E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu: Türk Otomotiv Tedarik Sanayi, Türkiye’nin İhracatına Katma Değer Sağlamaya Devam Ediyor

Türk Otomotiv Tedarik Sanayinin, ihracat-ithalat dengesinin 2004 yılından bu yana olumlu şekilde geliştiğini kaydeden TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, “Otomotiv tedarik sanayi 2014 yılında yaklaşık 9 milyar 88 milyon dolarlık ihracat ve yaklaşık 7 milyar 776 milyon dolarlık ithalat gerçekleştirdi. Cari açığın önlenmesi noktasında sektörümüzün katkıları büyük” diye konuştu.

 

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) üst yönetimi İstanbul Avantgarde Hotel’de düzenlenen sohbet toplantısında basın mensupları yeniden bir araya geldi. Toplantıda hazır bulunan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, gazetecilerin sektöre ve ekonomiye ilişkin sorularını da yanıtladı.

 
Toplantıda konuşan TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, “Otomotiv sektörü, Türkiye imalat sanayinin lokomotif sektörlerinden biridir ve otomotiv sektörü genel olarak ciddi bir dış ticaret hacmini içermektedir. 2004 yılından bu yana olumlu bir seyir izleyen Türk Otomotiv Tedarik Sanayinde,  2013 yılı itibariyle ihracatın ithalatı karşılama oranı artış gösterdi. Sektör, 2014 yılında yaklaşık 9 milyar 88 milyon dolarlık ihracat ve yaklaşık 7 milyar 776 milyon dolarlık ithalat gerçekleştirdi” dedi.
 
Dudaroğlu, “Yıllara göre otomotiv sektöründeki değişimleri izlediğimizde karşımıza çıkan tablo umut verici. Sektördeki dış ticaret dengesini gösteren toplam rakamlara baktığımızda, önceki yıllarda Türk Otomotiv Tedarik Sanayinde yaşanan ihracat açığının, son yıllarda ihracat oranlarındaki artışla birlikte kapandığı ve dengenin sağlandığı görülmektedir. Yaşanan bu olumlu gelişmede, TAYSAD üyelerinin öncülük ettiği Tedarik Sanayinin payı oldukça fazla” dedi.
TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, “Verileri ayrı ayrı incelediğimizde, 2004 yılında otomotiv sektöründe toplam ihracat oranı yaklaşık 9 milyar 855 milyon dolar iken, bu rakamın 2 milyar 960 milyon dolarını otomotiv tedarik sanayinin oluşturduğunu görüyoruz. Aynı şekilde, 2014 yılı verileri incelendiğinde; otomotiv sanayi ihracatı 22 milyar 500 milyon dolar seviyesine ulaşırken, otomotiv tedarik sanayi ihracatının ise 9 milyar 88 milyon dolar seviyesine ulaştığını görüyoruz. İthalat oranlarına bakıldığında ise; 2004 yılında otomotiv tedarik sanayinin dış ticaret dengesini sağlamada, sektöre gözle görülür bir etkisi olmazken, 2014 yılında otomotiv tedarik sanayi, ihracatında yaşanan artış ve ithalatındaki düşüş ile sektörün can damarı haline geldi” dedi. 
 
Dudaroğlu, “Otomotiv tedarik sanayinin sahip olduğu ürün gamı, ülkemizde imal edilen taşıt araçlarının yerli imal edilmesine imkan verecek çeşitliliktedir. Ancak dış ticaret dengesindeki durum, bu potansiyelin yeterince kullanılamadığını ortaya koyuyor” diye konuştu. 
 
Dudaroğlu, “Otomotiv tedarik sanayinin desteklenmesi ve yerli üretimin teşvik edilmesi gerekmekte. Otomotiv tedarik sanayinin otomotiv sektöründe yarattığı katma değere baktığımızda, 2013 yılında gerçekleşen toplam ihracatın yaklaşık yüzde 42’sinin, 2014 yılında ise yüzde 43’ünün otomotiv tedarik sanayisine ait olduğunu görüyoruz. Daha büyük atılımlar yapabilmek için mevcut potansiyeli verimli kullanmak ve sektöre daha fazla katma değer sağlayabilmek önem arz ediyor. Tüm bu verilerden de anlaşılacağı gibi ana sanayi ile tedarik sanayinin güç birliği yapması ve söz konusu çalışmaların devlet tarafından desteklenmesi, 2023 hedeflerine kısa sürede ulaşmamızı sağlayacaktır” dedi.
 
“Satış-pazarlama alanındaki aktiviteler ihracatı doğrudan etkiliyor.”
 
TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, satış ve pazarlama sürecinde atılan adımların, ihracat oranlarını ciddi şekilde etkilediğini, bu alandaki çalışmaların işletmeler için uzun vadede önemli getiriler sağlayabileceğini vurguladı. Özellikle yüz yüze iletişimin satış süreçlerinde sürekli olarak yer bulmasının müşteri memnuniyetini ve müşteri bağlılığını arttırdığına değinen Dudaroğlu, bu şekilde satış ve pazarlama süreçlerinin başarı grafiğinin kalıcı bir şekilde yükseldiğini ve bu durumun ihracata da yansıdığını söyledi.
Paylaş Tweet Paylaş
3043 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM