Plastik ve sac kalıp elemanları üretiminde Türkiye’nin öncü şirketleri arasında yer alan Delta Kalıp, 80 farklı ürün grubu ve 3500 çeşit ürününü 2014 yılından itibaren Dilovası’ndaki yeni fabrikasında gerçekleştirecek.
Kurulduğu günden beri kalite konusundaki yaklaşımından hiç ödün vermeyen Delta Kalıp, üretimini yeni üretim merkezi ve makine yatırımlarıyla güçlendiriyor. Şirketin iç pazarda ulaştığı noktayı, yurtdışına da taşıma hedefiyle çalışmalarını sürdürdüğünü söyleyen Delta Kalıp Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Kırmızıpınar, standart ürünlere ek olarak özel taleplere yanıt verebilecek güçlü bir üretim altyapısına sahip olduklarını dile getirdi.
Delta Kalıp, alanında Türkiye’nin en köklü kurumlarından biri olarak önemli bir misyona sahip. Kısaca şirketin kurumsal geçmişi hakkında bilgi verir misiniz?
DELTA Kalıp Elemanları A.Ş. olarak plastik ve metal kalıplarında kullanılan merkezleme elemanlarını üretiyoruz. Şirketimiz 1993 yılında Genel Müdürümüz Remzi Sakaoğlu tarafından kurulmuştur. Kısa süre içerisinde 3 bayi ile satış ağını kurmaya başlamıştır. 2000 yılında bayi sayısını 10’a, yıllık üretim miktarını da 180.000 adete çıkarmış; standart kalıp elemanları kullanımını yaygınlaştırmak için yurtiçi fuarlara katılmış ve Türkiye’de bir marka olmuştur. 2010 yılında, yeni ürün segmentleri ile toplam 70 farklı ürün grubu, 3200 çeşit ürünü ile Türkiye’de liderliğini sürdürmüştür. 2013 yılına geldiğimizde; 80 farklı ürün grubu, 3500 çeşit ürün sayesinde yurt genelinde 12 bayisi ile Türkiye pazarına direkt ürün vermekte ayrıca yurtdışı pazarlarına da satış yapmaktadır.
Delta Kalıp, iç pazarda olduğu kadar hedef pazarlarda da önemli bir hareket alanına sahip. Bu çerçevede hem ürün gruplarını, hem de iç ve dış pazarlardaki faaliyetleri detaylandırır mısınız?
Delta kalıp, yurtiçinde 12 bayi kanalı Türkiye geneline satış yapmakla birlikte, 2013 yılı başından itibaren ana sanayi ve büyük yan sanayi firmalarına direkt satış yapmaya başlamıştır. Delta Kalıp, Almanya, Avusturya ve Fransa gibi Avrupa ülkelerine ihracat yapmaktadır. Ayrıca yeni ihracat pazarlarını da yoğun bir şekilde araştırmaktadır. Ürün gruplarımız; plastik ve sac kalıp elemanları olarak ikiye ayrılmıştır. Bunlar merkezleme kolon ve burçları, emniyet ve taşıma elemanları, kamlar, gazlı yaylar, grafitli burçlar ve sürtünme plakaları şeklinde stoklarımızda her zaman bulunmaktadır. Ayrıca talep halinde standart dışı kalan özel ürün olarak tabir ettiğimiz ürünleri de üretmekteyiz.
Delta Kalıp’ı pazarda daha rekabetçi ve farklı kılan temel unsurları değerlendirir misiniz?
