaların kaba işleme ve oyuk açma gibi proseslerinde dikkatli planlama yapmazsanız, bazen işlemi tamamlayamadan çok fazla aşınma sorunu yaşayıp takımı değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. Bu yüzden kesici takım seçmeden önce bu sorunları göz önünde bulundurmamız gerekti. Kesici takımın nasıl davranacağı konusunda yeterli bilgiye sahip olmadan, optimum bir işleme ve programlama stratejisi geliştirmeye yatırım yapmak akıllıca olmazdı” diye belirtiyor.
Kesici Takım Teknisyeni Freddy Couderc’e; bu yeni nesil kirişlerin kaba işlemesi için en uygun takımı test etme ve yapılan testlere göre takımı seçme görevi verildi. Farklı üreticilerin çözümlerinin karşılaştırmalı testlere tabi tutulmasının ve değerlendirmenin ardından, Mitsubishi Materials’ın VFX çok ağızlı freze takımı en uygun ürün olarak seçildi.
Önceki testlerde elde edilen olağanüstü sonuçlar ve bu tür yüksek hacimli iş parçalarının yüksek verimle işlenmesinde başka müşterilerdeki uygulamalarda elde edilen başarılar nedeniyle, özellikle Titanyum işlemede verim sağlamak amacıyla geliştirilmiş VFX-5 freze takımı önerildi. MMC Metal Fransa Bölge Müdürü Laurent Le Méteil’in temsil ettiği ve projenin erken safhalarından itibaren destekçisi olan Mitsubishi Materials, Figeac Aéro’yu profesyonel danışmanlığıyla ikna etti; VFX-5 ile gelen çözüm, bu uygulamanın zorlu taleplerine en uygun çözüm olduğunu kanıtlayarak düşük kesme direncinin yanı sıra çok yüksek talaş kaldırma hızlarını da ortaya koydu.
VFX-5, yüksek talaş kaldırma yeteneği olan titreşim önleyici kaba frezeleme takımı olarak çözüm sundu. Mitsubishi Materials’dan MP9030 kalitesine sahip dereceli teğet çalışan kesici uçlar, Titanyum işlemede olağanüstü uzun bir takım ömrü sunuyor. “Her kesici kenar, testlerde ikinci sırada kalan takımdan dört kat daha fazla aşınma direncine sahip! Bu, daha ilk Titanyum kiriş üretildiğinde ortaya çıktı. Her şey planlandığı gibi devam etti. Kesici uçlar değiştirilmeden yapılan 4 saatlik kesintisiz işleme operasyonu ile, takımın sağlamlığı ve operasyon boyunca gösterdiği performans tam not aldı. Kesintisiz çalışmayı tamamlama özelliği, kalite ve ekonomi şartlarını karşılamanın esas temelini oluşturuyordu. Saha testleri sırasında Mitsubishi Materials’ın VFX çok ağızlı kesici takımından her yönüyle memnun kaldık” diye belirtiyor, Freddy Couderc.
“Performansı Tamamlayan Yüksek Teknolojili Üretim”
Figeac-Aéro’nun ana müşterisi, yeni nesil jetleri için önemli ekonomik ve ekolojik hedefler belirledi. Figeac Aéro, bu hedeflere ulaşmadaki iş ortağı olarak optimize edilmiş maliyet yapısını, baştan aşağı kaynak planlamayı da içeren en iyi teknik çözümle birleştirdi.
Bu nedenlerle ilk üretim döngüsünde üstesinden gelinmesi gereken zorluk, bir yandan işleme prosesini kalite, zamanlama ve maliyet şartlarını karşılayacak şekilde optimize ederken, diğer yandan da prosesin ayarlarında tüm harici parametreleri de hesaba katarak sürekli iyileştirmeler yapmaktı. Bu; ürün geliştirmede yeni kirişler kadar stratejik öneme sahip geleceğe dönük bir adımdı.
Cyril Sabrazat, MMC Metal France’tan Laurent Le Méteil’in temsil ettiği Mitsubishi Materials ile iş ortağı olmaktan çok memnun. “İş proje planlamaya geldiğinde, Laurent bizimle çok uyumlu çalıştı. Projeye olan ilgisi ve gösterdiği kararlılık sayesinde bu uygulamanın karmaşık işleme gereklerini yeni, daha ekonomik bir freze takımıı kullanarak yerine getirebildik. Mitsubishi Materials’ın teknolojisine zaten güveniyorduk, ancak bu uygulamadan elde ettiğimiz sonuçların güvenilirliği sayesinde güvenimiz daha da arttı. Bu bizim için değerli bir iş ortaklığı. Kesme parametreleri konusunda verilen danışmanlık ve tavsiyeler başarımızın anahtarı oldu. Mevcut projelerin sonuçlarını iyileştirebilmemiz ve yeni pazarlara erişebilmemiz için MMC Metal Fransa’nın uzmanlarının deneyimine, bilgisine ve desteğine ihtiyacımız var.”
Bu dinamik performans iyileştirmesi, kiriş üretim programının sebep olacağı iş yükündeki artış göz önüne alındığında çok önemli. Bu artış, üretim tesisimizin büyük bileşenler için genişletilmesinin önünü açtı ve yakında X ekseninde beş metre hareket edebilen büyük ebatta 5 eksenli ilave makineler gelmesi bekleniyor. Ayrıca, altı adet son teknoloji ürünü 5 eksenli CNC işleme merkezi de 2017 başında Metal Bölümü’ne eklenerek toplam üretim kapasitesini %40 arttıracak. Figeac Aéro İdari ekibi, bu genişletmeyi ilave kaynaklarla desteklemek için Mitsubishi
Materials’a güveniyor. MMC satış ve teknik ekiplerinin güçlenmesiyle artık mevcut prosesleri optimize eden ve işlemesi zor malzemelerin işlenmesinde karmaşık uygulamaları başarıyla yöneten yeniliklere kolayca uyum sağlayacak çözümler sunulabilecek. Laurent Le Méteil (Satış) ve Grégory Lafon (Uygulama Mühendisliği), Figeac Aéro’ya ayrıca üretim potansiyelinden tam olarak istifade etmesi ve karlılığını arttırması için de destek verecekler.
En iyi yöntemlere olan bağlılığı ve performans sunmadaki kararlılığı ile Cyril Sabrazat ve ekibi uzun yıllara dayanan deneyimlerini ve saha uzmanlıklarını uygulayarak Figeac Aéro Group’un sürdürülebilir büyümesine katkıda bulunacak.