Su kanalları kalıp için hayati önem taşıyan damarlardır. Zaman içinde oksitlenme ile beraber partiküller soğutma kanallarının akış çapını daraltır ve soğutması sağlıklı olmayan kalıptan çıkan ürün görsel ve ölçüsel olarak bozulur.
Plastik enjeksiyon kalıplarını soğutmak veya belli bir ısıda tutmak için akışkan kanallarının açık ve debi kısılması olmaması gerekir. Kalıp henüz tasarım aşamasında iken flow analiz sonuçlarına göre giriş ve çıkış delikleri farklı çaplardaki soğutma kanalları giriş-çıkış yerleri belirlenir. Kalıp üretilirken bu kanallar Ancak öngörülemeyen veya mecburen köşelerin olması gereken yerlerde suyun içerisindeki kireç, tortu vb maddelerin kanal çaplarını daralttığı ve hatta tıkadığı görülmüştür. Bu tortu, kireç gibi kalıntılar zamanla kalıp üzerinde bulunan hızlı bağlantı elemanları, kollektör veya valf gibi çalışma ve yüzey hassasiyetinin olduğu sızdırmazlık elemanlarında korozyona sebebiyet verir. Bu istenmeyen durumun önüne geçmek ve önlem almak üretici için kaçınılmazdır.
Akışkan kanalları tıkandığında kalıp bakıma alınıp kanalların temizlenmesi gerekir. Bu bakım prosesi pek tabi ki farklı şekillerde de yapılabilir. Tüm dünya da en bilinen ve basit yöntem olarak basınçlı hava verilmek sureti ile özel solüsyonlarla beraber kanalları temizleme yöntemidir. Bu işlem en sağlıklı şekilde Kalıp temizleme makineleri ile yapılır. Makinenin kendi içindeki özel solüsyon ile beraber kanallara basınçlı havayı darbeli bir şekilde ileterek kanalları temizler. Kalıp kanallarının içindeki PH seviyesini dengeleyerek ikinci bir tıkanmanın önüne geçer. Delik iç yüzeylerinde pas, kireç ve tortu oluşumunu geciktirerek ve bu partiküllerin tutunmasını geciktirerek kalıbın verimli çalışmasını ve ömrünü uzatır.
Üretimde çok sık kullanılan ve henüz baskı ömrü bitmemiş eski kalıpları hızlı bağlantı elemanları ile soğutma sistemlerinin revize edilmesi sonucu verim artışı.   DEVAMI...
Plastik enjeksiyon kalıplarının soğutma suyu transferinde direnç oluşturmasının, diğer bir deyişle basınç artışının en önemli sebebi öngörülen akışa uygun olmayan DEVAMI...
Demir-Çelik üretiminde yıllık 50 milyon tona yakın üretim kapasitesi ile Avrupa’da 2. Dünya’da ise 8. sırada bulunan ülkemiz, Kalite ve ürün ç DEVAMI...
The circulation of cooling water in plastic moulds is directly related with the quality of produced part. Heat transfer performance of cooling system is very important for optimum production period DEVAMI...
Kalıp Yüzeylerinden İç Cidarlara Doğru Açılan Kanallardan Soğutma Sıvısı Dolaştırılarak Her Çevrim Süresinde Kalıpta Oluşan Isıyı Sıvı Üzerine Alarak Uzaklaştırm DEVAMI...
Plastik Enjeksiyon Soğutma Suyu Kanalları Temizliği Enjeksiyon kalıplarının sorunsuz ürün üretmesi için, soğutma suyu kanalları içinde tortu ve kireç birikme DEVAMI...
Geçmişten günümüze sanayi ve çağdaş otomasyonun gelişme etkileri aynı hızla kalıpçılık sektörünü de etkisi altına almaya başlamış DEVAMI...
Plastik parça üretim hattında bulunan Enjeksiyon makinelerinin üzerinden kalıba giren/çıkan su hortumlarının debi ve sıcaklığını anlık olarak takip edebilen güncel uygu DEVAMI...