En önemli farkımız stok sahamız, hızlı organizasyon yapımız, müşteri odaklı düşünmemiz ve kesinlikle ödün vermediğimiz kalite anlayışıdır. Bizler biliyoruz ki; sektörümüzde kalıp üretimi yapan firmalar zamanla yarışmaktadırlar. Onların ani taleplerine hızlı cevap vermek ancak güçlü stok sahası ile gerçekleşmektedir. Günümüzde zamanın en kıymetli maliyet aracı olduğunu biliyor, bu konudaki farkındalık anlayışı ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Delta, kurulduğundan beri kalite konusundaki yaklaşımında hiç ödün vermeden devam etmekte, sektörde kalite deyince Delta akla gelmektedir. Müşteri beklentilerini doğru anlayarak, doğru kaliteli malzeme kullanarak, kaliteli imalat yaparak ve zamanında teslim ederek sürekli kalitenin tesadüf olmadığını göstermiştir. ISO 9001-2008 kalite belgesini hak kazanarak ve bunu yapısında uygulayarak sürekli iyileştirme yapmanın faydasını müşterilerine kaliteli ürün ve iyi fiyat avantajı olarak sunmaktadır.
Ürün ve hizmetler bazında yenilikçilik büyük önem taşıyor. Delta Kalıp, ürün ve hizmetlerini geleceğe taşırken nasıl bir anlayışla hareket ediyor. Ar-Ge yaklaşımı ve bu alanda yürütülen çalışmaları paylaşır mısınız?
Prensip olarak AR-GE’ye çok önem veriyoruz. Gerek iç pazardaki gerek yurtdışı pazarındaki müşterilerimizden ve bayilerimizden gelen öneri ve talepleri anında değerlendiriyoruz. Bu paralelde yaptığımız test ve fizibilite raporu ile ürünü üretmek ve geliştirmek konusunda aksiyon alıyoruz. Ayrıca, bünyemizdeki test cihazlarıyla ürünlerimizin ömürlerini ölçüyor, gerektiği zaman hammadde, yüzey kalitesi veya ölçüsel değişikliklere kolaylıkla gidebiliyoruz.
Son olarak kurumsal hedeflerden bahsetmek gerekirse; Delta Kalıp’ın orta vadeli yol haritası, yatırım planları ve sektörel öngörülerinizi anlatır mısınız?
Türkiye’de faaliyet gösteren tüm ana sanayi de onaylı olmak. Bunun büyük kısmını gerçekleştirdik. Onaylı olmadığımız ana sanayide de çalışmalarımız hızlı bir şekilde devam etmektedir. Yurtdışı ana sanayi projelerinde yer almak. Böylece ana sanayinin global satış partneri olmak. Bu doğrultuda ciddi çalışmalar yapmaktayız.
Delta Kalıp firmasının halihazırdaki üretim alanı 2.000 m2 olup, yetersiz kalmaktadır. Firmamız, Nisan 2014 yılında Dilovası Mermerciler Sanayi Sitesi’nde satın almış olduğu 5.000 m2 arsa üzerinde, 4.000 m2 kapalı alanı olan yeni fabrikasına taşınacaktır. 2013 yılında yapmış olduğumuz yeni fabrika yatırımının yanı sıra yeni makine alımı ile makine parkımızı genişletmiş, üretim kapasitemizi de artırmış bulunmaktayız.
Sektörel öngörülerimiz; Avrupa ve Amerika’da kalıp üretim maliyetlerinin artması dolayısıyla bu ülkelerdeki kalıp üreticileri; farklı pazar arayışlarına girişmişler, maliyet, termin ve kalite konusunda çalışmalar yapmış ve avantaj yaratmış ülkeleri tercih etmeye başlamışlardır. Özellikle de kalıp üretim ve teslim zamanlarının OEM’ler tarafından gelen talepler ve hedefler doğrultusunda önümüzdeki yıllarda kaliteden ödün vermeden hızlı teslimatın ön plana çıkacağını düşünmekteyiz. Türkiye’de bulunan kalıp üreticileri, yapmış oldukları yatırımlar ile OEM’lerin istemiş olduğu kalite, zaman ve maliyet üçlüsünde hedeflenen kriterleri sağladıkları sürece Türkiye’ye daha fazla kalıp üretimi projeleri gelecek ve gelmeye de devam edecektir. Ayrıca 2014 yılında ülkemizde yer alan Tofaş, Toyota v.b OEM’lerde projelerinin başlayacak olması otomotiv sektöründe ve kalıpçılık sektöründe hızlı bir ivme gösterecektir ve sektöre hareketlilik getirecektir.