
Yüksek performans yaratma


Bir teknisyenin vardiyasına yakın bir işleme çevrimi süresiyle, parti halinde 10 ila 20 desteğin üretilmesi makine başına bir hafta veya daha da uzun zaman alır. Zamandan tasarruf etmek; bu kalemin ekonomik olarak geri dönüşünü geliştirmek ve MAP’nin faaliyetlerindeki büyümenin yarattığı baskı altında olan makine atölyesindeki darboğazları engellemek amacıyla, bir öncelik haline gelmiştir.

Yakın işbirliğiyle, Mitsubishi Materials’da Havacılık Proje Mühendisi Cristophe Aurousseau ve Uygulama Mühendisi Grégory Lafon, üretim yelpazesindeki önemli bir noktanın detaylı bir analizini gerçekleştirdi. TA6V’den yapılan destek bileşeni, nihai geometrik toleranslara ihtiyaç duymasının yanında talaşlı imalatın başlangıç aşamalarında önemli ölçüde talaş kaldırılmasına ihtiyaç duyar. Geçmişte, 25 mm çaplı HSS freze takımı, parçanın ana 160 mm yüzeyinin tamamının yüzey işlenmesi için düşük ilerleme ile çalışıyordu. Takımın çabuk aşınmasına bağlı olarak işleme aralığı, her işlem için farklı bir takım kullanılmasını gerektiriyordu. Bu standart olmayan takımlardan mümkün olduğunca uzun süre yararlanılmalıydı. Bu da pek çok defa bilenmeleri anlamına geliyordu. Bu takımların, bilenmelerine rağmen yine de ayda iki kez değiştirilmeleri gerekiyordu. Bu durumun ışığında, CAM için Mitsubishi Materials’ın Avrupa Proje departmanıyla bağlantıda olan Christophe Aurousseau, Mitsubishi Materials tarafından geliştirilen standart takımlarla daha verimli bir strateji önermeye karar verdi.


Takımların seçimi ve performansı, çok daha fazla sayıda takım ve daha uzun işleme süreleri içeren bir teklifle karşı karşıya olan MAP’nin takım uzmanı için belirleyiciydi. “Isıya dirençli malzemelerin işlenmesi için pahalı özel takımlar yerine,yuvarlak kesici uçlu ARP gibi standart takımlara sahip olduğumuzdan dolayı işleme maliyetlerimiz önemli ölçüde düştü. Ayrıca, iMX değiştirilebilir başlıklı parmak frezelerin 16 ila 25 mm çaplı vidalı başlıkları, 110 ve 180 mm karbür şaftların üzerine monte ediliyor. Çok yüksek ilerleme hızlarına rağmen, eski takımlara kıyasla kayda değer bir gelişme sunan ve titreşim izi olmayan bir finiş yüzeyi oluşturan, güvenilir rijitlik sunuyorlar. iMX değiştirilebilir başlıklı parmak frezeler, 5 µ’dan daha az ölçüsel tekrarlanabilirliği ile makine üzerinde değiştirilebiliyor, böylece operatörün değerli zamanından tasarruf edilmesini sağlıyor.
Philippe Sebie ilk yılda, üretimin analitik olarak izlenmesini gerçekleştirdi. Bu projede bir otorite olarak Julien Legland ile takım yönetimi lojistiğini ve Grégory Lafon ile genel üretim yönetimini optimize etti.
Operatörlerin bakış açısından, takım ömrü büyük ölçüde arttığı için, takım değişimleri çok azalmış ve yapılması daha kolay hale gelmiştir. Makine Atölyesi Yöneticisi’nin görüşüne göre, Mitsubishi ekibi ile ortak yürütülen proje yönetimi, üretim alanında daha iyi bir değerlendirme yapılmasına katkı sağlamıştır. Ek olarak işlemede yükselen kalite, montaj ekipleri tarafından takdir toplamıştır. Fakat, Pierre Lafitte en çok üretimde kazanılan faydalardan memnun olmuştur: “10 parçalık bir seri için, iki vardiyalı bir sistemde, her hafta başına bir işleme gününe eşdeğer sürede tasarruf sağladık. Eski planlamamız genelde çok sıkışıktı ve sıklıkla teslimatı bölerek yapmamız gerekirdi. Artık buna gerek kalmadı.” Geliştirme grubu üyeleriyle hemfikir olarak Thierry Giordano, dışarıdan yapılan katkıyı takdir etmektedir. “Programlama departmanı, Mitsubishi Materials ekibi tarafından sunulan, işleme simülasyonuna ilişkin önerileri uyguladı. Yeni bir perspektiften geliştirilen işleme stratejisi, makine atölyesi ve takım yöneticileri tarafından yapılan gözlemler ile birlikte düzeltilerek sağlam bir temel oluşturdu. Bu durum, süreci resmi bir şirket süreci temeline oturttu.”

MAP’nin İşletme ve Geliştirme Yöneticisi Jean-Robert Fournier ve Jean-Baptiste, tedarikçilerin proje takımlarıyla üretime yakın çalışan uzmanların becerilerinin sağladığı stratejik avantaja önem vermektedir. Uçak parçaları üreticilerinin gelecek projeleri için iyi bir konuma gelmelerine,hizmet kaliteleri ve yenilikçi ürünleriyle,havacılık sektöründe üretim yapan çevre için çok uygun olan Mitsubishi Materials ekibinin katılımı, çok yardımcı olacaktır.