Su kanalları kalıp için hayati önem taşıyan damarlardır. Zaman içinde oksitlenme ile beraber partiküller soğutma kanallarının akış çapını daraltır ve soğutması DEVAMI...
Hızlı Bağlantı Sistemlerinin (Quick&Multi Coupling) Kalıp Tasarımı Aşamasındaki Önemi Kadar, Tasarım sürecinde soğutma sistemlerinin kalıp üzerindeki konumu veya k DEVAMI...
Çoklu Bağlantı ile Farklı Akışkanları Aynı Plaka Üzerinde Toplayarak Tek Hareketle Kalıbı Makine Üzerinde Devreye Almak Kalıpların üzerinde bulunan &nbs DEVAMI...
Enjeksiyon makinelerine sık sık bağlanması gereken eski kalıpları günümüz hızlı bağlantı elemanları ile soğutma sistemlerinin revize edilmesi sonucu artan verimlilik Plasti DEVAMI...
Formula-1 yarışlarında tur zamanının saniyenin binde biri ile belirlendiği düşünüldüğünde pit-stop süresinin 3 saniye olması uzun bir süre değil midir? DEVAMI...
Türkiye’nin ilk nanoteknoloji şirketi olan Nanografi Nano Teknoloji A.Ş. (Nanografi) ile Makine ve Kimya Endüstrisi A.Ş. (MKE)arasında Türkiye’nin savunma sanayisinin yerlileşme ve millileşme hedefine hizmet edecek DEVAMI...
Ulusal Kalıpçılık Zirvesi’nin on üçüncüsü, 10 Ekim 2024 tarihinde Ulusal Kalıp Üreticileri Birliği (UKUB) tarafından, “Yapay Zeka mı, Yapay İnsan mı?” temasıyla, Gebze Otomotiv Yan Sana DEVAMI...
Geçen 2 yıl içerisinde gelişen yeni teknolojileri ve pazarın dinamiklerini yakından tanıma fırsatı sunacak olan Maktek 2024 Fuarını bu anlamda oldukça önemli buluyoruz. Talaşlı ve talaşsız imalat sanayisinin DEVAMI...
Türkiye’nin önde gelen takım tezgahı tedarikçilerinden GNC Makina, MAKFED Türkiye Makina Federasyonu tarafından “Dayanıklılık ve Sürdürülebilirlik” temasıyla düzenlenen Makine Zirves DEVAMI...
Dünya devlerinin portföyündeki tüm araçların kabin, bagaj, tavan, kapı, çamurluk, şase gibi bütün sac aksamlarının kalıplarını ve seri imalatını yapan Sarıgözoğlu, bu kapsamlı üretim yeten DEVAMI...
V’Steels ve Primus Coating firmaları tarafından düzenlenen ‘Kalıplarda Çelik Seçimi ve PVD Kaplamalar’ semineri 23 Ekim 2024 tarihinde Eskişehir Sanayi Odası’ nda gerçekleşti. D DEVAMI...
DEVAMI...
Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, ticaretin yükünü hafifleten ATLAS kamyon ailesinin yeni üyesi, yüzde 100 elektrikli e-ATLAS’ın ilk satışını gerçekleştirdi. Bu satışla Otokar, Türkiye&rsqu DEVAMI...
Proemtia’nın 1. Yıl & Sektör Buluşması etkinliği kapsamında “Alüminyum & Demir Çelik Sektöründeki Gelişmeler ve Gelecek Beklentiler” paneli 2 Mayıs 2024 tarihinde İş Kuleleri İstanbul&rsquo DEVAMI...
9 - 12 Ekim 2024 tarihleri arasında BI-MU’nun 34. gerçekleşecek, işleme ve deformasyon takım tezgahları, robotlar, otomasyon, dijital ve katmanlı üretim, yardımcı teknolojiler ve kolaylaştırıcılar ana imalat endüstrisin DEVAMI...